Egészen új fába vágja a fejszéjét a Volkswagen

A Volkswagen AG autóipari konszern saját szoftverfejlesztő részlege januárban kezdi meg működését, kezdetben 3 ezer, majd öt éven belül 10 ezer alkalmazottal.

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

A Volkswagen konszern az új szoftverfejlesztő részlegbe, a Car.Software vállalatba vonja össze a csoporthoz tartozó vállalati egységek járműelektronikai és informatikai szakismereteit. A kezdeti háromezer fős alkalmazotti létszámot túlnyomórészt a konszern vállalatainál már alkalmazásban lévő informatikai szakemberekből állítják össze. A szoftverfejlesztésben foglalkoztatottak száma 2025-ig külső megbízásokkal, cégakvizíciókkal és a konszern vállalataitól átvett további szakértőkkel tíz ezerre fog növekedni.

Az informatikai és szoftverfejlesztési feladatok "házon belüli" ellátása egyike Herbert Diess vezérigazgató stratégiai célkitűzéseinek. A konszern ugyanis teljes digitális ökoszisztémát tervez felállítani az autóipari vállalatokat és mobilitási szolgáltató cégeket összekapcsoló szoftver alkalmazásokból. A Volkswagen ennek érdekében felhő-szolgáltatási együttműködésre lépett a Microsoft vállalattal is.

depositphotos.com

A konszern több mint hatvan százalékra tervezi emelni a járműveiben és szolgáltatásaiban alkalmazott saját fejlesztésű szoftverek részarányát a jelenlegi tíz százalékról. Járműipari alkalmazások fejlesztése mellett a Volkswagen saját operációs rendszer, a VW.OS kifejlesztését is tervezi. A szoftverfejlesztő részleg Wolfsburg, Ingolstadt és Berlin városokban, valamint Seattle-ben és Pekingben állít majd fel központokat.

"Végső soron a versenyképességünket erősítjük azzal, hogy a jövőben házon belül állítjuk majd elő a járműtechnológiai digitalizációval létrehozott hozzáadott érték nagy részét" - mondta Christian Senger, a Volkswagen digitalizálási és szolgáltatásfejlesztési igazgatója.
A Volkswagenhez hasonlóan a többi autógyártó vállalat is nagy erőbedobással igyekszik függetleníteni magát a járműipari digitalizációban, a digitális infrastruktúra kiépítésében és az önállóan navigáló járműtechnológiai fejlesztésekben az amerikai internetes óriáscégektől.

Véleményvezér

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.
Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival

Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival 

Valami bűzlik Dániában mondaná Shakespeare.
Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve

Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve 

Mennyire becsüljük meg nyugdíjasainkat?
Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester

Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester 

A vidéket még mindig a Fidesz uralja.
Hatalmas adóemelésre készül Putyin

Hatalmas adóemelésre készül Putyin 

Fogy Moszkva pénze, jön tehát a hadisarc.
A Brexit rajongók azt ígérték, csökkentik a bevándorlást, ehhez képest fordítva történt

A Brexit rajongók azt ígérték, csökkentik a bevándorlást, ehhez képest fordítva történt 

Az Egyesült Királyság gazdasága mindig is a világ egyik legliberálisabb területe volt, úgy akartak szigorítani, hogy ezen az elven nem változtattak. Meg is lett az eredmény.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo