hirdetés

Egészen új fába vágja a fejszéjét a Volkswagen

A Volkswagen AG autóipari konszern saját szoftverfejlesztő részlege januárban kezdi meg működését, kezdetben 3 ezer, majd öt éven belül 10 ezer alkalmazottal.
hirdetés

A Volkswagen konszern az új szoftverfejlesztő részlegbe, a Car.Software vállalatba vonja össze a csoporthoz tartozó vállalati egységek járműelektronikai és informatikai szakismereteit. A kezdeti háromezer fős alkalmazotti létszámot túlnyomórészt a konszern vállalatainál már alkalmazásban lévő informatikai szakemberekből állítják össze. A szoftverfejlesztésben foglalkoztatottak száma 2025-ig külső megbízásokkal, cégakvizíciókkal és a konszern vállalataitól átvett további szakértőkkel tíz ezerre fog növekedni.

Az informatikai és szoftverfejlesztési feladatok "házon belüli" ellátása egyike Herbert Diess vezérigazgató stratégiai célkitűzéseinek. A konszern ugyanis teljes digitális ökoszisztémát tervez felállítani az autóipari vállalatokat és mobilitási szolgáltató cégeket összekapcsoló szoftver alkalmazásokból. A Volkswagen ennek érdekében felhő-szolgáltatási együttműködésre lépett a Microsoft vállalattal is.

depositphotos.com

A konszern több mint hatvan százalékra tervezi emelni a járműveiben és szolgáltatásaiban alkalmazott saját fejlesztésű szoftverek részarányát a jelenlegi tíz százalékról. Járműipari alkalmazások fejlesztése mellett a Volkswagen saját operációs rendszer, a VW.OS kifejlesztését is tervezi. A szoftverfejlesztő részleg Wolfsburg, Ingolstadt és Berlin városokban, valamint Seattle-ben és Pekingben állít majd fel központokat.

"Végső soron a versenyképességünket erősítjük azzal, hogy a jövőben házon belül állítjuk majd elő a járműtechnológiai digitalizációval létrehozott hozzáadott érték nagy részét" - mondta Christian Senger, a Volkswagen digitalizálási és szolgáltatásfejlesztési igazgatója.
A Volkswagenhez hasonlóan a többi autógyártó vállalat is nagy erőbedobással igyekszik függetleníteni magát a járműipari digitalizációban, a digitális infrastruktúra kiépítésében és az önállóan navigáló járműtechnológiai fejlesztésekben az amerikai internetes óriáscégektől.
hirdetés

Véleményvezér

Demarkációs vonal lesz az ukrán háború vége

Demarkációs vonal lesz az ukrán háború vége

Az orosz és az ukrán hadsereg láthatóan nem bír egymással.
Az adócsökkentés kormánya élen az adóemelések európai listáján

Az adócsökkentés kormánya élen az adóemelések európai listáján

A választások előtt fedezet nélkül kiszórt költségvetési milliárdok árát most fizetjük meg. A Pénzügyminisztérium gyakorlatilag átalakult adóemelési üzemmé.
Az értelmetlen dúlás háborújává fajul az orosz-ukrán konfliktus

Az értelmetlen dúlás háborújává fajul az orosz-ukrán konfliktus

Egy víztároló gátja pusztult el Ukrajnában, aminek következményeként 10 Balatonnyi víznek kell pár óra alatt lefolynia a Dnyiprón.
Ciki, ekkorát még nem bukott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Ciki, ekkorát még nem bukott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Közel 300 millió forintos pert vesztett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a Ryanairrel szemben. Az ítélet jogerős.
Elszabadultak a lángosárak

Elszabadultak a lángosárak

A nyaralás kedvenc népi eledelének ára elképesztő magasságokba emelkedett.
Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Rettenetes nagyot fordult a magyar külpolitika az elmúlt években. Az Orbán-kormány egykori csúcsteljesítménye a Visegrádi Négyek együttműködésben ma már kakukktojásnak számítunk.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo