Egészen új fába vágja a fejszéjét a Volkswagen

A Volkswagen AG autóipari konszern saját szoftverfejlesztő részlege januárban kezdi meg működését, kezdetben 3 ezer, majd öt éven belül 10 ezer alkalmazottal.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volkswagen konszern az új szoftverfejlesztő részlegbe, a Car.Software vállalatba vonja össze a csoporthoz tartozó vállalati egységek járműelektronikai és informatikai szakismereteit. A kezdeti háromezer fős alkalmazotti létszámot túlnyomórészt a konszern vállalatainál már alkalmazásban lévő informatikai szakemberekből állítják össze. A szoftverfejlesztésben foglalkoztatottak száma 2025-ig külső megbízásokkal, cégakvizíciókkal és a konszern vállalataitól átvett további szakértőkkel tíz ezerre fog növekedni.

Az informatikai és szoftverfejlesztési feladatok "házon belüli" ellátása egyike Herbert Diess vezérigazgató stratégiai célkitűzéseinek. A konszern ugyanis teljes digitális ökoszisztémát tervez felállítani az autóipari vállalatokat és mobilitási szolgáltató cégeket összekapcsoló szoftver alkalmazásokból. A Volkswagen ennek érdekében felhő-szolgáltatási együttműködésre lépett a Microsoft vállalattal is.

depositphotos.com

A konszern több mint hatvan százalékra tervezi emelni a járműveiben és szolgáltatásaiban alkalmazott saját fejlesztésű szoftverek részarányát a jelenlegi tíz százalékról. Járműipari alkalmazások fejlesztése mellett a Volkswagen saját operációs rendszer, a VW.OS kifejlesztését is tervezi. A szoftverfejlesztő részleg Wolfsburg, Ingolstadt és Berlin városokban, valamint Seattle-ben és Pekingben állít majd fel központokat.

"Végső soron a versenyképességünket erősítjük azzal, hogy a jövőben házon belül állítjuk majd elő a járműtechnológiai digitalizációval létrehozott hozzáadott érték nagy részét" - mondta Christian Senger, a Volkswagen digitalizálási és szolgáltatásfejlesztési igazgatója.
A Volkswagenhez hasonlóan a többi autógyártó vállalat is nagy erőbedobással igyekszik függetleníteni magát a járműipari digitalizációban, a digitális infrastruktúra kiépítésében és az önállóan navigáló járműtechnológiai fejlesztésekben az amerikai internetes óriáscégektől.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo