Járműipar cikkek
hirdetés

Miért egyre drágábbak az új autók?
Az elmúlt néhány évben tapasztalható óriási mértékű áremelkedést számos tényező indokolja.

Jó éve volt a győri Audinak
Nőtt az Audi Hungaria Zrt. termelési eredménye 2022-ben, összesen 1 677 545 motort és 171 134 autót gyártottak a győri üzemben.

Mi lesz az autógyártás jövője?
A magyar járműgyártás az utóbbi években sikertörténet volt. Rövidtávon problémákat okoz, hogy a járvány miatt előbb a gyártósorok álltak le, majd a vevők is eltűntek, így az értékesítés is lenullázódott. Ennek ellenére a helyzet viszont talán nem olyan tragikus, mint amilyennek tűnik.

Egészen új fába vágja a fejszéjét a Volkswagen
A Volkswagen AG autóipari konszern saját szoftverfejlesztő részlege januárban kezdi meg működését, kezdetben 3 ezer, majd öt éven belül 10 ezer alkalmazottal.

A rendőrök sem ismerik a P-s rendszámok szabályait?
A közelmúltban több alkalommal is találkozhattunk a P betűjelű ideiglenes rendszámtábla használatával kapcsolatos anomáliával. Sajnálatos módon ugyanis a közúti ellenőrzést végző rendőrök körében előfordul a vonatkozó szabályok nem megfelelő ismerete, illetve téves értelmezése. Ez a magyarországi gépjárműipari fejlesztő cégek számára is hátrányos lehet, mivel egy-egy rendszám levétel könnyen a közúti tesztelés csúszását eredményezheti. A szabálytalannak vélt rendszámhasználattal kapcsolatosan a hatóság az egész fejlesztő szervezetet eltilthatja egy időre az ideiglenes rendszám használatától, ezért érdemes a vitát lehetőség szerint megelőzni.
hirdetés

Lemaradnak a hazai tulajdonú cégek a digitalizációban
Az autóiparban aktív magyar tulajdonú vállalkozások kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt, mint az ágazatban működő külföldi tulajdonú cégek – derül ki az SAP Hungary felméréséből.

Autó gombnyomásra: nem vásároljuk, alkalomra rendeljük a kocsikat
2025 körül már ugyanannyiba kerül majd egy elektromos, mint egy robbanómotoros autó és nagy szerepe lesz az önvezető, többek által is használt kocsiknak, véli a Volkswagen konszern jövőkutató részlegének vezetője.

20 milliárd fontba fájhat a Brexit a brit feldolgozóiparnak
Az Egyesült Királyság technológiai, egészségügyi és járműipara, illetve a fogyasztási cikkek gyártása számára évi közel 17 milliárd angol font (mintegy 6 ezermilliárd forint) veszteséget jelenthet az EU-ba irányuló export csökkenése a Brexitet követően – derül ki a Baker McKenzie ügyvédi iroda és az Oxford Economics tanulmányából. A szigetország feldolgozóiparának mintegy 60 százalékkal kellene növelnie a nem uniós piacokra érkező exportját annak érdekében, hogy egy esetleges „kemény Brexit” esetén ellensúlyozza az unió felé irányuló kivitel visszaesését.

Kötelező lesz az automata fék és a sávtartó az új kocsikban
Minden új járművet fel kell szerelni a vezetést támogató rendszerekkel, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék – mondják az EP-képviselők. Évente több százezren sérülnek meg és több mint 25 000 ember veszíti életét közúti balesetben az EU-ban. Az ilyen balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza.

Rohanunk az ipari forradalomba
Erősíteni kell a kis- és középvállalkozások versenyképességét, termelékenységét és rugalmasságát, továbbá enyhíteni kell a magyar gazdaság függőségét a járműipartól - mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára.
hirdetés
Magyar sajátosság az egyoldalú fejlődés
A válság óta csak a járműipar volt képes kiemelkedő bővülésre a magyar iparban, de a további növekedés minden területen korlátokba ütközhet. Az emelkedő béreket gépesítéssel, a munkaerő mobilitásának javításával kellene ellensúlyozni– így összegezhető Bod Péter Ákos közgazdász professzor előadása, amelyet az Erste Bank budapesti járműipari fórumán tartott.
Újabb milliárdok jönnek a beszállítóknak
Beszállító-fejlesztési programot fogadott el a kormány. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter elmondása szerint idén és jövőre összesen 14 milliárd forintot fordítanak erre a célra.
A szakképzett munkaerő a járműipar gátja
Magyarország továbbra is versenyképes, 2014-ben a járműipar össztermelési volumene elérte a 6651 milliárd forintot, ami 23%-ös növekedést jelent 2013-hoz képest. Az elkövetkező öt évben sem kell Indiától vagy Mexikótól tartanunk abban a tekintetben, hogy a beruházások ezekbe az országokba települnének át. Ugyanakkor hosszútávon súlyos problémát jelenthet, hogy jelenleg is hiány van szakképzett munkaerőből, illetve a magyar munkaerő jellemzően nem mobilis. A szakértők a megoldást részben a duális képzési rendszerben látják - többek között erről volt szó a mai Portfolio Járműipar 2015 konferencián.
A minőség kárára megy a túlzott költségcsökkentés
Az IHS Automotive éves, a gyártó-beszállító kapcsolatokat vizsgáló felmérése (Supplier Relations - SuRe) a költségcsökkentést nevezte meg a gyártók és beszállítóik közötti kapcsolat megromlásának egyik fő okának.
A vártnál is jobban pörög az ipar
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán közölt előzetes adatai szerint az ipari kibocsátás júniusban 11,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az előző hónaphoz képest 1,8 százalékkal nőtt. A bővülés motorja továbbra is a járműipar, elemzők értékelése szerint.
Csak a járműiparban van erő
A májusi megtorpanás után júniusban javított az ipar. Elemzők szerint jó esély van arra, hogy a járműipar bővülése az esztendő hátralévő részében is kompenzálja majd az egyéb alágazatok visszaesését. Más területekről ugyanis jó hírek egyelőre nincsenek.
Magyar műszerfalak a Zetor traktorokba
Az IKARUS buszok korábbi beszállítója, a 113 éves KMGY Zrt. a múlt héten írt alá hatezer műszerfal szállítására vonatkozó szerződést a cseh Zetor traktorgyárral. Az aláírt szerződés értelmében a KMGY más részegységeket is exportál a cseh cégnek.
Itt az újabb kiemelt járműipari központ
Kiemelt járműipari központtá nyilvánította a kormány a Szombathely-Szentgotthárd-Zalaegerszeg térségében megvalósult Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központot, ahol egymilliárd euró tőkebefektetést és 25 ezer új munkahely létrejöttét várják.
Üzemeket zár be a járműipari cég
A Vas és Zala megyében prémium autómárkák üléshuzatait gyártó Car-Inside Kft. a termelést áttelepítve, az eddigi négy üzeméből kettőt bezár, és csökkenti dolgozóinak.
Valami megindult a gazdaságban
2012 júniusában az előző havi bővüléshez hasonlóan pozitív teljesítményt mutatott fel az ipari szektor, ezúttal azonban a növekedés üteme némileg lassult, ugyanakkor szakértők szerint valami elindult a magyar gazdaságban, pedig még mindig nem érzékelhető a „Mercedes hatás" az exportban és az ipari termelésben.
Nincs fordulat, tovább döcög az ipar
Júniusban a Központi Statisztikai Hivatal által közölt- előzetes - adatok alapján 0,6 százalékkal emelkedett az ipari termelés az előző év azonos hónapjához viszonyítva. Az esztendő első hat hónapjában 0,4 százalékos csökkenést mértek a statisztikusok éves összevetésben. Az előző hónaphoz képest a szezonálisan és munkanaptényezővel is kiigazított ipari termelési index júniusban 2,2 százalékkal csökkent.
Bővít Szombathelyen a kuplunggyártó
Bővíti szombathelyi üzemcsarnokát a tengelykapcsolók gyártásával foglalkozó LuK Savaria Kft. A beruházás összköltsége 3,7 milliárd forint, amelyhez az Új Széchenyi Terv keretében, egymilliárd forint támogatást kaptak. A fejlesztésnek köszönhetően az év végéig 200, 2014 végéig 500 új munkahelyet alakítanak ki.
Kicsit kikapaszkodtunk, de még mélyen vagyunk a gödörben
Idei mélypontjához képest alig emelkedett júliusban a GKI-Erste konjunktúraindex. A májusi zuhanás után júniusban és júliusban is minimálisan emelkedett a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, de ezzel a felét sem nyerte vissza akkori esésének. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint júliusban az üzleti és a fogyasztói várakozások is javultak kissé, de továbbra is nagyon pesszimista hangulatot tükröznek.
Várni kell még az ipar élénkülésére
Májusban 0,4 százalékkal mérséklődött az ipari termelés. Hasonlóan az előző hónaphoz a kismértékű visszaesést elsősorban a híradás-technikai berendezések és az elektronikus fogyasztási cikkek, valamint az üzemanyagok iránti kereslet csökkenése okozta, amelyet a járműgyártás és az élelmiszeripar növekedése sem tudott ellensúlyozni - közölte a a Központi Statisztikai Hivatal.