Járműipar cikkek
Miből futja autóra a magyaroknak?
A Használtautó.hu megkérdezte a felhasználóit, hogy milyen finanszírozási megoldással és mikor terveznek autót vásárolni.
Befutott az első kérelem a vidéki e-töltők telepítését ösztönző pályázatra
Két programban összesen közel 60 milliárd forinttal népszerűsítik az elektromobilitást.
Kiderült, mely autómárkák uralták le a magyar piacot
A német használt autók uralma egyértelmű, még ha kisebb megtorpanást is mutattak.
Készülhetnek a vállalatok: nagy változás jön az újautó-piacon
Intelligens sebességasszisztens, alkoholszonda és feketedoboz: július 7-től jön a változás.
Pörög a magyar használtautó-piac
Az ellátási lánc globális válsága, valamint az Európában tapasztalható pénzügyi bizonytalanság sok vásárló figyelmét irányította a használt gépjárművek felé.
Izgalmas kiállítás van a hétvégén Esztergomban!
Jó szívvel tudjuk ajánlani a járműipari kiállítást, melyet egyéb érdekességek és kulturális programok is fűszereznek.
Kőkeményen érződik a vevők árérzékenysége a használtautó-piacon
Továbbra is a belső égésű motorok viszik a prímet.
Pörög a kilométeróra-csalás – mekkora büntetés jár érte?
Az autók kilométer-számlálójának manipulálása bevett gyakorlat a használt járművek piacán.
Közel 200 cég örülhet, gazdára találtak az első elektromos járművek
Megszülettek az első támogatói döntések a kormány februárban megnyitott programjában.
Az elektromos autóipart védené az EU
Az Európai Bizottság azt javasolja, hogy hosszabbítsák meg három évvel az elektromos járművekre vonatkozó új Brexit-vámok bevezetését.
Bevételnövekedés és mégis létszámleépítés, valamint részvényeladás
A francia Alstom 5 százalékkal növelte féléves bevételét.
Nagy gond van a Toyotánál
A Japánban található 14 autógyárak mind a 28 összeszerelő sora leállt.
Áremelést fontolgatnak a német autógyártók
A német járműipari vállalatok a korábbinál lényegesen kedvezőbbnek értékelték júniusban aktuális üzleti helyzetüket.
A felére csökkent a Suzuki nyeresége
Miközben meghaladta a kétmilliárd eurót a Magyar Suzuki Zrt. árbevétele 2022-ben.
Jobb lett a hangulat a német járműipari cégeknél
A korábbinál kedvezőbbnek értékelték májusban aktuális üzleti helyzetüket a német járműipari vállalatok a müncheni ifo gazdaságkutató intézet legfrissebb felmérésében.
Rengeteg elektromos autót adtak el Magyarországon
Összesen pedig 1,2 százalékkal több járművet helyeztek forgalomba, mint az előző év azonos időszakában.
Miért egyre drágábbak az új autók?
Az elmúlt néhány évben tapasztalható óriási mértékű áremelkedést számos tényező indokolja.
Jó éve volt a győri Audinak
Nőtt az Audi Hungaria Zrt. termelési eredménye 2022-ben, összesen 1 677 545 motort és 171 134 autót gyártottak a győri üzemben.
Mi lesz az autógyártás jövője?
A magyar járműgyártás az utóbbi években sikertörténet volt. Rövidtávon problémákat okoz, hogy a járvány miatt előbb a gyártósorok álltak le, majd a vevők is eltűntek, így az értékesítés is lenullázódott. Ennek ellenére a helyzet viszont talán nem olyan tragikus, mint amilyennek tűnik.
Egészen új fába vágja a fejszéjét a Volkswagen
A Volkswagen AG autóipari konszern saját szoftverfejlesztő részlege januárban kezdi meg működését, kezdetben 3 ezer, majd öt éven belül 10 ezer alkalmazottal.
A rendőrök sem ismerik a P-s rendszámok szabályait?
A közelmúltban több alkalommal is találkozhattunk a P betűjelű ideiglenes rendszámtábla használatával kapcsolatos anomáliával. Sajnálatos módon ugyanis a közúti ellenőrzést végző rendőrök körében előfordul a vonatkozó szabályok nem megfelelő ismerete, illetve téves értelmezése. Ez a magyarországi gépjárműipari fejlesztő cégek számára is hátrányos lehet, mivel egy-egy rendszám levétel könnyen a közúti tesztelés csúszását eredményezheti. A szabálytalannak vélt rendszámhasználattal kapcsolatosan a hatóság az egész fejlesztő szervezetet eltilthatja egy időre az ideiglenes rendszám használatától, ezért érdemes a vitát lehetőség szerint megelőzni.
Lemaradnak a hazai tulajdonú cégek a digitalizációban
Az autóiparban aktív magyar tulajdonú vállalkozások kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt, mint az ágazatban működő külföldi tulajdonú cégek – derül ki az SAP Hungary felméréséből.
Autó gombnyomásra: nem vásároljuk, alkalomra rendeljük a kocsikat
2025 körül már ugyanannyiba kerül majd egy elektromos, mint egy robbanómotoros autó és nagy szerepe lesz az önvezető, többek által is használt kocsiknak, véli a Volkswagen konszern jövőkutató részlegének vezetője.
20 milliárd fontba fájhat a Brexit a brit feldolgozóiparnak
Az Egyesült Királyság technológiai, egészségügyi és járműipara, illetve a fogyasztási cikkek gyártása számára évi közel 17 milliárd angol font (mintegy 6 ezermilliárd forint) veszteséget jelenthet az EU-ba irányuló export csökkenése a Brexitet követően – derül ki a Baker McKenzie ügyvédi iroda és az Oxford Economics tanulmányából. A szigetország feldolgozóiparának mintegy 60 százalékkal kellene növelnie a nem uniós piacokra érkező exportját annak érdekében, hogy egy esetleges „kemény Brexit” esetén ellensúlyozza az unió felé irányuló kivitel visszaesését.
Kötelező lesz az automata fék és a sávtartó az új kocsikban
Minden új járművet fel kell szerelni a vezetést támogató rendszerekkel, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék – mondják az EP-képviselők. Évente több százezren sérülnek meg és több mint 25 000 ember veszíti életét közúti balesetben az EU-ban. Az ilyen balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza.
Rohanunk az ipari forradalomba
Erősíteni kell a kis- és középvállalkozások versenyképességét, termelékenységét és rugalmasságát, továbbá enyhíteni kell a magyar gazdaság függőségét a járműipartól - mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára.
Magyar sajátosság az egyoldalú fejlődés
A válság óta csak a járműipar volt képes kiemelkedő bővülésre a magyar iparban, de a további növekedés minden területen korlátokba ütközhet. Az emelkedő béreket gépesítéssel, a munkaerő mobilitásának javításával kellene ellensúlyozni– így összegezhető Bod Péter Ákos közgazdász professzor előadása, amelyet az Erste Bank budapesti járműipari fórumán tartott.
Újabb milliárdok jönnek a beszállítóknak
Beszállító-fejlesztési programot fogadott el a kormány. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter elmondása szerint idén és jövőre összesen 14 milliárd forintot fordítanak erre a célra.
A szakképzett munkaerő a járműipar gátja
Magyarország továbbra is versenyképes, 2014-ben a járműipar össztermelési volumene elérte a 6651 milliárd forintot, ami 23%-ös növekedést jelent 2013-hoz képest. Az elkövetkező öt évben sem kell Indiától vagy Mexikótól tartanunk abban a tekintetben, hogy a beruházások ezekbe az országokba települnének át. Ugyanakkor hosszútávon súlyos problémát jelenthet, hogy jelenleg is hiány van szakképzett munkaerőből, illetve a magyar munkaerő jellemzően nem mobilis. A szakértők a megoldást részben a duális képzési rendszerben látják - többek között erről volt szó a mai Portfolio Járműipar 2015 konferencián.
A minőség kárára megy a túlzott költségcsökkentés
Az IHS Automotive éves, a gyártó-beszállító kapcsolatokat vizsgáló felmérése (Supplier Relations - SuRe) a költségcsökkentést nevezte meg a gyártók és beszállítóik közötti kapcsolat megromlásának egyik fő okának.
A vártnál is jobban pörög az ipar
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán közölt előzetes adatai szerint az ipari kibocsátás júniusban 11,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az előző hónaphoz képest 1,8 százalékkal nőtt. A bővülés motorja továbbra is a járműipar, elemzők értékelése szerint.
Csak a járműiparban van erő
A májusi megtorpanás után júniusban javított az ipar. Elemzők szerint jó esély van arra, hogy a járműipar bővülése az esztendő hátralévő részében is kompenzálja majd az egyéb alágazatok visszaesését. Más területekről ugyanis jó hírek egyelőre nincsenek.
Magyar műszerfalak a Zetor traktorokba
Az IKARUS buszok korábbi beszállítója, a 113 éves KMGY Zrt. a múlt héten írt alá hatezer műszerfal szállítására vonatkozó szerződést a cseh Zetor traktorgyárral. Az aláírt szerződés értelmében a KMGY más részegységeket is exportál a cseh cégnek.
Itt az újabb kiemelt járműipari központ
Kiemelt járműipari központtá nyilvánította a kormány a Szombathely-Szentgotthárd-Zalaegerszeg térségében megvalósult Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központot, ahol egymilliárd euró tőkebefektetést és 25 ezer új munkahely létrejöttét várják.
Üzemeket zár be a járműipari cég
A Vas és Zala megyében prémium autómárkák üléshuzatait gyártó Car-Inside Kft. a termelést áttelepítve, az eddigi négy üzeméből kettőt bezár, és csökkenti dolgozóinak.
Valami megindult a gazdaságban
2012 júniusában az előző havi bővüléshez hasonlóan pozitív teljesítményt mutatott fel az ipari szektor, ezúttal azonban a növekedés üteme némileg lassult, ugyanakkor szakértők szerint valami elindult a magyar gazdaságban, pedig még mindig nem érzékelhető a „Mercedes hatás" az exportban és az ipari termelésben.
Nincs fordulat, tovább döcög az ipar
Júniusban a Központi Statisztikai Hivatal által közölt- előzetes - adatok alapján 0,6 százalékkal emelkedett az ipari termelés az előző év azonos hónapjához viszonyítva. Az esztendő első hat hónapjában 0,4 százalékos csökkenést mértek a statisztikusok éves összevetésben. Az előző hónaphoz képest a szezonálisan és munkanaptényezővel is kiigazított ipari termelési index júniusban 2,2 százalékkal csökkent.
Bővít Szombathelyen a kuplunggyártó
Bővíti szombathelyi üzemcsarnokát a tengelykapcsolók gyártásával foglalkozó LuK Savaria Kft. A beruházás összköltsége 3,7 milliárd forint, amelyhez az Új Széchenyi Terv keretében, egymilliárd forint támogatást kaptak. A fejlesztésnek köszönhetően az év végéig 200, 2014 végéig 500 új munkahelyet alakítanak ki.
Kicsit kikapaszkodtunk, de még mélyen vagyunk a gödörben
Idei mélypontjához képest alig emelkedett júliusban a GKI-Erste konjunktúraindex. A májusi zuhanás után júniusban és júliusban is minimálisan emelkedett a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, de ezzel a felét sem nyerte vissza akkori esésének. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint júliusban az üzleti és a fogyasztói várakozások is javultak kissé, de továbbra is nagyon pesszimista hangulatot tükröznek.
Várni kell még az ipar élénkülésére
Májusban 0,4 százalékkal mérséklődött az ipari termelés. Hasonlóan az előző hónaphoz a kismértékű visszaesést elsősorban a híradás-technikai berendezések és az elektronikus fogyasztási cikkek, valamint az üzemanyagok iránti kereslet csökkenése okozta, amelyet a járműgyártás és az élelmiszeripar növekedése sem tudott ellensúlyozni - közölte a a Központi Statisztikai Hivatal.