Megmenekültek a büntetéstől az európai autógyártók

Kissé fellélegezhettek az európai autógyártók, de ettől még továbbra is komoly erőforrásokat kell az elektromobilitással kapcsolatos fejlesztésekre fordítaniuk. Európa versenyképességének javítása és az elektromos átállás együtt egy komplex kérdéskört alkotnak, aminek egy eleme a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának elnapolása – összegezte Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.

Mint ismert, az Európai Bizottság március 5-én mutatta be a járműipari akciótervét, melyben átfogóan foglalkozik az elektromos átállással és azon belül a töltési infrastruktúrával, a károsanyag-kibocsátási célokkal, az európai akkumulátoriparral és az autonóm járművekkel. Az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA üdvözölte az akciótervet. Ami a legfontosabb az európai autógyártók számára: a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják a személyautók esetében. A témában Kilián Csabát, a MAGE ügyvezető főtitkára válaszolt.

Az Európai Bizottság által bemutatott akcióterv talán legfontosabb eleme a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának eltolása. Mi a véleménye erről a lépésről?

Ezzel a döntéssel kaptak egy kis időt az európai autógyártók, így legalább nem kell horribilis mértékű büntetéseket fizetniük – az ACEA korábban 16 milliárd eurónyi büntetést mutatott ki arra az esetre, ha az elektromos autók vásárlási szintje a 2024-es szinten marad. Ezt az összeget így fejlesztésekre fordíthatják.

A szigorúbb kvóták bevezetésének 2027-re történő eltolása tehát egyértelműen könnyebbséget jelent az autógyártók számára, ugyanakkor ez egy komplex téma, aminek ez csak eleme.

Nem módosították a 2035-ös célt a fosszilis tüzelőkkel hajtott új autók betiltására vonatkozóan. A klímacélokon tehát nem változtatott Európa, ami továbbra is számos kihívás elé állítja a kontinens járműiparát.

Véleményvezér

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo