Megmenekültek a büntetéstől az európai autógyártók

Kissé fellélegezhettek az európai autógyártók, de ettől még továbbra is komoly erőforrásokat kell az elektromobilitással kapcsolatos fejlesztésekre fordítaniuk. Európa versenyképességének javítása és az elektromos átállás együtt egy komplex kérdéskört alkotnak, aminek egy eleme a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának elnapolása – összegezte Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.

Mik a legfőbb kihívások?

Nehéz egy témát kiemelni, mert ez egy összetett, komplex terület. Az biztos, hogy a töltési infrastruktúra fejlesztését célzó lépéseket kiemelten fontosnak tartom. Az elektromos autók töltési hálózatának kiépítése elengedhetetlen ahhoz, hogy a vásárlók nagyobb számban döntsenek az e-autók mellett. Ettől még továbbra is kérdés marad, hogy tud-e Európa versenyképes áron ilyen autókat gyártani.

Az európai járműipar számára alapvető fontosságú, hogy ne mérgesedjen tovább a vámháború sem Kínával, sem az Egyesült Államokkal szemben. Ha a korábbi szabadkereskedelmi megállapodások nem működnének tovább, az nem lenne kedvező, mert az ázsiai és az észak-amerikai piac meghatározó a német autógyártók – és így a magyar járműipar – számára. Kínában ráadásul egyre komolyabb szerepet töltenek be a hazai gyártók, ami tovább élesíti a versenyt.

Az Európai Bizottság által bemutatott terv foglalkozik az autonóm járművekkel is. Ez mennyire fontos téma ön szerint?

Az autonóm vezetést célzó fejlesztések elősegítése pozitív fejlemény, több, a területen aktív cég rendelkezik magyarországi kutatás-fejlesztési bázissal, valamint sikeres magyar kis- és középvállalkozások is aktívak a szegmensben. Emellett a ZalaZONE tesztpályája miatt is örömteli a magyar járműipar szempontjából ez az irányvonal.

Véleményvezér

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.
Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot

Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot 

Mivel egyedül vétózott. 
Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára

Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára 

Erre Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő hívta fel a figyelmet.
Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt

Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt 

Marad az ukrán ellenállás.
Nemsokára újra szomszédunk lehet Oroszország

Nemsokára újra szomszédunk lehet Oroszország 

Ukrajna eltűnhet a térképről.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo