Megmenekültek a büntetéstől az európai autógyártók

Kissé fellélegezhettek az európai autógyártók, de ettől még továbbra is komoly erőforrásokat kell az elektromobilitással kapcsolatos fejlesztésekre fordítaniuk. Európa versenyképességének javítása és az elektromos átállás együtt egy komplex kérdéskört alkotnak, aminek egy eleme a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának elnapolása – összegezte Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mint ismert, az Európai Bizottság március 5-én mutatta be a járműipari akciótervét, melyben átfogóan foglalkozik az elektromos átállással és azon belül a töltési infrastruktúrával, a károsanyag-kibocsátási célokkal, az európai akkumulátoriparral és az autonóm járművekkel. Az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA üdvözölte az akciótervet. Ami a legfontosabb az európai autógyártók számára: a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják a személyautók esetében. A témában Kilián Csabát, a MAGE ügyvezető főtitkára válaszolt.

Az Európai Bizottság által bemutatott akcióterv talán legfontosabb eleme a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának eltolása. Mi a véleménye erről a lépésről?

Ezzel a döntéssel kaptak egy kis időt az európai autógyártók, így legalább nem kell horribilis mértékű büntetéseket fizetniük – az ACEA korábban 16 milliárd eurónyi büntetést mutatott ki arra az esetre, ha az elektromos autók vásárlási szintje a 2024-es szinten marad. Ezt az összeget így fejlesztésekre fordíthatják.

A szigorúbb kvóták bevezetésének 2027-re történő eltolása tehát egyértelműen könnyebbséget jelent az autógyártók számára, ugyanakkor ez egy komplex téma, aminek ez csak eleme.

Nem módosították a 2035-ös célt a fosszilis tüzelőkkel hajtott új autók betiltására vonatkozóan. A klímacélokon tehát nem változtatott Európa, ami továbbra is számos kihívás elé állítja a kontinens járműiparát.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo