Míg a használt autók iránti kereslet sok országban továbbra is magas, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég tavaly 83 százalékkal – a 2022-ben elért 23,3 millió euróról 2023-ban 42,7 millió euróra – növelte bevételét.
Ez a jelentős növekedés a vállalat nyugat-európai piacok irányába történt stratégiai elmozdulásnak, a termékfejlesztésnek és az új felhasználói szegmensek vonzásának közvetlen következménye.
Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója szerint az idei év első hónapjai azt mutatják, hogy a cég összesített éves bevétele várhatóan meghaladja az 50 millió eurót, és a növekedés később is folytatódik majd.
A bővülés az új piacok és a szélesebb felhasználói szegmens irányába tart
A tavalyi ugrásszerű bevételnövekedés a carVertical üzleti stratégiájában bekövetkezett változás eredménye. A geopolitikai kockázatok miatt 2022-ben a cég úgy döntött, hogy bevételi forrásait Közép-Kelet-Európából Nyugat-Európába helyezi át. Ennek köszönhető, hogy Franciaország, az Egyesült Királyság és Olaszország a vállalat bevételét tekintve a vezető piacok közé került.
A fent említett piacokon a cég bevétele 146 százalékról 264 százalékra nőtt. Míg a befektetések ezekben az országokban már korábban elkezdődtek, 2023-ban a carVerticalnak végül sikerült exponenciális növekedést elérnie.
2023-ban azon adatforrások száma is nőtt, amelyekre a carVertical támaszkodik. Medonis elmondása szerint a cégnek sikerült hozzáférnie olyan adatforrásokhoz, amelyeknek a létezéséről korábban nem tudott.