Az értékesítés várhatóan 2025 utolsó negyedévében indul Magyarországon és Ausztriában, majd Romániában, Csehországban és Lengyelországban 2026-ban.
Az AutoWallis Csoporttal kötött megállapodással a NIO jelentős lépést tett európai jelenlétének bővítésére, miután 2021-ben belépett Norvégia, majd 2022-ben Svédország, Dánia, Hollandia és Németország piacaira.
Fotó: Depositphotos
Az akkucsere-állomásokat gyártó üzemét Biatorbágyon működtető, 2014-ben alapított sanghaji székhelyű vállalat 2018-ban lépett a New York-i tőzsdére, amely mellett részvényeit a hongkongi és szingapúri tőzsdén is jegyzik. A NIO a világ számos országában tart fenn fejlesztőközpontokat: Nagy-Britanniában egy ipari tervezéssel, Kaliforniában és Berlinben a fejlett önvezető szoftverek fejlesztésével foglalkozó, Münchenben pedig az autók külső és belső megjelenését tervező design központtal van jelen.
A NIO legegyedibb innovációja az általa gyártott elektromos autók cserélhető akkumulátorcsomagja.
A NIO autóit más hasonló modellekhez hasonlóan töltőoszlopokról és hálózatról is lehet tölteni, ugyanakkor azok egyedi tervezése lehetővé teszi a teljes akkumulátorcsomag cseréjét kevesebb mint 3 perc alatt.
A NIO jelenleg 60 akkumulátorcserélő állomást üzemeltet Európában, amit a jövőben tovább kíván bővíteni a kontinensen.
Az AutoWallis felidézte: elsők között léptek partnerségre olyan népszerű kínai márkákkal, mint a BYD, az MG és a Farizon, legutóbb pedig az XPENG márka kizárólagos forgalmazásáról állapodtak meg a régió három országában, portugál partnerükkel együttműködésben.