Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel

A Volkswagen 2019 végére elektromos Golfot hoz forgalomba, ugyanannyiért, amibe a kocsi dízelmotorral kerül. A konszern vezérigazgatója szerint nem a földgáz- vagy az energiacellás meghajtás a megoldás, a jövő az elektromos autóké.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Herbert Diess nyilatkozata szerint középtávon fontosak maradnak a „tiszta”, alacsony szennyezőanyag-kibocsátású benzin- és dízelmeghajtású járművek. E motorok fejlesztése mindenesetre – a hibridmegoldások miatt is – egyre bonyolultabb és költségesebb lesz. Az energiacella alkalmazásánál meggondolandó, hogy kevéssé hatékony, mert a hidrogénmeghajtáshoz háromszor annyi energiára van szükség, mint az elektromos kocsiknál.

Új utakra lép az új főnök

Ezért döntött már sok ország a villanyautó mellett, és építik ki ahhoz az infrastruktúrát. A VW konzorcium keretében Európa-szerte épít fel gyorstöltő-hálózatot, annak állomásai a jövő év végére 120 km-ként elérhetők lesznek. Hasonló hálózatok kiépítése folyik az Egyesült Államokban és Kínában is.

A VW vezetője elmondta: vállalatuk elektromos autók új nemzedékét fejlesztette ki, amelyek egyértelműen felülmúlják a jelenlegi e-kocsikat mind a megtehető távolság, mind a helykínálat és az ár tekintetében is.

2019 végén kerül forgalomba a Golf méreteinek megfelelő kocsi, amellyel 550 km-t lehet megtenni, s körülbelül annyiba kerül majd, mint egy dízel-Golf. Autósok, akik évente több tízezer kilométert tesznek meg, továbbra is dízelt használnak majd, de sokak számára, akik csak évente 2-3 alkalommal tesznek hosszabb utat, az e-autó teljesen kielégítő lesz.

Villanyautó: káosz és átverés az utakon
Káosz és túlárazás jellemzi az elektromos autók feltöltésének német piacát. Kevés az állomás és akár 300 százalékos árkülönbségek is lehetnek.
A Volkswagennek mind a négy márkája  közös, moduláris alapon gyártja majd ezeket a villanyautókat, az első ütemben 15 milliót. Ezek között a prémium márkák típusai mellett ott lesznek az olcsóbb, megbízható minőségű, értéktartó e-kocsik is. Elsőként a zwickaui üzem bocsát ki évi 330 ezer kocsit, nemrég láttak hozzá egy nagy teljesítményű gyár építéséhez Sanghajban.

Diess elismerte, hogy a konszern dízelbotránya súlyosan érintette a VW hírnevét, és sokat ártott általában a dízelmotoroknak is, A vállalat mintegy félmillió kocsit vett vissza vagy korszerűsített az USA-ban, míg Európában az érintett dízelautók 80 százalékát tették eddig rendbe.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

 

 

 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo