Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel

A Volkswagen 2019 végére elektromos Golfot hoz forgalomba, ugyanannyiért, amibe a kocsi dízelmotorral kerül. A konszern vezérigazgatója szerint nem a földgáz- vagy az energiacellás meghajtás a megoldás, a jövő az elektromos autóké.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Herbert Diess nyilatkozata szerint középtávon fontosak maradnak a „tiszta”, alacsony szennyezőanyag-kibocsátású benzin- és dízelmeghajtású járművek. E motorok fejlesztése mindenesetre – a hibridmegoldások miatt is – egyre bonyolultabb és költségesebb lesz. Az energiacella alkalmazásánál meggondolandó, hogy kevéssé hatékony, mert a hidrogénmeghajtáshoz háromszor annyi energiára van szükség, mint az elektromos kocsiknál.

Új utakra lép az új főnök

Ezért döntött már sok ország a villanyautó mellett, és építik ki ahhoz az infrastruktúrát. A VW konzorcium keretében Európa-szerte épít fel gyorstöltő-hálózatot, annak állomásai a jövő év végére 120 km-ként elérhetők lesznek. Hasonló hálózatok kiépítése folyik az Egyesült Államokban és Kínában is.

A VW vezetője elmondta: vállalatuk elektromos autók új nemzedékét fejlesztette ki, amelyek egyértelműen felülmúlják a jelenlegi e-kocsikat mind a megtehető távolság, mind a helykínálat és az ár tekintetében is.

2019 végén kerül forgalomba a Golf méreteinek megfelelő kocsi, amellyel 550 km-t lehet megtenni, s körülbelül annyiba kerül majd, mint egy dízel-Golf. Autósok, akik évente több tízezer kilométert tesznek meg, továbbra is dízelt használnak majd, de sokak számára, akik csak évente 2-3 alkalommal tesznek hosszabb utat, az e-autó teljesen kielégítő lesz.

Villanyautó: káosz és átverés az utakon
Káosz és túlárazás jellemzi az elektromos autók feltöltésének német piacát. Kevés az állomás és akár 300 százalékos árkülönbségek is lehetnek.
A Volkswagennek mind a négy márkája  közös, moduláris alapon gyártja majd ezeket a villanyautókat, az első ütemben 15 milliót. Ezek között a prémium márkák típusai mellett ott lesznek az olcsóbb, megbízható minőségű, értéktartó e-kocsik is. Elsőként a zwickaui üzem bocsát ki évi 330 ezer kocsit, nemrég láttak hozzá egy nagy teljesítményű gyár építéséhez Sanghajban.

Diess elismerte, hogy a konszern dízelbotránya súlyosan érintette a VW hírnevét, és sokat ártott általában a dízelmotoroknak is, A vállalat mintegy félmillió kocsit vett vissza vagy korszerűsített az USA-ban, míg Európában az érintett dízelautók 80 százalékát tették eddig rendbe.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

 

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo