A Volkswagen is akkumulátorgyárat akar, de nem Magyarországon

A Volkswagen előnyben részesíti akkumulátorcellák gyártását az Egyesült Államokban a "klímabarát" beruházásoknak nyújtott támogatásoknak és kedvezményeknek köszönhetően, ez azonban nem jelenti azt, hogy leállítanák a tervezett európai telephelyek kiépítését - tájékoztatta a Reuters hírügynökséget egy belső vállalati forrás.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Financial Times brit lap korábban arról számolt be, hogy a Volkswagen jegelni készül egy kelet-európai akkumulátorgyár-beruházás tervét, és inkább az észak-amerikai beruházásokra helyezné a hangsúlyt. Ott ugyanis akár 10 milliárd eurós támogatásban is részesülhet.

Az elektromos autók infrastruktúrájáért megy a harc (MTI/Czeglédi Zsolt)
Az elektromos autók infrastruktúrájáért megy a harc (MTI/Czeglédi Zsolt)

A Volkswagen egyik szóvivője viszont közölte, hogy a konszern egyaránt vizsgálja kelet-európai és észak-amerikai akkumulátorgyártó-beruházások lehetőségét.

Thomas Schmall, a Volkswagen technológiai igazgatója a LinkedIn karrierhálózaton közzétett bejegyzésében gyors reagálást kért az Európai Uniótól (EU) az amerikai inflációcsökkentő (IRA) támogatási programra. "Remélem, hogy a politikai döntéshozók Brüsszelben és az európai fővárosokban a lehető leggyorsabban megteszik a szükséges lépéseket ahhoz, hogy a vállalatok itt helyben építhessék fel a jövő iparát" - mondta.

Az uniós iparfejlesztési stratégiának mindenképpen biztosítania kell a szükséges nyersanyagokat, a kilowattóránként hét centnél olcsóbb, versenyképes árú elektromos áramot, és nagy hangsúlyt fektetni az akkumulátorcella gyártásra is - írta Schmall, aki szerint a gyorsaság lenne a legfontosabb, mert az amerikai támogatási program már folyamatban van, és eredményeket hoz.

A Volkswagen konszern 2030-ig 240 gigawattóra akkumulátor kapacitást tervez évente európai üzemekben előállítani. Ehhez hat üzemet tervezett építeni. (MTI)

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo