Három éve robbant ki a dízelbotrány

Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Európa szerte már vagy 43 millió, Magyarországon 193 ezer Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Többek között ezt állítja az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) új tanulmánya, amelyet a dízelbotrány kirobbanásának harmadik évfordulóján jelentetett meg.

A dízel végórái
Európa valamennyi országában kevesebb dízel-autót adtak el az első félévben, mint egy évvel korábban és a nagyvárosok dízel-tilalma e motorok halálát jelentheti.
Amerikában és egy-két európai országban a hatóságok léptek a dízelbotrány kirobbanása után, és legalább a gépkocsik utólagos átalakítására köteleztek autógyárakat. Magyarországon viszont semmi sem történt. Pedig nálunk is szedik áldozataikat a levegőben eregetett nitrogénoxidok. A többi méreg mellett a sok NO2 is oka annak, hogy – mint az Európai Számvevőszék jelentéséből kiderül – magyarországi lakosok életét nagyobb mértékben rövidíti meg a levegőszennyezés, mint a legtöbb másik európai országban lakókét.

A T&E kiadványában egészségünk védelmében egyebek mellett szorgalmazza, hogy induljon egy páneurópai program a mintegy 43 millió még fiatal piszkos dízelautónak a kibocsátást csökkentő átalakítására, a települések korlátozzák a különösen szennyező járművek forgalmát, a közúti forgalomban is ellenőrizze a hatóság a gépkocsikat, és követelje meg, hogy a kibocsátásuk ne lépje túl a forgalmijuk szerinti értéket, függetlenül a koruktól.

Mára, a dízelbotrány kirobbanásának harmadik évfordulójára időzítették Brüsszelben a bejelentést, hogy kartellvizsgálatot indítanak annak kiderítésére, vajon a BMW, a Daimler és a VW Group nem egyeztek-e meg a kipufogógáz tisztítását szolgáló technikai eszközök fejlesztésének és bevezetésének visszafogásában.

Margrethe Vestager, versenyügyi biztos szerint: “A Bizottság vizsgálja, hogy vajon a BMW, a Daimler és a VW között volt-e egyetértés abban, hogy nem versenyeznek egymással azon fontos részegységek fejlesztésében és bevezetésében, amelyek feladata a benzines és a dízelhajtású gépkocsik veszélyes kibocsátásnak csökkentése. Ezek azok a megoldások, amelyekkel a személyautók környezetkárosítása visszafogható. Ha bebizonyosodik az összejátszás, akkor ezek az autógyártók annak ellenére, hogy a technika a rendelkezésükre állt, akadályozták a fogyasztókat abban, hogy kevéssé szennyező autót vásároljanak.”

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo