A cég közleménye szerint az értékesítés minden fontos régióban nőtt, így Észak-Amerikában 18 százalékkal, Nyugat-Európában 21 százalékkal, Közép- és Kelet-Európában 14 százalékkal, a Közel-Keleten és Afrikában együttesen 29 százalékkal, Dél-Amerikában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig (a szárazföldi Kína és Hongkong nélkül) 9 százalékkal bővült.
A leggyengébb növekedést Kínában regisztrálták, az eladott 3,2 millió autó 1,6 százalékos növekedésnek felelt meg. A VW-csoporthoz tartozó Audi értékesítése ugyanakkor 13,5 százalékkal, 728 ezer 600-ra ugrott Kínában.
A VW teljesen elektromos járműveinek (BEV) globális értékesítése tavaly 35 százalékkal, 770 ezerre emelkedett, részesedésük a teljes értékesítésből 8,3 százalékra nőtt a 2022. évi 6,9 százalékról.
A Volkswagen márka globális értékesítése 6,7 százalékkal, 4,87 millió járműre nőtt, ezen belül a BEV-ek eladásnövekedése 21,1 százalékkal, 394 ezerre bővült.
A Volkswagen csoport a múlt évre 9-9,5 millió autó eladását tervezte. (MTI)