Az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration) két éven át tartó vizsgálata nyomán hozott határozata szerint az autógyártónak az érintett járművek szoftverét frissítenie és bizonyos hiányosságokat kezelnie kell, amelyek az automata üzemmódra vonatkoznak.
Az előírt beavatkozásoknak azt kell biztosítaniuk, hogy az autóvezető az automata üzemmód használatakor is irányítást gyakoroljon a jármű felett, és szükséges esetben, illetve váratlan közlekedési helyzetekben képes legyen gyorsan beavatkozni. Emellett korlátozták azon területeket, ahol az "autopilot" bekapcsolható.
A közlekedési hatóság azután indított vizsgálatot, hogy több baleset történt az autótípus automata vezetés üzemmódjának használata közben, mert az bizonyos közlekedési helyzeteket nem tudott értelmezni.
A kötelező visszahívás a 2012 októbere és 2023 december eleje között gyártott Tesla Y, S, 3 és X modelleket érinti.
(MTI)