Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!
A Volkswagen-konszern EA 198-es számú, négyhengeres dízel motorjairól van szó, amelyet a VW márkáinak több típusába építettek be.
Az emlékezetes dízel-botrányban derült ki, hogy ezeknek a motoroknak a szoftverét is gyárilag úgy állították be, hogy bizonyos sebességnél kikapcsolja a káros anyagok szűrését, így a motorok az engedélyezett mértékű légszennyezés többszörösét bocsátják a környezetbe.
A bajor hatóságok kötelezték a gyártót a szoftverek módosítására, ám nem kevés autótulajdonos nem volt hajlandó szervizbe vinni a kocsiját, mondván: az átalakítás árthat járművének.
Dízelbotrány: visszajárhat az autó ára?
Egy roppant érdekes ítélet született az osztrák bíróságon: egy 2012-ben vásárolt autó árát vissza kell fizetnie a kereskedőknek – kamatostul, - a Volkswagen által használt kibocsátását meghamisító szoftver miatt. A döntés nem az első, de az indoklás annál fontosabb.
A bajor közlekedésfelügyelet azonban úgy döntött, hogy ezek a járművek, mivel nem felelnek meg a hatósági előírásoknak, nem vehetnek részt a forgalomban. Az autósok által indított perben a bíróság ellenük ítélt. A kocsitulajdonosok fellebbeztek - az eljárás befejeztéig mindenesetre tovább használhatják autójukat.