A magyarok a Porschék kilométeróráit buherálják a legszívesebben

Bár a használtautó-piac az elmúlt évek során jóval átláthatóbbá vált, a kilométer-számlálók manipulálása továbbra is világszerte elterjedt gyakorlat. A vásárlók eurómilliókat veszítenek az becstelen eladók miatt, és úgy tűnik, hogy e téren egyhamar nem is várható jelentős javulás.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég immár negyedik alkalommal végzett kutatást Magyarországon, hogy kiderítse, mely autómodellek futásteljesítményét változtatják meg leggyakrabban, és hogy erre felhívja a használtautó-vásárlók figyelmét. A tanulmány a carVertical felhasználói által 2022 novembere és 2023 novembere között lekért autótörténeti jelentéseket elemezte.

A futásteljesítmény-csalás a német autómárkákat érinti leginkább

A Porsche 911 a leggyakrabban manipulált autó Magyarországon – a carVertical portálon ellenőrzött modellek 12,05 százalékának tekerték vissza a kilométeróráját. Ez igen magas arány, ami arra utal, hogy az országban 8 Porsche 911-ből 1-nél előfordulhat, hogy a futásteljesítménye nem a valódi értéket mutatja.

Szorosan követi a Porschét a sorban a Jeep Grand Cherokee (10,49 százalék), az Audi A8 (9,82 százalék), az Opel Vectra (9,3 százalék) és a Mercedes-Benz CLS-Class (8,33 százalék).

Magyarországon a 20 leggyakoribb kilométeróra-csalás az Audi, a Volkswagen, a Mercedes-Benz és az Opel 4-4 modelljét érinti. A használt, ám jó állapotú csúcskategóriás járművek iránt nagy a piaci kereslet, ami megmagyarázza, hogy miért olyan népszerűek a csalók körében a német gyártók.

„A magyarországi carVertical portálon ellenőrzött autók 6,07 százalékánál fordult elő kilométeróra-csalás, az átlagos visszatekerési érték pedig meghaladta a 74 000 kilométert. Hamisított futásteljesítményű autó megvásárlásakor minden esetben számolnunk kell az előre nem látható üzemeltetési költségekkel és a gyorsabb amortizációval” – magyarázza Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo