Komoly bajban a Volkswagen

Új lapot akar nyitni a Volkswagen. Akár 4 milliárd euró (4,4 milliárd dollár) nagyságú céltartalék képzését is elképzelhetőnek tartják a tervezett kapacitáscsökkentésekre már a negyedik negyedévben – közölték a Jefferies brókercég elemzői, miután a cég vezetőivel utaztak Észak-Amerikában.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Volkswagen már a hónap elején közölte, hogy története során először németországi üzemek bezárását fontolgatják, aminek egy költségcsökkentési terv is része. A fő problémát az ázsiai riválisok jelentik.

A magyar gazdaságot is érinti az európai autóipar válsága
A magyar gazdaságot is érinti az európai autóipar válsága
Fotó: Depositphotos
A Jefferies elemzői szerint a VW vezetősége eltökélt a kapacitástöbblet és a költségcsökkentés kezelésére.

Három nap észak-amerikai úton a vezetőséggel meggyőzött minket arról, hogy nincs olyan B-terv, amely kizárná a kapacitáscsökkentést - mondták, hozzátéve, hogy a döntések 3-4 milliárd eurós céltartalékot eredményezhetnek a negyedik negyedévben.

Szerkezetátalakítási törekvéseinek részeként a Volkswagen a múlt héten felmondta hat németországi üzemének régóta fennálló munkahely-biztonsági programját, ütközve a nagyhatalmú szakszervezetekkel, amelyek heves ellenállást ígértek mindenfajta megszorítással szemben.

A szakszervezeteknek nyomást kell érezniük az új megállapodások megkötésére, miközben a VW-nek lehetősége lesz kikényszeríteni az elbocsátásokat. Fennáll az üzemzavarok veszélye, de a szakszervezetek csak a fizetések miatt sztrájkolhatnak, az üzemek bezárása vagy elbocsátások miatt nem, ha az utóbbiak nem kapnak szerződéses védelmet - írta Jefferies.

Jefferies szerint a bezárási költségek körülbelül 2,5-3,0 milliárd eurót, legfeljebb 4 milliárd eurót tehetnek ki, feltételezve, hogy munkavállalónként két éves fizetést adnak, plusz az egyéb kiadások.

A folyamat akut mivoltát jól érzékelteti, hogy a múlt héten ugyan véget ért a sztrájk az Audi német autógyár brüsszeli üzemében, azonban az Audi brüsszeli üzemének a sorsa továbbra is kérdéses. Az Audi anyavállalata, a Volkswagen júliusban közölte, hogy a Brüsszelben található üzem bezárása nem zárható ki az ott gyártott elektromos Q8 e-tron SUV típusú járművek iránti gyenge kereslet miatt. (Reuters)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo