Komoly bajban a Volkswagen

Új lapot akar nyitni a Volkswagen. Akár 4 milliárd euró (4,4 milliárd dollár) nagyságú céltartalék képzését is elképzelhetőnek tartják a tervezett kapacitáscsökkentésekre már a negyedik negyedévben – közölték a Jefferies brókercég elemzői, miután a cég vezetőivel utaztak Észak-Amerikában.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volkswagen már a hónap elején közölte, hogy története során először németországi üzemek bezárását fontolgatják, aminek egy költségcsökkentési terv is része. A fő problémát az ázsiai riválisok jelentik.

A magyar gazdaságot is érinti az európai autóipar válsága
A magyar gazdaságot is érinti az európai autóipar válsága
Fotó: Depositphotos
A Jefferies elemzői szerint a VW vezetősége eltökélt a kapacitástöbblet és a költségcsökkentés kezelésére.

Három nap észak-amerikai úton a vezetőséggel meggyőzött minket arról, hogy nincs olyan B-terv, amely kizárná a kapacitáscsökkentést - mondták, hozzátéve, hogy a döntések 3-4 milliárd eurós céltartalékot eredményezhetnek a negyedik negyedévben.

Szerkezetátalakítási törekvéseinek részeként a Volkswagen a múlt héten felmondta hat németországi üzemének régóta fennálló munkahely-biztonsági programját, ütközve a nagyhatalmú szakszervezetekkel, amelyek heves ellenállást ígértek mindenfajta megszorítással szemben.

A szakszervezeteknek nyomást kell érezniük az új megállapodások megkötésére, miközben a VW-nek lehetősége lesz kikényszeríteni az elbocsátásokat. Fennáll az üzemzavarok veszélye, de a szakszervezetek csak a fizetések miatt sztrájkolhatnak, az üzemek bezárása vagy elbocsátások miatt nem, ha az utóbbiak nem kapnak szerződéses védelmet - írta Jefferies.

Jefferies szerint a bezárási költségek körülbelül 2,5-3,0 milliárd eurót, legfeljebb 4 milliárd eurót tehetnek ki, feltételezve, hogy munkavállalónként két éves fizetést adnak, plusz az egyéb kiadások.

A folyamat akut mivoltát jól érzékelteti, hogy a múlt héten ugyan véget ért a sztrájk az Audi német autógyár brüsszeli üzemében, azonban az Audi brüsszeli üzemének a sorsa továbbra is kérdéses. Az Audi anyavállalata, a Volkswagen júliusban közölte, hogy a Brüsszelben található üzem bezárása nem zárható ki az ott gyártott elektromos Q8 e-tron SUV típusú járművek iránti gyenge kereslet miatt. (Reuters)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo