A balhék ellenére vannak még tartalékok a Volkswagennél
Idén is magas, közel 5.000 eurós nyereségrészesedést kap a Volkswagen konszern kereken százezer, kollektív szerződés alapján foglalkoztatott munkavállalója.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Jóllehet az óriás autókonszern a dízel-botrány miatt sok milliárdos veszteségeket szenvedett és szenved el, bőven vannak még tartalékai, Ezt mutatja, hogy az alkalmazottainak kifizetett szokásos évi nyereségrészesedés még magasabb is lesz, mint az elmúlt évben.
Az 2017-ben fejenként 4.100 eurót tett ki, idén viszont 4.750 euró jár. Ez a legmagsabb prémium 2015 óta, akkor 6.000 eurót vihettek haza a VW alkalmazottai. Az összeg 30 százalékát előlegként már novemberben megkapták, a maradékhoz májusban jutnak hozzá.
Már megint az autók körül derült ki óriási disznóság
Az Európai Bizottság március 5-én összesen közel 370 millió euró bírságot szabott ki amiatt, hogy autóbiztonsági alkatrészeket beszállító vállalkozások éveken keresztül kartelleztek egymással. Ez az eljárás csak a jéghegy csúcsa: a Bizottság az elmúlt öt évben több mint két milliárd euró bírsággal sújtott gépjárműalkatrész-beszállító cégeket a fogyasztók megkárosítása miatt.
Az üzemi tanács elnöke, aki a kifizetésekről a válallatvezetéssel folytatott tárgyalásokat vezette, hangsúlyozta: az elmúlt év leállásaiért, a felhagyott termelési tervekért, a zavarokért a gyárakban nem a dologozók felelősek, ezért megérdemlik a többlet-pénzt. A konszern személyzeti vezetője hasonló hangot ütött meg, mondván: a munkatársak maximális rugalmasságot tanúsítottak, így a konszern minden nehézség ellenére sikeres maradt.