A Toyota Európa hatodik legkelendőbb autómárkája volt 479 000 eladással 2025 első félévében. Ez a márka produkálta ugyanakkor a csúcsot az elektromos és hibrid járművek értékesítésében. Ezek részesedése a Toyota eladásaiban a legnagyobb 86 százalékkal. A Volkswagen továbbra is nagymértékben támaszkodik a belső égésű motorokra (az eladások 72 százaléka), azért a cég folyamatosan növelte elektromos kínálatát, amely most az eladásai 28 százalékát teszi ki.
A Volkswagen továbbra is jelentős előnyt élvez a Stellantisszal szemben, amely a második legnagyobb autómárka, 1,04 millió eladott darabbal 2025 első félévében. A Stellantis rendelkezik a legnagyobb, 83 százalékos részesedéssel a belső égésű motorral működő autókból a top 10 autómárka között, az eladásoknak mindössze 17 százaléka származik elektromos vagy hibrid járművek értékesítéséből.
Európa feltörekvő autómárkái
A Renault Group (704 023) és a Hyundai Motor Group (540 917) a harmadik, illetve a negyedik helyen végzett, mindkét cég eladásainak 43 százaléka hibrid vagy elektromos járműből származott.
A prémium márkák, mint például a BMW csoport (40 százalék elektromos) és a Mercedes-Benz (34 százalék) szintén gyorsan növelték az elektromos és hibrid kínálatukat.
Eközben a kínai tulajdonú Geely Group (az eladások 67 százaléka elektromos vagy hibrid) versenyképes elektromos kínálatával egyre nagyobb teret hódít Európában, és a kilencedik helyen végzett az összesített eladások tekintetében 202 230 darabbal, közvetlenül a Nissan (165 645) előtt és a Ford (257 337) mögött.