A személygépkocsi-hirdetések 2025 októberében 37,8 százalékban tartoztak 2,5 millió forint alatti árkategóriába, 27,6 százalék 2,5–5 millió forint közé, 22,1 százalék a 5–10 millió forintos sávba esett, míg 12,5 százalék 10 millió forint feletti áron szerepelt. Egy év alatt a legolcsóbb szegmens hozzávetőleg 4 százalékkal zsugorodott, miközben a 2,5–5 millió forint közötti kínálat kismértékben, az 5–10 milliós kategória pedig 2,5 százalékkal nőtt.
A kínálati átlagár októberben 5,6 millió forintra nőtt a tavalyi 5,4 millió forinthoz képest, ami egyértelműen a drágább modellek térnyerését tükrözi.
A meghirdetett autók összetétele továbbra is a hagyományos hajtásláncok túlsúlyát mutatja, ugyanakkor egyre markánsabb az alternatív meghajtások térnyerése. A hirdetések közel fele, 54 500 darab benzinmeghajtású autó volt, a dízelek pedig 45 500 darabbal szerepeltek a kínálatban. A hibridek 4900, az elektromos autók 5600 hirdetéssel voltak jelen. Éves összevetésben ez azt jelenti, hogy az elektromos autók kínálata 31,8 százalékkal bővült, a hibrideké 9,2 százalékkal emelkedett, míg a benzin és dízel meghajtású modellek száma lényegében stagnál. A kínálat tehát egyre több modern, alternatív hajtású autót tartalmaz, ami részben a korábbi évek első tulajdonosú elektromos és hibrid modelljeinek mostani piacra kerülésével magyarázható.
A dízelautók 41,9 százalékkal többet futottak, mint a benzinesek
A futásteljesítmények és az életkor közötti összefüggések továbbra is jól látszanak. A benzines autók átlagosan 155 ezer kilométert, a dízelek közel 220 ezret futottak, vagyis a dízel modellek átlagosan 41,9 százalékkal többet járták az utakat.
A benzines autók átlagéletkora 13,7, a dízeleké 12,2 év volt, és míg a dízelek futásteljesítménye kis mértékben nőtt, a benzineseknél stagnálást mutattak az adatok. A statisztika alapján a benzines autók minden egyes évvel átlagosan 6,9 százalékot, a dízelek 7,9 százalékot, az elektromosok 7,7 százalékot, a hibridek 6,4 százalékot, az egyéb meghajtásúak pedig 6,2 százalékot veszítettek az értékükből. Minden megtett ezer kilométer további 0,2 százalékos árcsökkenést eredményezett. A teljesítmény és hengerűrtartalom ugyanakkor jelentősen befolyásolta az árakat: utóbbi 100 köbcentis növekedése átlagosan 3,4 százalékos, míg minden plusz 10 kilowatt teljesítmény 3,7 százalékos értékemelkedést eredményezett. Az állapot szerinti különbségek továbbra is jelentősek: a kitűnő vagy újszerű autók több mint 20 százalékkal drágábbak voltak, miközben a sérült járművek átlagosan 60 százalékkal alacsonyabb áron szerepeltek.