Itt az új Nissan Qashqai!

A horvátországi Rovinjban bemutatkozott az új Nissan Qashqai, a Nissan 2007-ben debütált, eddig több mint kétmillió példányban értékesített crossoverének második generációja. A modell friss dizájnnal, gazdagabb felszereltséggel, jobb minőségű anyagokkal és korszerűbb megoldásokkal lép színre.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új Qashqai nem pusztán az előd átdolgozása. A második generáció a jelenlegi modellnél 20 milliméterrel szélesebb, 47 milliméterrel hosszabb, és 15 milliméterrel alacsonyabb. A magasság csökkentése ellenére a fejtér mind elöl, mind hátul 10 milliméterrel nőtt, és a magas vezetőülés-pozíció is megmaradt.

Ami a formát illeti, az autó hatásos ívekkel, letisztult vonalakkal és összetett részletekkel operál. Sokkal modernebb, mint elődje. Elölről különösen jól néz ki. A V alakú hűtőrács a motorháztetőn és oldalt is folytatódik, a fényszórókban pedig bumeráng alakú – egyedi azonosítóként funkcionál – diódás nappali menetfények világítanak. A Tekna csúcsfelszereltségű modellek teljes egészében LED-es tompított és távolsági fényszórókkal rendelkeznek, ami pillanatnyilag újdonság a crossoverek mezőnyében.

A sajtóbemutató helyszínére régi és új Qashqaiokkal jutottunk le, így azonnal volt alkalmunk összehasonlítani a két autót. Az újban bámulatosan jó minőségű anyagokkal találkozunk; a Visia alapmodellben is süppedős a műszerfal műanyagja, és lejjebb sincsenek rideg, kopogós felületek. Szebb a berendezés, sokkal modernebbek a műszerek és a kijelzők is. Jobbak az ülések, és a belső szélesség is gyarapodott, így hátul három felnőtt hosszú távon is kényelmesen utazhat. A poggyásztér 20 literrel bővült, padlója kétszintes, és szükségpótkereket rejt. Ha a hátsó üléseket lehajtjuk, teljesen sík padlót nyerünk.

Az új Qashqai számos, a kategóriában nem általános biztonsági technológiát is felvonultat szériában vagy extrafelszerelésként. Ilyen az Aktív Biztonsági Pajzs, ami csomagban kapható, és tartalmazza a vészfékező funkciót frontális ütközés kockázata esetén, az éberségfigyelő rendszert, a közútijelzés-felismerő rendszert, a sávelhagyás-jelzést és a holttérfigyelést, a mozgó tárgyak észlelése funkciót, valamint az automata távolságifényszóró-kapcsolást.

Nissan Qashqai 1,6 dCi Acenta
Méretek (h./sz./m./ttáv): 4380/1806/1590/2646 mm Teljesítmény: 96 kW/130 LE 4000 ford./percnél Nyomaték: 320 Nm 1750 ford./percnél Gyorsulás 0-100 km/órára: 10,5 mp Végsebesség: 190 km/óra Fogyasztás (város/országút/átlag): 5,2/3,9/4,4 l/100 km Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km Saját tömeg: 1480 kg Csomagtér: 401 liter Alapár: 7 190 000 forint
Az autót kezdetkor egy benzines turbómotorral, valamint kétféle dCi turbódízel hajtóművel forgalmazzák. A legkisebb lökettérfogatú motor a Renault-Nissan szövetség 1,2 literes 115 lóerős aggregátja, amit kifejezetten az új Qashqaihoz hangoltak. Méretét meghazudtoló módon viszi a 40 kilogrammot leadott karosszériát, ráadásul rendkívül kulturált. Dinamikusabb a korábbi 1,6-os szívómotornál, ami a 190 newtonméteres nyomatékának is köszönhető. Remek erőforrás, és a hozzá kapcsolt új fejlesztésű hatgangos kézi váltó is príma darab. Nyáron a palettán megjelenik egy erősebb, 163 lóerős és 240 newtonméter nyomatékú 1,6 DIG-T aggregát is.

A jól ismert és kedvelt 1,5 dCi dízel 110 lovas kivitelben választható az autóhoz, kilométerenként 99 grammos CO2-kibocsátásával a Qashqaihoz valaha elérhető legtisztább és legtakarékosabb motor. A legjobb választásnak azonban az 1,6 literes, 130 lovas dCi tűnik, ami jelenleg egyedüliként kombinálható két- és négykerék-hajtással. Jól passzol hozzá a Nissan új CVT váltója, az Xtronic is, amely manuális módban a dupla kuplungos váltóknál tapasztalható élményt nyújtja.

A karosszéria jelentős részét Európában tervezték és fejlesztették ki. Ennek köszönhetően az autó otthonosan mozog az európai utakon, futóműve és rugózása remek. Az ALL-MODE összkerékhajtású változatban még igényesebb, több lengőkaros hátsó felfüggesztés van, a menetstabilizáló rendszer pedig kiegészül aktív futómű-szabályozással, aktív nyomvonal-szabályozással és visszagurulás-gátlóval is.

Az új Nissan Qashqainak minden adottsága megvan ahhoz, hogy továbbra is a crossover szegmens éllovasa legyen. És ahhoz képest, hogy mennyit fejlődött, gyakorlatilag nem drágább a réginél.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo