Itt az új Nissan Qashqai!

A horvátországi Rovinjban bemutatkozott az új Nissan Qashqai, a Nissan 2007-ben debütált, eddig több mint kétmillió példányban értékesített crossoverének második generációja. A modell friss dizájnnal, gazdagabb felszereltséggel, jobb minőségű anyagokkal és korszerűbb megoldásokkal lép színre.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új Qashqai nem pusztán az előd átdolgozása. A második generáció a jelenlegi modellnél 20 milliméterrel szélesebb, 47 milliméterrel hosszabb, és 15 milliméterrel alacsonyabb. A magasság csökkentése ellenére a fejtér mind elöl, mind hátul 10 milliméterrel nőtt, és a magas vezetőülés-pozíció is megmaradt.

Ami a formát illeti, az autó hatásos ívekkel, letisztult vonalakkal és összetett részletekkel operál. Sokkal modernebb, mint elődje. Elölről különösen jól néz ki. A V alakú hűtőrács a motorháztetőn és oldalt is folytatódik, a fényszórókban pedig bumeráng alakú – egyedi azonosítóként funkcionál – diódás nappali menetfények világítanak. A Tekna csúcsfelszereltségű modellek teljes egészében LED-es tompított és távolsági fényszórókkal rendelkeznek, ami pillanatnyilag újdonság a crossoverek mezőnyében.

A sajtóbemutató helyszínére régi és új Qashqaiokkal jutottunk le, így azonnal volt alkalmunk összehasonlítani a két autót. Az újban bámulatosan jó minőségű anyagokkal találkozunk; a Visia alapmodellben is süppedős a műszerfal műanyagja, és lejjebb sincsenek rideg, kopogós felületek. Szebb a berendezés, sokkal modernebbek a műszerek és a kijelzők is. Jobbak az ülések, és a belső szélesség is gyarapodott, így hátul három felnőtt hosszú távon is kényelmesen utazhat. A poggyásztér 20 literrel bővült, padlója kétszintes, és szükségpótkereket rejt. Ha a hátsó üléseket lehajtjuk, teljesen sík padlót nyerünk.

Az új Qashqai számos, a kategóriában nem általános biztonsági technológiát is felvonultat szériában vagy extrafelszerelésként. Ilyen az Aktív Biztonsági Pajzs, ami csomagban kapható, és tartalmazza a vészfékező funkciót frontális ütközés kockázata esetén, az éberségfigyelő rendszert, a közútijelzés-felismerő rendszert, a sávelhagyás-jelzést és a holttérfigyelést, a mozgó tárgyak észlelése funkciót, valamint az automata távolságifényszóró-kapcsolást.

Nissan Qashqai 1,6 dCi Acenta
Méretek (h./sz./m./ttáv): 4380/1806/1590/2646 mm Teljesítmény: 96 kW/130 LE 4000 ford./percnél Nyomaték: 320 Nm 1750 ford./percnél Gyorsulás 0-100 km/órára: 10,5 mp Végsebesség: 190 km/óra Fogyasztás (város/országút/átlag): 5,2/3,9/4,4 l/100 km Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km Saját tömeg: 1480 kg Csomagtér: 401 liter Alapár: 7 190 000 forint
Az autót kezdetkor egy benzines turbómotorral, valamint kétféle dCi turbódízel hajtóművel forgalmazzák. A legkisebb lökettérfogatú motor a Renault-Nissan szövetség 1,2 literes 115 lóerős aggregátja, amit kifejezetten az új Qashqaihoz hangoltak. Méretét meghazudtoló módon viszi a 40 kilogrammot leadott karosszériát, ráadásul rendkívül kulturált. Dinamikusabb a korábbi 1,6-os szívómotornál, ami a 190 newtonméteres nyomatékának is köszönhető. Remek erőforrás, és a hozzá kapcsolt új fejlesztésű hatgangos kézi váltó is príma darab. Nyáron a palettán megjelenik egy erősebb, 163 lóerős és 240 newtonméter nyomatékú 1,6 DIG-T aggregát is.

A jól ismert és kedvelt 1,5 dCi dízel 110 lovas kivitelben választható az autóhoz, kilométerenként 99 grammos CO2-kibocsátásával a Qashqaihoz valaha elérhető legtisztább és legtakarékosabb motor. A legjobb választásnak azonban az 1,6 literes, 130 lovas dCi tűnik, ami jelenleg egyedüliként kombinálható két- és négykerék-hajtással. Jól passzol hozzá a Nissan új CVT váltója, az Xtronic is, amely manuális módban a dupla kuplungos váltóknál tapasztalható élményt nyújtja.

A karosszéria jelentős részét Európában tervezték és fejlesztették ki. Ennek köszönhetően az autó otthonosan mozog az európai utakon, futóműve és rugózása remek. Az ALL-MODE összkerékhajtású változatban még igényesebb, több lengőkaros hátsó felfüggesztés van, a menetstabilizáló rendszer pedig kiegészül aktív futómű-szabályozással, aktív nyomvonal-szabályozással és visszagurulás-gátlóval is.

Az új Nissan Qashqainak minden adottsága megvan ahhoz, hogy továbbra is a crossover szegmens éllovasa legyen. És ahhoz képest, hogy mennyit fejlődött, gyakorlatilag nem drágább a réginél.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo