A nitrogén-oxidot leginkább a dízelautók bocsátják ki magukból, a benzinnel működő típusok kisebb mértékben.
A német állami szervezet bejelentésével Merkelék minden bizonnyal újabb nyomást helyeznek az autógyártókra, hogy hanyagolják ezt a termékvonalat, s gyorsabban és nagyobb mértékben álljanak át az elektromos meghajtású, zéróemissziós járművek gyártására.
Ez persze nagy érvágás a nagy autómárkáknak, és a német autógyárak igyekeznek is lassítani a dízelautók kihalását a piacról, hiszen dollármilliárdokat öltek a fejlesztésükbe.
A német Szövetségi Egészségügyi Hivatal (UBA) azt is nyilvánosságra hozta, hogy közel egymillió ember betegszik meg évente a nitrogén-oxid kibocsátás miatt.
A hatóság azt is hozzátette, hogy 70 városban nagyobb az apró szennyező részecskék koncentrációja a levegőben, mint amit a levegőminőségre vonatkozó jogszabályi előírások megkívánnak.
2018 februárjában egy német bíróság úgy határozott, hogy a német városoknak jogukban áll kitiltani útjaikról a legszennyezőbb dízelautókat - alighanem ez a döntés adja meg a kegyelemdöfést a dízelautóknak, melyek ellen a Volkswagen 2015-ös emissziócsalási botránya után fordult a közvélemény indulata.
(Reuters)