Nem hisznek a magyarok a hibátlan termékekben, és a vásárlás előtti tájékozódás során kifejezetten a részletes, akár a negatívumokat is feltáró véleményeket keresik. Tízből hét vásárló (70 százalék) szerint azok a leghasznosabb értékelések, amelyek a termék kevésbé jó tulajdonságait is bemutatják – derül ki a MediaMarkt megbízásából készült friss, országos reprezentatív kutatásból.
Az egészséges szkepticizmus lelkes alkotói kedvvel párosul: amellett, hogy a vásárlók szívesen olvassák ezeket a véleményeket, többségük aktívan részt is vennének a létrehozásukban. A kutatás szerint a magyarok több mint háromnegyede (75,7 százalék) nyitott arra, hogy egy műszaki cikket még a hivatalos megjelenése előtt teszteljen. A tesztelési lehetőség kifejezetten „nagyon érdekelné” a megkérdezettek 42,6 százalékát, ami egy rendkívül masszív és elkötelezett bázist jelent.
Az igény nem véletlen, hiszen a vásárlói döntéseket ma már egyértelműen a közösségi tapasztalatok uralják. A kutatás szerint a négy legfontosabb információforrás egy műszaki cikk megvásárlása előtt mind mások véleményére épül: a legtöbben a webáruházak vásárlói értékeléseiből (47,8 százalék), általános vásárlói értékelésekből (44,1 százalék), ismerősök és barátok ajánlásaiból (41,4%), valamint online termékteszt oldalakról (40,5 százalék) tájékozódnak.