A terméktesztek negatívumaira is kíváncsiak a magyarok

A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is tesztelne termékeket, már nincs meg az abszolút bizalom az öt csillagos értékelések iránt.

Nem hisznek a magyarok a hibátlan termékekben, és a vásárlás előtti tájékozódás során kifejezetten a részletes, akár a negatívumokat is feltáró véleményeket keresik. Tízből hét vásárló (70 százalék) szerint azok a leghasznosabb értékelések, amelyek a termék kevésbé jó tulajdonságait is bemutatják – derül ki a MediaMarkt megbízásából készült friss, országos reprezentatív kutatásból.

Az egészséges szkepticizmus lelkes alkotói kedvvel párosul: amellett, hogy a vásárlók szívesen olvassák ezeket a véleményeket, többségük  aktívan részt is vennének a létrehozásukban. A kutatás szerint a magyarok több mint háromnegyede (75,7 százalék) nyitott arra, hogy egy műszaki cikket még a hivatalos megjelenése előtt teszteljen. A tesztelési lehetőség kifejezetten „nagyon érdekelné” a megkérdezettek 42,6 százalékát, ami egy rendkívül masszív és elkötelezett bázist jelent.

Az igény nem véletlen, hiszen a vásárlói döntéseket ma már egyértelműen a közösségi tapasztalatok uralják. A kutatás szerint a négy legfontosabb információforrás egy műszaki cikk megvásárlása előtt mind mások véleményére épül: a legtöbben a webáruházak vásárlói értékeléseiből (47,8 százalék), általános vásárlói értékelésekből (44,1 százalék), ismerősök és barátok ajánlásaiból (41,4%), valamint online termékteszt oldalakról (40,5 százalék) tájékozódnak.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo