A terméktesztek negatívumaira is kíváncsiak a magyarok

A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is tesztelne termékeket, már nincs meg az abszolút bizalom az öt csillagos értékelések iránt.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem hisznek a magyarok a hibátlan termékekben, és a vásárlás előtti tájékozódás során kifejezetten a részletes, akár a negatívumokat is feltáró véleményeket keresik. Tízből hét vásárló (70 százalék) szerint azok a leghasznosabb értékelések, amelyek a termék kevésbé jó tulajdonságait is bemutatják – derül ki a MediaMarkt megbízásából készült friss, országos reprezentatív kutatásból.

Az egészséges szkepticizmus lelkes alkotói kedvvel párosul: amellett, hogy a vásárlók szívesen olvassák ezeket a véleményeket, többségük  aktívan részt is vennének a létrehozásukban. A kutatás szerint a magyarok több mint háromnegyede (75,7 százalék) nyitott arra, hogy egy műszaki cikket még a hivatalos megjelenése előtt teszteljen. A tesztelési lehetőség kifejezetten „nagyon érdekelné” a megkérdezettek 42,6 százalékát, ami egy rendkívül masszív és elkötelezett bázist jelent.

Az igény nem véletlen, hiszen a vásárlói döntéseket ma már egyértelműen a közösségi tapasztalatok uralják. A kutatás szerint a négy legfontosabb információforrás egy műszaki cikk megvásárlása előtt mind mások véleményére épül: a legtöbben a webáruházak vásárlói értékeléseiből (47,8 százalék), általános vásárlói értékelésekből (44,1 százalék), ismerősök és barátok ajánlásaiból (41,4%), valamint online termékteszt oldalakról (40,5 százalék) tájékozódnak.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo