Fotó: Depositphotos
Óriási különbségek figyelhetők meg korosztályok szerint, a legfiatalabbak (16-29) fele alapvetően YouTube-erek, vloggerek véleményére is nagyon kíváncsi, de ez egyáltalán nem jellemző a szüleik korosztályára, akinek csak ötöde hisz az ilyen típusú forrásokban.
A hitelesség a részletekben rejlik
A felmérés rávilágít, hogy a vásárlók számára a hitelesség kulcsa a részletesség és az objektivitás. Míg a termék gyengébb tulajdonságait is feltáró véleményeket a válaszadók 70 százaléka tartja a leghasznosabbnak, addig a második helyen a „részletes, érvekkel alátámasztott” értékelések állnak 57,9 százalékkal. Ezzel éles ellentétben a „rövid, csillagos értékelések” mindössze 16,4 százalékuk számára jelentenek valódi segítséget a döntésben. Ez a tudatos hozzáállás különösen a diplomával rendelkezők (76,7 százalék) és a fővárosban élők (71,8 százalék) körében erős, akik átlagon felül igénylik a kritikus hangvételű, őszinte beszámolókat.
„Felismertük, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, és az online zajban a hiteles, megbízható információ jelenti számukra a legnagyobb értéket. A kutatásunk egyértelműen megerősítette, hogy a magyarok nem a marketingszlogeneket, hanem a szakértői tanácsadást és a valódi, kézzelfogható tapasztalatokat keresik” – mondta Karczub-Lehoczky Fanni, a MediaMarkt marketingigazgatója – „Éppen erre az őszinteség iránti igényre és a tesztelés iránti jól látható nyitottságra hoztuk létre a myMediaMarkt hűségprogramunkhoz kapcsolódó TesztGuru programot. Célunk egy olyan közösségi tudásbázis építése, ahol a vásárlók egymást segítik őszinte, részletes és valódi tapasztalaton alapuló értékelésekkel, hogy a legjobb döntéseket tudják meghozni a vásárlás előtt.”