A terméktesztek negatívumaira is kíváncsiak a magyarok

A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is tesztelne termékeket, már nincs meg az abszolút bizalom az öt csillagos értékelések iránt.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A termékek gyengeségei is érdeklik a vásárlókat
A termékek gyengeségei is érdeklik a vásárlókat
Fotó: Depositphotos

Óriási különbségek figyelhetők meg korosztályok szerint, a legfiatalabbak (16-29) fele alapvetően YouTube-erek, vloggerek véleményére is nagyon kíváncsi, de ez egyáltalán nem jellemző a szüleik korosztályára, akinek csak ötöde hisz az ilyen típusú forrásokban.

A hitelesség a részletekben rejlik

A felmérés rávilágít, hogy a vásárlók számára a hitelesség kulcsa a részletesség és az objektivitás. Míg a termék gyengébb tulajdonságait is feltáró véleményeket a válaszadók 70 százaléka tartja a leghasznosabbnak, addig a második helyen a „részletes, érvekkel alátámasztott” értékelések állnak 57,9 százalékkal. Ezzel éles ellentétben a „rövid, csillagos értékelések” mindössze 16,4 százalékuk számára jelentenek valódi segítséget a döntésben. Ez a tudatos hozzáállás különösen a diplomával rendelkezők (76,7 százalék) és a fővárosban élők (71,8 százalék) körében erős, akik átlagon felül igénylik a kritikus hangvételű, őszinte beszámolókat.

„Felismertük, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, és az online zajban a hiteles, megbízható információ jelenti számukra a legnagyobb értéket. A kutatásunk egyértelműen megerősítette, hogy a magyarok nem a marketingszlogeneket, hanem a szakértői tanácsadást és a valódi, kézzelfogható tapasztalatokat keresik” – mondta Karczub-Lehoczky Fanni, a MediaMarkt marketingigazgatója – „Éppen erre az őszinteség iránti igényre és a tesztelés iránti jól látható nyitottságra hoztuk létre a myMediaMarkt hűségprogramunkhoz kapcsolódó TesztGuru programot. Célunk egy olyan közösségi tudásbázis építése, ahol a vásárlók egymást segítik őszinte, részletes és valódi tapasztalaton alapuló értékelésekkel, hogy a legjobb döntéseket tudják meghozni a vásárlás előtt.”

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo