Az Auris orrát és farát teljesen átdolgozták, és immár nagyobb presztízsű autónak tűnik. Elöl párba rendezett krómszárnyak indulnak ki az új Toyota logóból, és közrefogják az új fényszórókat, amelyek immár LED-es kivitelben is elérhetők. Markánsabb megjelenésű az első lökhárító, a hosszabb túlnyúlások miatt kiegyensúlyozottabb az oldalnézet, a hátsó részen pedig új, a korábbinál emészthetőbb formájú LED-es hátsó lámpákat és mélyebb, izmosabb lökhárítót alkalmaztak.
Az utastér az új generációs Toyoták képét mutatja, egységesebb, harmonikusabb dizájnnal, korrekt összeszereléssel és érzékelhetően jobb minőséggel. Körös-körül barátságos tapintású műanyagokkal és varrott bőrfelületekkel találkozunk, a műszerfal kifejezetten puha. Aki ült már Toyotában, azonnal el fog igazodni itt is. Minden kézre áll, semmi sincs túlbonyolítva, a kezelés egyértelmű. Újdonságot csak a hibrid modellek egyéni szerelvényei jelentenek, mint a filigrán váltókar, az egyes menetmódok gombjai, valamint a középkonzolt elfoglaló érintős kijelző. De ennek kezelése sem különbözik a többi új Toyota-modellben tapasztaltaktól, pusztán a szélső funkciógombok is érintésre működnek. A menü egyszerű, hamar el lehet igazodni benne, az egyes funkciók megtalálása nem okoz fejtörést.
A felszereltség is kibővült, s immár korszerű asszisztensrendszerek is rendelhetők. A főműszerek közé informatív TFT kijelző költözött, a fordulatszámmérő helyét pedig teljesítménykijelző vette át, ami tájékoztatást ad arról, hogy mennyire vezetünk takarékosan.
Az Auris Hybrid Touring Sports teljes értékű kombi: elöl tágas a tér, a második sorban csak átlagos a helykínálat, passzentos lábtérrel, viszont a sík padló sokat javít a körülményeken, ezért az esetlegesen középen helyet foglaló utas sem fog panaszkodni. Hosszabb lábú sofőr mögött csak átlagos magasságú felnőtt foglalhat kényelmesen helyet, ellenben a csomagtér hatalmas. Térfogata 530 liter, az ülések lehajtásával pedig több mint 1,6 köbméteresre bővíthető.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4595/1760/1485/2600 mm
- Lökettérfogat: 1798 cmᵌ
- Teljesítmény: 99 LE 5200 ford./percnél
- Nyomaték: 142 Nm 4000 ford./percnél
- Villanymotor: állandó mágneses szinkronmotor
- Teljesítmény: 60 kW
- Nyomaték: 207 Nm
- Akkumulátor: 1,31 kWh Ni-Mh
- Rendszerteljesítmény: 100 kW/136 LE
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 11,2 másodperc
- Végsebesség: 180 km/óra
- Vegyes fogyasztás: 3,6 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 5 l/100 km
- Üzemanyag: 45 liter
- Saját tömeg: 1440 kg
- Csomagtér: 530/1658 liter
- Alapár (Auris TS Executive): 7 860 000 forint
- Tesztautó ára: 8 510 000 forint
A megfelelő iramú elinduláshoz és a forgalom tempójának tartásához minimális benzinmotor-rásegítés is elegendő, a teljesítménymutató kijelzője végig az Eco sávban tartható. Amikor városban 4,6-4,7 literes fogyasztási értékek jelennek meg az információs kijelzőn, a sofőr maga is felvillanyozódik. A legtöbb kritika korábban a zajos benzinmotor miatt érte a Toyota hibrid autót, az Auris TS Hybrid esetében már ez is a múlté. Autópályán, a megengedett sebességnél sem szökik fel jelentősen a fogyasztás, és határozott gyorsításnál is visszafogott marad az 1,8 literes négyhengeres hangja.
Az Auris TS Hybrid vezetése összességében stresszmentes, kellemes élmény, amihez a javított rugózás és a pontosabb, áthangolt kormánymű is hozzájárul. A környezettudatos családok legjobb társa lehet. S egy titkos tipp az alsó-középkategóriában: olcsóbb és bizonyos tekintetben tágasabb, mint a Prius, és már 6,75 millió forinttól elvihető.