Autóteszt: az okos hibrid

A kompakt járműosztályban mindmáig egyedülálló ajánlat a Toyota Auris hibrid, amelynek a kombi változata még jobb választás. A teljes értékű utastérhez takarékos és tiszta hibrid hajtáslánc társul. Vezetése megnyugtató, kellemes élmény, miközben a modellfrissítésnek hála kívül-belül szebb lett az autó.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az Auris orrát és farát teljesen átdolgozták, és immár nagyobb presztízsű autónak tűnik. Elöl párba rendezett krómszárnyak indulnak ki az új Toyota logóból, és közrefogják az új fényszórókat, amelyek immár LED-es kivitelben is elérhetők. Markánsabb megjelenésű az első lökhárító, a hosszabb túlnyúlások miatt kiegyensúlyozottabb az oldalnézet, a hátsó részen pedig új, a korábbinál emészthetőbb formájú LED-es hátsó lámpákat és mélyebb, izmosabb lökhárítót alkalmaztak.

Kép: Demcsák Gergely

Az utastér az új generációs Toyoták képét mutatja, egységesebb, harmonikusabb dizájnnal, korrekt összeszereléssel és érzékelhetően jobb minőséggel. Körös-körül barátságos tapintású műanyagokkal és varrott bőrfelületekkel találkozunk, a műszerfal kifejezetten puha. Aki ült már Toyotában, azonnal el fog igazodni itt is. Minden kézre áll, semmi sincs túlbonyolítva, a kezelés egyértelmű. Újdonságot csak a hibrid modellek egyéni szerelvényei jelentenek, mint a filigrán váltókar, az egyes menetmódok gombjai, valamint a középkonzolt elfoglaló érintős kijelző. De ennek kezelése sem különbözik a többi új Toyota-modellben tapasztaltaktól, pusztán a szélső funkciógombok is érintésre működnek. A menü egyszerű, hamar el lehet igazodni benne, az egyes funkciók megtalálása nem okoz fejtörést.

A felszereltség is kibővült, s immár korszerű asszisztensrendszerek is rendelhetők. A főműszerek közé informatív TFT kijelző költözött, a fordulatszámmérő helyét pedig teljesítménykijelző vette át, ami tájékoztatást ad arról, hogy mennyire vezetünk takarékosan.

Az Auris Hybrid Touring Sports teljes értékű kombi: elöl tágas a tér, a második sorban csak átlagos a helykínálat, passzentos lábtérrel, viszont a sík padló sokat javít a körülményeken, ezért az esetlegesen középen helyet foglaló utas sem fog panaszkodni. Hosszabb lábú sofőr mögött csak átlagos magasságú felnőtt foglalhat kényelmesen helyet, ellenben a csomagtér hatalmas. Térfogata 530 liter, az ülések lehajtásával pedig több mint 1,6 köbméteresre bővíthető.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4595/1760/1485/2600 mm
  • Lökettérfogat: 1798 cmᵌ
  • Teljesítmény: 99 LE 5200 ford./percnél
  • Nyomaték: 142 Nm 4000 ford./percnél
  • Villanymotor: állandó mágneses szinkronmotor
  • Teljesítmény: 60 kW
  • Nyomaték: 207 Nm
  • Akkumulátor: 1,31 kWh Ni-Mh
  • Rendszerteljesítmény: 100 kW/136 LE
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 11,2 másodperc
  • Végsebesség: 180 km/óra
  • Vegyes fogyasztás: 3,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5 l/100 km
  • Üzemanyag: 45 liter
  • Saját tömeg: 1440 kg
  • Csomagtér: 530/1658 liter
  • Alapár (Auris TS Executive): 7 860 000 forint
  • Tesztautó ára: 8 510 000 forint
A Toyota az évek során tökéletesítette benzines–elektromos hibrid hajtásláncát, így az mostanra igazán kiforrottá vált. Az 1,8 literes, 99 lóerős benzinmotor, a 60 kilowattos villanymotor és a fokozatmentes váltómű csodálatosan dolgozik össze. A sebességváltás és az újraindítás teljességgel észlelhetetlen, ami különösen dugóban jelent élményt. A városi forgalomban mutatkozik meg leginkább a hibrid technika előnye: a lehető legkevesebbet működik a belső égésű erőforrás, ami jelentősen kevesebb emisszióval jár. Tisztán elektromos üzemmódban is haladhatunk, de legfeljebb két kilométert. Érdemes tehát az okos hibridrendszerre hagyatkozni, ami mindig az optimális hajtásmódot választja.

A megfelelő iramú elinduláshoz és a forgalom tempójának tartásához minimális benzinmotor-rásegítés is elegendő, a teljesítménymutató kijelzője végig az Eco sávban tartható. Amikor városban 4,6-4,7 literes fogyasztási értékek jelennek meg az információs kijelzőn, a sofőr maga is felvillanyozódik. A legtöbb kritika korábban a zajos benzinmotor miatt érte a Toyota hibrid autót, az Auris TS Hybrid esetében már ez is a múlté. Autópályán, a megengedett sebességnél sem szökik fel jelentősen a fogyasztás, és határozott gyorsításnál is visszafogott marad az 1,8 literes négyhengeres hangja.

Az Auris TS Hybrid vezetése összességében stresszmentes, kellemes élmény, amihez a javított rugózás és a pontosabb, áthangolt kormánymű is hozzájárul. A környezettudatos családok legjobb társa lehet. S egy titkos tipp az alsó-középkategóriában: olcsóbb és bizonyos tekintetben tágasabb, mint a Prius, és már 6,75 millió forinttól elvihető.

 

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo