Ebbe könnyen bele lehet bolondulni

A Subaru XV nem más, mint az Impreza modell megemelt, városi terepjárós fizimiskával felruházott kivitele. Könnyen bele lehet bolondulni, pláne így télvíz idején.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP

Trendi autónak szánták a 4,45 méter hosszú és 1,57 méter magas Subaru XV-öt, amely egyesíti magában a szabadidő-autók funkcionalitását és a városi autók vonzerejét. Ami a divatos megjelenést illeti, nos, a narancssárga szín és a fekete közepű, egyedi kialakítású 17 colos könnyűfém kerekek telitalálatnak bizonyultak.

A formaterv

A XV az új hullámot képviseli a hosszú, ereszkedő orr-részével, merészen húzott fényszóróival, hatalmas szélvédőjével és zömök farával. A kidomborított sárvédők, a fekete műanyag kerékjárati ívek, valamint a fémszínű betéttel ellátott küszöbidomok és első-hátsó peremvédők robusztussá teszik. A jármű oldalán látható „XV” grafika is remekül sikerült, és különlegesek az első lökhárító sarkaiba, a műanyag védőkeretbe ágyazott nappali menetfények vagy az alsó peremvédő közepére telepített hátsó ködlámpa is. A XV az első új generációs Subaru, amely széles rétegeknek imponálhat a kinézetével.

A mérnökök a belső térben is igyekeztek javítani a minőségen: igényesebb anyagokkal dolgoztak, és otthonosabb környezetet teremtettek. Puhák az anyagok, ahol kell, és a dekorbetétek is szépek. Az ülésekre fehér szegélyvarrás került, ami ugyancsak jót tesz az esztétikumnak.

Adatok

Subaru XV 2.0D Comfort Teljesítmény: 147 lóerő 3600 fordulat/percnél Nyomaték: 350 newtonméter 1600 fordulat/percnél Gyorsulás 0–100 kilométer/órára: 9,3 másodperc Végsebesség: 198 kilométer/óra Saját tömeg: 1525 kilogramm Fogyasztás: 6,8/5/5,6 l/100 kilométer Tesztfogyasztás: 7,2 liter Alapár: 7 990 000 forint

Kifejezetten jó az üléshelyzet; testmagasságtól függetlenül mindenki kialakíthatja a számára kedvező pozíciót a tág határok közt állítható ülésnek és a négy irányban állítható kormánykeréknek köszönhetően. Utóbbira rengeteg funkciógomb került, és a műszerfal is új koncepció szerint épül fel. A keskeny középkonzol nem nyomja a térdet, és kényelmes, hogy magasra kerültek a klímaszabályzó rendszer tekerőgombjai. A váltókar előtt így maradt hely az öblös tárolórekesznek.

A műszerfal tetején trónoló digitális kijelző viszont idegenül hat az XV kissé ódivatú környezetében. Talán ha a rádió kijelzője és a fő mérőműszerek közti pici képernyő modernebb lenne, harmonikusabbá válna az összkép. E tekintetben a Subaru még mindig jelentősen lemarad a német konkurenciától. Ergonómiai baki az is, hogy a fedélzeti számítógép amúgy látványos és informatív menüjében a kormányoszlop bal oldalára telepített fülekkel lehet barangolni. Használatuk gyakorlatot és menet közben sok figyelmet igényel a pilóta részéről.

A kétliteres boxer dízel a nyerő

Az XV-ben egyébként tisztességesen el lehet férni, de a négykerék-hajtási rendszer miatt kompromisszumokat kell kötni. Magas a padló, és vaskos a középső kardánalagút, olyannyira, hogy az autó hátul csak két személynek ajánlott. Az üléspad kialakítása is ezt sugallja. A csomagtér 380 literes, de sokkal kisebbnek tűnik – ebben is az összkerék-hajtás a ludas.

Kép:PP

A Subaru XV 1,6 és 2 literes benzinmotorral, valamint egy kétliteres boxer dízelmotorral kapható Magyarországon, amelyek közül egyértelműen az általunk is tesztelt gázolajos a bölcsebb választás. Az XV másfél tonnás tömegét mozgatni kell elfogadható fogyasztás mellett – erre leginkább a 147 lovas boxer dízel a legalkalmasabb. A kiváló, common rail befecskendezéses egység 1600-as főtengely-fordulatnál már leadja 350 newtonméteres nyomatékát, így az alapjárat nem olyan gyenge, mint például a Foresterben. A kétliteres dízel Subaru XV sportos menettulajdonságokra képes: 9,3 szekundum alatt gyorsul 100 kilométer/órára, és csaknem eléri a 200 kilométer/órás végsebességet. Nehéz megállni, hogy ne nyomjuk a gázpedált. Persze a legkisebb „elkanászodás” is a fogyasztás azonnali megugrásához vezet, amely előszeretettel ingadozik 7 és 8 liter között 6-7 liter helyett.

A 2 literes boxer dízelmotorral felszerelt Subaru nemcsak a márka feltétlen híveinek ajánlható, hanem bárkinek, aki útviszonyoktól függetlenül szeretné biztonságban elérni az úti célját. A legendás hírű szimmetrikus összkerékhajtás ebben az autóban is bizonyít.

Az XV egyedi, izgalmas ajánlat a kompakt crossoverek mezőnyében. 6,5 millió forinttól már megvásárolható, de aki boxer dízelmotorral szeretné, minimum 8 milliót kell érte fizetnie.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo