Trendi autónak szánták a 4,45 méter hosszú és 1,57 méter magas Subaru XV-öt, amely egyesíti magában a szabadidő-autók funkcionalitását és a városi autók vonzerejét. Ami a divatos megjelenést illeti, nos, a narancssárga szín és a fekete közepű, egyedi kialakítású 17 colos könnyűfém kerekek telitalálatnak bizonyultak.
A formaterv
A XV az új hullámot képviseli a hosszú, ereszkedő orr-részével, merészen húzott fényszóróival, hatalmas szélvédőjével és zömök farával. A kidomborított sárvédők, a fekete műanyag kerékjárati ívek, valamint a fémszínű betéttel ellátott küszöbidomok és első-hátsó peremvédők robusztussá teszik. A jármű oldalán látható „XV” grafika is remekül sikerült, és különlegesek az első lökhárító sarkaiba, a műanyag védőkeretbe ágyazott nappali menetfények vagy az alsó peremvédő közepére telepített hátsó ködlámpa is. A XV az első új generációs Subaru, amely széles rétegeknek imponálhat a kinézetével.
A mérnökök a belső térben is igyekeztek javítani a minőségen: igényesebb anyagokkal dolgoztak, és otthonosabb környezetet teremtettek. Puhák az anyagok, ahol kell, és a dekorbetétek is szépek. Az ülésekre fehér szegélyvarrás került, ami ugyancsak jót tesz az esztétikumnak.
Subaru XV 2.0D Comfort Teljesítmény: 147 lóerő 3600 fordulat/percnél Nyomaték: 350 newtonméter 1600 fordulat/percnél Gyorsulás 0–100 kilométer/órára: 9,3 másodperc Végsebesség: 198 kilométer/óra Saját tömeg: 1525 kilogramm Fogyasztás: 6,8/5/5,6 l/100 kilométer Tesztfogyasztás: 7,2 liter Alapár: 7 990 000 forint
A műszerfal tetején trónoló digitális kijelző viszont idegenül hat az XV kissé ódivatú környezetében. Talán ha a rádió kijelzője és a fő mérőműszerek közti pici képernyő modernebb lenne, harmonikusabbá válna az összkép. E tekintetben a Subaru még mindig jelentősen lemarad a német konkurenciától. Ergonómiai baki az is, hogy a fedélzeti számítógép amúgy látványos és informatív menüjében a kormányoszlop bal oldalára telepített fülekkel lehet barangolni. Használatuk gyakorlatot és menet közben sok figyelmet igényel a pilóta részéről.
A kétliteres boxer dízel a nyerő
Az XV-ben egyébként tisztességesen el lehet férni, de a négykerék-hajtási rendszer miatt kompromisszumokat kell kötni. Magas a padló, és vaskos a középső kardánalagút, olyannyira, hogy az autó hátul csak két személynek ajánlott. Az üléspad kialakítása is ezt sugallja. A csomagtér 380 literes, de sokkal kisebbnek tűnik – ebben is az összkerék-hajtás a ludas.
A Subaru XV 1,6 és 2 literes benzinmotorral, valamint egy kétliteres boxer dízelmotorral kapható Magyarországon, amelyek közül egyértelműen az általunk is tesztelt gázolajos a bölcsebb választás. Az XV másfél tonnás tömegét mozgatni kell elfogadható fogyasztás mellett – erre leginkább a 147 lovas boxer dízel a legalkalmasabb. A kiváló, common rail befecskendezéses egység 1600-as főtengely-fordulatnál már leadja 350 newtonméteres nyomatékát, így az alapjárat nem olyan gyenge, mint például a Foresterben. A kétliteres dízel Subaru XV sportos menettulajdonságokra képes: 9,3 szekundum alatt gyorsul 100 kilométer/órára, és csaknem eléri a 200 kilométer/órás végsebességet. Nehéz megállni, hogy ne nyomjuk a gázpedált. Persze a legkisebb „elkanászodás” is a fogyasztás azonnali megugrásához vezet, amely előszeretettel ingadozik 7 és 8 liter között 6-7 liter helyett.
A 2 literes boxer dízelmotorral felszerelt Subaru nemcsak a márka feltétlen híveinek ajánlható, hanem bárkinek, aki útviszonyoktól függetlenül szeretné biztonságban elérni az úti célját. A legendás hírű szimmetrikus összkerékhajtás ebben az autóban is bizonyít.
Az XV egyedi, izgalmas ajánlat a kompakt crossoverek mezőnyében. 6,5 millió forinttól már megvásárolható, de aki boxer dízelmotorral szeretné, minimum 8 milliót kell érte fizetnie.