Hyundai Santa Fe: a koreai úttörő

Az első igazi koreai prémium szabadidő-autó máris megközelíti a német prémium SUV-ok szintjét vonzó formájával, belső kidolgozásával és felszereltségével. A csúcsváltozatot, a Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi-t teszteltük.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:PP

Dizájnosabb, mint a korábbi Hyundai SUV-ok, kifejezetten impozáns a 469 centiméter hosszú, 188 centiméter széles és 168 centiméter magas új Santa Fe. A magas orr-részt nagystílűvé teszi az óriási krómozott hűtőmaszk és a márkaembléma, fényszóróiba diódacsíkot építettek – diódásak a hátsó lámpák is –, a ködlámpáit pedig LED-füzér keretezi. A felfelé ívelő karaktervonal, a hátsó oldalablakok meredeken felhúzott éle, a légterelő szárnyban folytatódó tető, valamint a grafitszürke 19 hüvelykes kerekek dinamikussá teszik az autó megjelenését.

A belső tér is nagyobb, mint az előző generációs modellé volt. Elöl kényelmes, a vezetőhely kiválóan testre szabható, csak a fix könyöklő rontja el kicsit az ergonómiát. A második sorban, ha a sínen csúsztatható üléseket leghátsó pozícióba állítjuk, még a hosszú lábú sofőr mögött is elegendő lábtér marad, s a támla dőlésszöge is szabályozható. Az összképet a rövid ülőlap árnyalja csak. A hét üléssel is rendelhető Santa Fével utazni is élmény. A jármű hátsó padja 40/20/40 arányban tologatható és dönthető, így például a síléceket nem kell a tetőre költöztetni. A csomagtér hatalmas, ötüléses konfigurációban 585 literes, ami egy mozdulattal 1570-re bővíthető. A jármű padlója alatt is találunk rekeszt, alul pedig a teljes értékű pótkerék kapott helyet. A 220 voltos csatlakozó is jól jöhet számos helyzetben.

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi 4WD A/T Executive

Méretek (h./sz./m./tengelytáv): 4690/1880/1680/2700 mm

Teljesítmény: 198 LE 3800 ford./percnél

Nyomaték: 436 Nm 1800–2500 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,1 mp

Csúcssebesség: 190 km/óra

Fogyasztás (város/országút/vegyes): 8,9/5,5/6,8 l/100 km

Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km

Saját tömeg: 1807 kg

Csomagtér: 585/1570 liter

Alapár: 10 299 000 forint

Tesztautó ára: 13 459 000 forint

A kidolgozás és az összeszerelés minősége kiváló, ráadásul a berendezés ízléses. Szép a bézs bőrkárpit, a kék háttér-világítású műszerpult modernül elegáns. Rengeteg gomb került a kormányra; a rádiót, a telefont, a fedélzeti számítógépet és a sebességhatárolót/tartót is erről vezérelhetjük. A fedélzeti számítógép menüjében kissé macerás a barangolás, tanulni kell, viszont minden fontos paraméterről tájékoztat. Tesztautónkban a legfejlettebb vezetői asszisztens rendszereken kívül már minden benne volt, a sávelhagyásra figyelmeztető modultól kezdve a távolságtartó tempomaton és tolatókamerán át az első-hátsó ülésfűtésig. Egy dolgot pedig minden automata váltós autóban kötelezővé kéne tenni: az Auto Hold funkciót, amely piros lámpánál fogja az autót, így nekünk nem kell a féken tartani a lábunkat.

A Hyundai Santa Fe nálunk kétféle dízelmotorral rendelhető, egy 2 literes és egy 2,2 literes CRDi erőforrással, amelyek 150, illetve 198 lóerőt adnak le. A kocsi jelentős tömege miatt érdemes a nagyobbikkal megvenni, ami 400 ezer forintos felárat jelent. Hatfokozatú kézi vagy automataváltó társítható hozzá; érdekes módon az utóbbival nagyobb az erőforrás nyomatéka, 421 helyett 436 newtonméter. A 2,2 literes dízelmotor illik a hajóként ringatózó Santa Féhez, kulturáltan mozgatja az üresen is 1,8 tonnás testet, ráadásul jól fogyaszt. 200 lóerős teljesítménye ellenére se számítsunk sportos menetteljesítményre: 10 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/órás tempóig. A hatgangos automata is a nyugodt vezetési stílust részesíti előnyben, a gázpedál lenyomására csak bosszantó késlekedéssel reagál.

A Santa Fe kifejezetten lágy rugózású, amit sok vásárló nagyra értékel majd, ellenben a kanyarban erősen bedőlhet, a terhelésváltásokra pedig imbolygással válaszol a karosszéria. A kormány változó rásegítésű, három fokozata van, azonban még sportos beállításnál is szinte teljesen érzéketlen. Fejlesztésre szorul, akárcsak a váltómű. Ennek ellenére a 10 millió forint feletti SUV-mezőny egyik legjobb autója.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo