Dizájnosabb, mint a korábbi Hyundai SUV-ok, kifejezetten impozáns a 469 centiméter hosszú, 188 centiméter széles és 168 centiméter magas új Santa Fe. A magas orr-részt nagystílűvé teszi az óriási krómozott hűtőmaszk és a márkaembléma, fényszóróiba diódacsíkot építettek – diódásak a hátsó lámpák is –, a ködlámpáit pedig LED-füzér keretezi. A felfelé ívelő karaktervonal, a hátsó oldalablakok meredeken felhúzott éle, a légterelő szárnyban folytatódó tető, valamint a grafitszürke 19 hüvelykes kerekek dinamikussá teszik az autó megjelenését.
A belső tér is nagyobb, mint az előző generációs modellé volt. Elöl kényelmes, a vezetőhely kiválóan testre szabható, csak a fix könyöklő rontja el kicsit az ergonómiát. A második sorban, ha a sínen csúsztatható üléseket leghátsó pozícióba állítjuk, még a hosszú lábú sofőr mögött is elegendő lábtér marad, s a támla dőlésszöge is szabályozható. Az összképet a rövid ülőlap árnyalja csak. A hét üléssel is rendelhető Santa Fével utazni is élmény. A jármű hátsó padja 40/20/40 arányban tologatható és dönthető, így például a síléceket nem kell a tetőre költöztetni. A csomagtér hatalmas, ötüléses konfigurációban 585 literes, ami egy mozdulattal 1570-re bővíthető. A jármű padlója alatt is találunk rekeszt, alul pedig a teljes értékű pótkerék kapott helyet. A 220 voltos csatlakozó is jól jöhet számos helyzetben.
Méretek (h./sz./m./tengelytáv): 4690/1880/1680/2700 mm
Teljesítmény: 198 LE 3800 ford./percnél
Nyomaték: 436 Nm 1800–2500 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,1 mp
Csúcssebesség: 190 km/óra
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 8,9/5,5/6,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km
Saját tömeg: 1807 kg
Csomagtér: 585/1570 liter
Alapár: 10 299 000 forint
Tesztautó ára: 13 459 000 forint
A Hyundai Santa Fe nálunk kétféle dízelmotorral rendelhető, egy 2 literes és egy 2,2 literes CRDi erőforrással, amelyek 150, illetve 198 lóerőt adnak le. A kocsi jelentős tömege miatt érdemes a nagyobbikkal megvenni, ami 400 ezer forintos felárat jelent. Hatfokozatú kézi vagy automataváltó társítható hozzá; érdekes módon az utóbbival nagyobb az erőforrás nyomatéka, 421 helyett 436 newtonméter. A 2,2 literes dízelmotor illik a hajóként ringatózó Santa Féhez, kulturáltan mozgatja az üresen is 1,8 tonnás testet, ráadásul jól fogyaszt. 200 lóerős teljesítménye ellenére se számítsunk sportos menetteljesítményre: 10 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/órás tempóig. A hatgangos automata is a nyugodt vezetési stílust részesíti előnyben, a gázpedál lenyomására csak bosszantó késlekedéssel reagál.
A Santa Fe kifejezetten lágy rugózású, amit sok vásárló nagyra értékel majd, ellenben a kanyarban erősen bedőlhet, a terhelésváltásokra pedig imbolygással válaszol a karosszéria. A kormány változó rásegítésű, három fokozata van, azonban még sportos beállításnál is szinte teljesen érzéketlen. Fejlesztésre szorul, akárcsak a váltómű. Ennek ellenére a 10 millió forint feletti SUV-mezőny egyik legjobb autója.