Autóteszt: Már nem szerény kisautó

A Škoda Fabia már nem az a szerény kisautó, amelynek 1999-ben megismertük. Kilencven százalékban Volkswagen, kiegészítve a cseh márkára jellemző praktikus megoldásokkal. A fejlett konszerntechnika pedig a vételárban is megmutatkozik.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A harmadik generációs Škoda Fabia mindenkinek imponáló, modern, sportos autó, amely vagányabb és karakteresebb, mint elődei. A Škoda biztosra ment: a modellt nagyon vonzóra építette, korábban nem elérhető testre szabási lehetőségekkel tarkítva, de megtartva a márka alapvető és kedvelt erényeit: a kompakt külső méretek melletti bőséges térkínálatot, a praktikus megoldásokat és a kiforrott technikát. Utóbbi pedig immár szinte teljes egészében a Volkswagen új, moduláris építőkészletéből származik.

Kép:Autoblog

Az új Fabiát kiegyensúlyozott arányok, precízen meghúzott vonalak és markáns élek jellemzik, sportosabb kiállását pedig megváltoztatott méreteinek köszönheti. Bár 8 milliméterrel rövidebb elődjénél (3992 mm), 90 milliméterrel szélesebb és 31 milliméterrel alacsonyabb. Eleje kimondottan magabiztos, az oldalnézet karakteres, a faron a letisztult formák és az erőteljes kontúrok érvényesülnek. A szín- és könnyűfémkerék-kínálat is megújult: 15 külső színben rendelhető, a tető az A oszlopokkal együtt pedig ezüst, fehér, fekete vagy vörös lehet.

Adatok
  • Lökettérfogat: 1197 cm3
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 3992/1732/1467/2470 mm
  • Teljesítmény: 66 kW/90 LE 4400–5400 ford./percnél
  • Nyomaték: 160 Nm 1400–3500 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 10,9 mp
  • Csúcssebesség: 182 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,0/4,0/4,7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
  • Saját tömeg: 1109 kg
  • Csomagtér: 330/1150 liter
  • Üzemanyag: 45 liter
  • Alapár (Style 1,2 TSI): 4 441 420 forint
  • Tesztautó jelenlegi ára: 4 253 600 forint
A modell tehát kisebb elődjénél, de több benne a hely. Az utastér érezhetően szellősebb, főként oldalirányban, de elöl a fejtér is gyarapodott. A hátsó lábtér körülbelül akkora, mint volt, kisautós mércével korrektnek mondható, a csomagtér azonban a szegmens legtágasabbjává avanzsált a maga 330 literével, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig a raktér 1150 literre növelhető.

A műszerpult kialakítása és a kezelési koncepció vadonatúj. Maradt az átlátható elrendezés, a középső szellőzők helyén azonban az új érintőkijelzős infotainment modult találjuk, és a főműszerek között is ott van egy információs kijelző. Kicserélték a gombokat és kezelőszerveket, így a minőségérzetünk is javult.

Kevés ergonomikusabb cockpit van a kis Škodáénál, gyakorlatilag minden karnyújtásnyira van. A kezelhetőség pofonegyszerű, és a vezetőhely is prímán belőhető, a kis termetűektől a langalétákig mindenki megtalálja a számára ideális pozíciót. Az ülés viszonylag tág határok között állítható, akárcsak a kormány, amely minden modellben négy irányban mozog. Az első utas helye is kényelmes, a keskeny középkonzol miatt a térde is jól elfér. A műszerfal tetszetős, és most első ízben színes betéttel is feldobható, a kárpit pedig ugyancsak egyedivé tehető.

A Škoda Fabia harmadik generációja részben a Volkswagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjára épül (MQB), amelynek például a motorok éppúgy alapvető elemei, mint az elektromechanikus szervokormány és az elektromos rendszer. A négy elérhető benzinmotor közül mi a 90 lovas 1,2-es turbót próbáltuk, amely várhatóan a hazai piacon is a legnépszerűbb erőforrás lesz. Morgós hangú, virgonc négyhengeres, amely már igen alacsony fordulatszámon leadja a maximális nyomatékát, és végig egyenletesen húz. Teljesítménye bőven elegendő, amiben a Fabia csekély tömege is szerepet játszik. Kiválóan fogyaszt, akár öt liter alatti értékek is elérhetők vele, egyébként normál használatnál hat liter körül eszik. Az ötfokozatú váltót remekül hangolták össze a motorral, ideális a fokozatok kiosztása, maga a szerkezet pedig az egyik legjobb a piacon.

Az új Škoda Fabia dizájnos, tágas, praktikus és magas műszaki színvonalú – egy lapon említhető a Volkswagen Polóval. Már 2,7 millió forinttól kapható, azonban erősebb motorral és gazdagabb felszereltséggel felszökik az ára akár ötmillió fölé. Érdemes nagy körültekintéssel konfigurálni.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo