Az egyik legkívánatosabb kisautó

Ráfért már a vérfrissítés a Renault népszerű kisautójára, a Clióra. A negyedik generációs modell mindenben újat hoz. Háromhengeres motorral teszteltük.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: PP

A kiskategória egyik legmodernebb, legkívánatosabb és leginkább testre szabható darabja a tavaly ősz óta kapható negyedik generációs Renault Clio. Szinte radikálisnak tűnik az elődje mellett, bár padlólemeze a korábbi modelltől jött. A kocsi csupán 3 centiméterrel hosszabb a 2005 óta gyártott szériánál, tengelytávja azonban 14-gyel bővebb, ami azonnal feltűnik. Új kiállását mégis főleg annak köszönheti, hogy közelebb van az aszfalthoz, és jóval szélesebb. A Dynamique felszereltségű tesztautó 16 colos felniken gurult, és rikító sárga fényezés és sportmatricázás tette még feltűnőbbé.

Az új Clio, bárhonnan tekintünk is rá, dinamikus. Orrán a Renault-embléma függőlegesen ül a fényes fekete háttér előtt, a LED-es nappali világítást pedig a fényszórók sarkaihoz tették. A profil is lendületes, s a rejtett hátsó kilincsek miatt a kocsi háromajtósnak néz ki. Egyedi ismertetőjegy a küszöb felett húzódó színes betét, amelybe akár krómdíszítés is kérhető. Feltűnőek a hátsó diódás lámpák s az, hogy az autónak milyen széles „vállai” vannak. A Clio amúgy messzemenőkig testre szabható: háromféle tetőmatrica, ötféle külsődizájn-csomag, hétféle könnyűfém kerék, valamint hétféle beltéri dekorációs csomag közül választhatunk három tematika (Trendy, Sport vagy Elegant) köré rendezve. A sárga-fekete tesztautó utasterét is a Sport tematika határozta meg: a kormánykerékre, a légbefúvó rostélyok köré és a váltókar talapzatához színes betétek kerültek. Feldobják a hangulatot, ám a kormánykerékre erősített betét megvághatja a kezünket, ha nem vigyázunk. Egyébként a műszerfal puha anyagból készült, az illesztések kisautós mércével szorosak, és tetszetős az új elrendezés is. A klímát leszámítva nincsenek gombok a középkonzolon, és a volánra is csupán négy darab jutott belőlük. A kormányoszlop jobb oldalára telepítették a klasszikus rádió kezelőpultot, amelynél jobban használhatót még nem talált ki az autóipar. A MediaNav infotainment rendszer – ahogy minden Clióban – a középső érintőképernyőről vezérelhető. A háromból két felszereltségi szintnél a navigáció és a telefonkihangosító is tartozék.

Adatok

Renault Clio Energy 0,9 TCe Dynamique

Teljesítmény: 90 LE 5250 ford./percnél Nyomaték: 135 Nm 2500 ford./percnél Gyorsulás 0–100 km/órára: 12,2 másodperc Végsebesség: 182 km/óra Fogyasztás: 5,6/3,9/4,5 l/100 km Tesztfogyasztás: 6,8 liter Saját tömeg: 1084 kg Alapár: 3 830 000 forint Tesztautó ára: 4 185 000 forint

Az új Clio nem tágasabb az elődnél, kettő vagy három személynek biztosít elegendő helyet. Magas sofőr mögött szinte csak egy gyermek fér el, de jobboldalt az eltérő kialakítás miatt két átlagos magasságú felnőtt is kényelmesen ül egymás mögött. A fejtér elöl és hátul is elegendő, csupán széltében érezni szűkösnek az autót. Az ülések kifejezetten nagyok, de csekély oldaltámasztást nyújtanak. Az ergonómiát nem érheti kritika, a Clio ilyen szempontból az egyik legjobb a kategóriában.

A Renault vadonatúj, 900 köbcentiméteres, háromhengeres Energy TCe turbómotorjával teszteltük a Cliót. Remek erőforrás, de nem mindenkinek a legjobb választás. Kiegyensúlyozott, nyomatékos, kulturált hajtómű, amely pontosan úgy mozgatja az autót, ahogyan várjuk tőle. Alapjáraton kissé remegteti a kasztnit, bár utána kisimul, és végig a háttérben marad. 2500 fordulat alatt gyenge. Autópálya-tempónál az ötös váltóval 3400-zat forog, ami kedvezőnek mondható. Amiért jeleztem, hogy nem mindenkinek ajánlható ez a motor, a fogyasztása. Normál módban, normálisan használva 6,8–7 litert eszik, ami kicsit sok. Ezen csak a „butított” Eco mód javíthat valamit. Aki tehát cégautónak vásárolna új Renault Cliót, vagy sokat közlekedne vele a városban, 75 vagy a 90 lóerős dCi dízelt válasszon inkább. Az autó alapára 2,99 millió forint, de a 90 lóerős dCi-vel szerelt Clióért már 4,31 milliót kérnek.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo