A kiskategória egyik legmodernebb, legkívánatosabb és leginkább testre szabható darabja a tavaly ősz óta kapható negyedik generációs Renault Clio. Szinte radikálisnak tűnik az elődje mellett, bár padlólemeze a korábbi modelltől jött. A kocsi csupán 3 centiméterrel hosszabb a 2005 óta gyártott szériánál, tengelytávja azonban 14-gyel bővebb, ami azonnal feltűnik. Új kiállását mégis főleg annak köszönheti, hogy közelebb van az aszfalthoz, és jóval szélesebb. A Dynamique felszereltségű tesztautó 16 colos felniken gurult, és rikító sárga fényezés és sportmatricázás tette még feltűnőbbé.
Az új Clio, bárhonnan tekintünk is rá, dinamikus. Orrán a Renault-embléma függőlegesen ül a fényes fekete háttér előtt, a LED-es nappali világítást pedig a fényszórók sarkaihoz tették. A profil is lendületes, s a rejtett hátsó kilincsek miatt a kocsi háromajtósnak néz ki. Egyedi ismertetőjegy a küszöb felett húzódó színes betét, amelybe akár krómdíszítés is kérhető. Feltűnőek a hátsó diódás lámpák s az, hogy az autónak milyen széles „vállai” vannak. A Clio amúgy messzemenőkig testre szabható: háromféle tetőmatrica, ötféle külsődizájn-csomag, hétféle könnyűfém kerék, valamint hétféle beltéri dekorációs csomag közül választhatunk három tematika (Trendy, Sport vagy Elegant) köré rendezve. A sárga-fekete tesztautó utasterét is a Sport tematika határozta meg: a kormánykerékre, a légbefúvó rostélyok köré és a váltókar talapzatához színes betétek kerültek. Feldobják a hangulatot, ám a kormánykerékre erősített betét megvághatja a kezünket, ha nem vigyázunk. Egyébként a műszerfal puha anyagból készült, az illesztések kisautós mércével szorosak, és tetszetős az új elrendezés is. A klímát leszámítva nincsenek gombok a középkonzolon, és a volánra is csupán négy darab jutott belőlük. A kormányoszlop jobb oldalára telepítették a klasszikus rádió kezelőpultot, amelynél jobban használhatót még nem talált ki az autóipar. A MediaNav infotainment rendszer – ahogy minden Clióban – a középső érintőképernyőről vezérelhető. A háromból két felszereltségi szintnél a navigáció és a telefonkihangosító is tartozék.
Renault Clio Energy 0,9 TCe Dynamique
Teljesítmény: 90 LE 5250 ford./percnél Nyomaték: 135 Nm 2500 ford./percnél Gyorsulás 0–100 km/órára: 12,2 másodperc Végsebesség: 182 km/óra Fogyasztás: 5,6/3,9/4,5 l/100 km Tesztfogyasztás: 6,8 liter Saját tömeg: 1084 kg Alapár: 3 830 000 forint Tesztautó ára: 4 185 000 forint
A Renault vadonatúj, 900 köbcentiméteres, háromhengeres Energy TCe turbómotorjával teszteltük a Cliót. Remek erőforrás, de nem mindenkinek a legjobb választás. Kiegyensúlyozott, nyomatékos, kulturált hajtómű, amely pontosan úgy mozgatja az autót, ahogyan várjuk tőle. Alapjáraton kissé remegteti a kasztnit, bár utána kisimul, és végig a háttérben marad. 2500 fordulat alatt gyenge. Autópálya-tempónál az ötös váltóval 3400-zat forog, ami kedvezőnek mondható. Amiért jeleztem, hogy nem mindenkinek ajánlható ez a motor, a fogyasztása. Normál módban, normálisan használva 6,8–7 litert eszik, ami kicsit sok. Ezen csak a „butított” Eco mód javíthat valamit. Aki tehát cégautónak vásárolna új Renault Cliót, vagy sokat közlekedne vele a városban, 75 vagy a 90 lóerős dCi dízelt válasszon inkább. Az autó alapára 2,99 millió forint, de a 90 lóerős dCi-vel szerelt Clióért már 4,31 milliót kérnek.