Spórolós, de csinos

Látványával és szimpatikus vonásaival a Škoda Citigo menet közben is belopja magát a szívünkbe. A mindössze 3,5 méter hosszú Škoda fürge, mindenhová befér, tele van ügyes megoldásokkal és feltűnő. Az erősebbik motorral teszteltük.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP

A Citigo a Škoda első minije, a Volkswagen konszern miniautó-projektjének gyümölcse. Tulajdonképpen a cseh márka stílusjegyeivel felruházott Volkswagen up!. Az orr- és farkialakítás egyedi, de a külső és belső méretei, valamint erőforrásai megegyeznek az up! modellével. A városi minitrió harmadik tagja, a SEAT Mii; azt egyelőre nem forgalmazzák Magyarországon, így a magasabban pozícionált up! és az egyszerűbb kivitelű Citigo közül választhatunk. A Citigo hossza mindössze 3,56, szélessége 1,65, magassága 1,48 méter, így akár négyen is utazhatunk benne. Második autónak vagy ingázásra tökéletes.

Kép:PP

Spórolós, de csinos

A megnyerő fizimiskájú kisautó férfiaknál és nőknél egyaránt bevágódik. Választható két- és négyajtós kivitelben is – ha gyermekeket fuvarozunk vele, érdemes az utóbbi mellett dönteni. A hatalmas ajtókon keresztül könnyű a bejutás az első sorba, a hátsó üléseket viszont már nem olyan könnyű elfoglalni a kétüléses változatban. Az üléstámlán található kar meghúzásával a szék nem csusszan magától előre, ahogyan a háromajtós kocsiknál lenni szokott, a támlát és magát az ülést is nekünk kell előretolni, majd visszaállítani. A művelet egyszerű, így nem okoz nagy bosszúságot, csak épp nem praktikus.

A mérnökök a lehető leghatékonyabban hasznosítottak minden rendelkezésre álló centimétert, de hátra hosszú távra csak gyerekek üljenek, felnőtteknek szűk, főleg széltében. A poggyászoknak 251 liter helyük van, miniautós mércével ez igen jó érték.

Adatok
Škoda Citigo Ambition 1.0 75 LE 2 ajtós
  • Teljesítmény: 75 lóerő 6200 fordulat/percnél
  • Nyomaték 95 newtonméter 3000–4300 fordulat/percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 13,2 másodperc
  • Végsebesség: 171 kilométer/óra
  • Össztömeg: 929 kilogramm
  • Fogyasztás: 5,9/4/4,7 l/100 kilométer
  • Tesztfogyasztás: 5,3 liter
  • Alapár: 2 600 240 forint
  • Tesztautó ára: 3 324 140 forint
A Citigo műszerpultja az első szériás Octaviát és Fabiát juttatja eszünkbe. Érdes felületű műanyagok, négyküllős kormány, minimalista stílusú beépített rádió, tekerős rendszerű szabályzógombok és általánosan komor hangulat jellemzi. Puha felületeket sehol sem találunk, viszont a kidolgozás ránézésre és a gyakorlatban is jó, menet közben ugyanis semmi sem zörög vagy perceg. A spórolás itt-ott erősen megmutatkozik: ilyen a nem automata ülésállító mechanizmus, a beépített fejtámla, a durva szövet az üléseken, valamint például az, hogy a sofőr oldalán csak egy elektromos ablakemelő gomb van. Ha a jobboldali ablakot szeretnénk lehúzni, át kell nyúlnunk a másik oldalra. Vezetni azonban nagyon jó a kis Škodát. A hölgyek is szeretni fogják. Könnyen jár a kuplung, szinte kisujjal tekerhető a kormány, emellett könnyen és pontosan kapcsolható a váltó.

Biztonságból jeles

A Citigo töréstesztje ötcsillagos, s a szegmensben egyelőre egyedüliként aktív városi vészfékasszisztens is rendelhető hozzá, amely 30 kilométer/óra alatt önműködően aktiválódik, s lézeres szenzora segítségével érzékeli az ütközés veszélyét. A Volkswagen up!–Škoda Citigo–SEAT Mii trió legszellemesebb újítása mégis talán a műszerfali dokkolóhoz csatlakoztatott navigátor, amely nemcsak navigációs feladatokat lát el, hanem kapcsolatban áll az autó fedélzeti számítógépével is. Érintésérzékeny, egyszerűen kezelhető, s analóg órák emulálására is képes. A készüléket ráadásul magunkkal vihetjük, ha kell.

A Škoda Citigo motorpalettáján két háromhengeres benzinmotor sorakozik, 1,0 liter lökettérfogattal és 60, illetve 75 lóerő teljesítménnyel. Javallott az erősebb motor 108 ezer forintos felárát kifizetni. A 75 lovas motor 13,2 másodperc alatt gyorsítja fel a Citigót százra, és 171 kilométer/órás végsebességet biztosít számára; tehát nem lesz halálfélelmünk, ha előzni kell. Alapjáraton alig hallani a pici aggregátot, fordulaton pedig előbújik belőle a jellegzetes, morgós varrógéphang. Négyezres motorfordulatszám fölött kifejezetten jól húz, és nagyon takarékos. A felfüggesztés ügyes, derekasan megküzd a rossz utakkal, és a szűk tengelytáv ellenére sem hajlamos a felütésre.

A Citigo a szegmens magasabban árazott modelljei közé tartozik, de tudása neki a legnagyobb.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo