Spórolós, de csinos

Látványával és szimpatikus vonásaival a Škoda Citigo menet közben is belopja magát a szívünkbe. A mindössze 3,5 méter hosszú Škoda fürge, mindenhová befér, tele van ügyes megoldásokkal és feltűnő. Az erősebbik motorral teszteltük.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:PP

A Citigo a Škoda első minije, a Volkswagen konszern miniautó-projektjének gyümölcse. Tulajdonképpen a cseh márka stílusjegyeivel felruházott Volkswagen up!. Az orr- és farkialakítás egyedi, de a külső és belső méretei, valamint erőforrásai megegyeznek az up! modellével. A városi minitrió harmadik tagja, a SEAT Mii; azt egyelőre nem forgalmazzák Magyarországon, így a magasabban pozícionált up! és az egyszerűbb kivitelű Citigo közül választhatunk. A Citigo hossza mindössze 3,56, szélessége 1,65, magassága 1,48 méter, így akár négyen is utazhatunk benne. Második autónak vagy ingázásra tökéletes.

Kép:PP

Spórolós, de csinos

A megnyerő fizimiskájú kisautó férfiaknál és nőknél egyaránt bevágódik. Választható két- és négyajtós kivitelben is – ha gyermekeket fuvarozunk vele, érdemes az utóbbi mellett dönteni. A hatalmas ajtókon keresztül könnyű a bejutás az első sorba, a hátsó üléseket viszont már nem olyan könnyű elfoglalni a kétüléses változatban. Az üléstámlán található kar meghúzásával a szék nem csusszan magától előre, ahogyan a háromajtós kocsiknál lenni szokott, a támlát és magát az ülést is nekünk kell előretolni, majd visszaállítani. A művelet egyszerű, így nem okoz nagy bosszúságot, csak épp nem praktikus.

A mérnökök a lehető leghatékonyabban hasznosítottak minden rendelkezésre álló centimétert, de hátra hosszú távra csak gyerekek üljenek, felnőtteknek szűk, főleg széltében. A poggyászoknak 251 liter helyük van, miniautós mércével ez igen jó érték.

Adatok
Škoda Citigo Ambition 1.0 75 LE 2 ajtós
  • Teljesítmény: 75 lóerő 6200 fordulat/percnél
  • Nyomaték 95 newtonméter 3000–4300 fordulat/percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 13,2 másodperc
  • Végsebesség: 171 kilométer/óra
  • Össztömeg: 929 kilogramm
  • Fogyasztás: 5,9/4/4,7 l/100 kilométer
  • Tesztfogyasztás: 5,3 liter
  • Alapár: 2 600 240 forint
  • Tesztautó ára: 3 324 140 forint
A Citigo műszerpultja az első szériás Octaviát és Fabiát juttatja eszünkbe. Érdes felületű műanyagok, négyküllős kormány, minimalista stílusú beépített rádió, tekerős rendszerű szabályzógombok és általánosan komor hangulat jellemzi. Puha felületeket sehol sem találunk, viszont a kidolgozás ránézésre és a gyakorlatban is jó, menet közben ugyanis semmi sem zörög vagy perceg. A spórolás itt-ott erősen megmutatkozik: ilyen a nem automata ülésállító mechanizmus, a beépített fejtámla, a durva szövet az üléseken, valamint például az, hogy a sofőr oldalán csak egy elektromos ablakemelő gomb van. Ha a jobboldali ablakot szeretnénk lehúzni, át kell nyúlnunk a másik oldalra. Vezetni azonban nagyon jó a kis Škodát. A hölgyek is szeretni fogják. Könnyen jár a kuplung, szinte kisujjal tekerhető a kormány, emellett könnyen és pontosan kapcsolható a váltó.

Biztonságból jeles

A Citigo töréstesztje ötcsillagos, s a szegmensben egyelőre egyedüliként aktív városi vészfékasszisztens is rendelhető hozzá, amely 30 kilométer/óra alatt önműködően aktiválódik, s lézeres szenzora segítségével érzékeli az ütközés veszélyét. A Volkswagen up!–Škoda Citigo–SEAT Mii trió legszellemesebb újítása mégis talán a műszerfali dokkolóhoz csatlakoztatott navigátor, amely nemcsak navigációs feladatokat lát el, hanem kapcsolatban áll az autó fedélzeti számítógépével is. Érintésérzékeny, egyszerűen kezelhető, s analóg órák emulálására is képes. A készüléket ráadásul magunkkal vihetjük, ha kell.

A Škoda Citigo motorpalettáján két háromhengeres benzinmotor sorakozik, 1,0 liter lökettérfogattal és 60, illetve 75 lóerő teljesítménnyel. Javallott az erősebb motor 108 ezer forintos felárát kifizetni. A 75 lovas motor 13,2 másodperc alatt gyorsítja fel a Citigót százra, és 171 kilométer/órás végsebességet biztosít számára; tehát nem lesz halálfélelmünk, ha előzni kell. Alapjáraton alig hallani a pici aggregátot, fordulaton pedig előbújik belőle a jellegzetes, morgós varrógéphang. Négyezres motorfordulatszám fölött kifejezetten jól húz, és nagyon takarékos. A felfüggesztés ügyes, derekasan megküzd a rossz utakkal, és a szűk tengelytáv ellenére sem hajlamos a felütésre.

A Citigo a szegmens magasabban árazott modelljei közé tartozik, de tudása neki a legnagyobb.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo