A Mercedes-Benz GLC a GLK utódja, azonban semmi hasonlóság nincs közöttük. Annak idején szögletes formájával a GLK formabontónak számított a Mercedes-kínálatban, az új GLC viszont belesimul abba. Ez pedig jó dolog, külső és belső dizájnja ugyanis sikkes és modern, képes vágyat ébreszteni. A szinte függőlegesen álló, háromdimenziós kialakítású hűtőrács csillaggal a közepén, a húzott vonalú, vetítőlencsés fényszórók, valamint a barázdált motorháztető rendkívül impozáns.
A kategória leghosszabb autója ez, és tengelytávja is óriási. A fekete műanyag alsó védőelemek, a nagyméretű kerekek és a széles vállak azonban tipikus robusztus szabadidő-autós stílusjegyek. A fart egyedi, fényvezetős LED lámpák, integrált tetőlégterelő és az AMG csomag részeként krómozott kipufogóvégekkel kiegészített szoknya teszi emlékezetessé.
A Mercedes a belső térben első osztályú anyagokkal és a kézműves kidolgozás érzetével igyekezett modern luxust teremteni. Tesztautónkban műbőrborítású műszerfal, zongoralakk-fekete középkonzol és alumínium betétek voltak; az anyag és összeszerelési minőség kifogástalan, a tapintás mindenhol kellemes. A műszerfal s a Comand multimédiás rendszer dupla kezelőfelülete is új. A középkonzol tekerőgombja fölé érintőpadot illesztettek, ami reagál az ujjmozdulatokra. Gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint a korábban tökéletesen bevált nyomó/tekerő gomb, véleményem szerint így felesleges volt berakni. Az irányító rendszer különben príma, a fedélzeti rendszerek kezelése pofonegyszerű.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4656/1890/1639/2873 mm
- Hengerűrtartalom: 2143 cm3
- Teljesítmény: 150 kW/204 LE 3800 ford./percnél
- Nyomaték: 500 Nm 1600–1800 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,6 mp
- Csúcssebesség: 222 km/óra
- Csomagtér: 550 liter/1600 liter
- Saját tömeg: 1845 kg
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,3/5,1/5,5 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
- Üzemanyag: 57 liter
- Alapár (GLC 250 d 4MATIC): 12 858 750 forint
- Tesztautó ára: 22 672 040 forint
A zavarba ejtő a felszereltség is. Pénz kérdése, és a GLC megkaphatja a többi Mercedesből ismert fejlett vezetőiasszisztens-rendszereket, az intelligens LED-es világítási és a térhatású hangrendszert. A kategóriában elsőként légrugózás is kérhető hozzá, elektronikusan szabályozott, folyamatosan változó csillapítással. A sofőr öt menetdinamikai program közül választhat, az ökocentrikus mellett létezik komfortos, kétfajta sportos és egyéni beállítás is. A finom rugózás Sport állásban például feszesebbre vált, a kocsi leereszkedik, és a váltó is fürgébbé válik. A légrugózás sokat javít az autó menetkomfortján, terheléstől függetlenül szinten tartja az autót és kanyarban oldalirányú kiegyenlítést végez, kátyús, lyukacsos vagy bordázott aszfalton azonban zavarba jön, képtelen olyan gyorsan dolgozni, amilyen ütemben az úthibák követik egymást.
A Mercedes alapáron 9 fokozatú automataváltóval és összkerékhajtással szállítja a GLC modellt. A váltó a 204 lóerős és 500 newtonméter nyomatékú, 2,1 literes, négyhengeres turbódízel motorhoz is remekül passzol. Eco és Comfort módban takarékosságra törekszik, a fordulatszámot az 1000-es osztás közelében tartja. 100 kilométer/óra környékén már a kilencedik fokozatot váltja. Országúton a csaknem 1,9 tonnás Mercedes 6,5 liter körüli fogyasztást is képes produkálni, városban azért felszökik az étvágya. A GLC egyébiránt az egyik legcsendesebb, legkulturáltabb autó, amiben valaha ültünk. Kényelemre hangolt, de ha kell, nagyon gyors tud lenni, érzékletes kormányzása és kiváló fékrendszere csak hab a tortán.