Japán nagyság

A világ egyik legnagyobb darabszámban értékesített autója, a Toyota Corolla már a tizenegyedik generációnál jár. Eddig ez a legtágasabb modell a sorban, olyannyira, hogy házon belüli konkurense lett az Avensisnek. Az 1,4 literes dízelmotorral a D-4D Active remek családi autó.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:autoblog.hu

Az új, európai Toyota Corolla tervezői igyekeztek feltűnő formát kialakítani, amely kirí a kompakt szedán mezőnyből. De a meghökkentő dizájnelemek helyett az áramvonalasságra helyezték a hangsúlyt, így a karosszéria minden eleme, még a lámpaburák is, a kedvezőbb légáramlást hivatottak elősegíteni. A légellenállási együttható itt az egyik legjobb a szegmensben, s mellesleg jól is néz ki.

A modell megkapta a friss Toyota formanyelv szerinti orr-részt, amellyel már messziről felhívja magára a figyelmet. A felső légbeömlőt díszítő, krómozott díszlécek a keskeny fényszóróházakba futnak be, amivel gyakorlatilag egy egységet alkotnak. A négy LED-ből álló nappali menetfény és a tompított világítás egy fedél alatt kapott helyet; a lámpa messze benyúlik a sárvédőkbe. A ködlámpákat teljesen kitolták a lökhárító széleihez. Az első és hátsó lámpatesteket egy ív köti össze, a kerékjáratokat pedig felhizlalták. A Corolla hátulja sem unalmas.

Az autó amúgy nagy: 4620 milliméter hosszú, 1775 milliméter széles, és 1465 milliméter magas, ezzel 80 milliméterrel hosszabb és 15 milliméterrel szélesebb, ugyanakkor öt milliméterrel alacsonyabb elődjénél. A tengelytáv is jelentősen bővült: az utastér legalább Avensis méretűvé vált. Elöl is kényelmes, a második sorban azonban terpeszkedni lehet. A lábtér akkora, mint egy felsőkategóriás limuzinban. Ráadásul kényelmes a pad, hosszú az ülőlap, jó a háttámla meredeksége, és a fejtér is nagyvonalú. A csomagtér pedig immár 452 literes.

A vezető üléspozícióját is átalakították, természetesebb pózban lehet az autót vezetni. Jobb lett az ülés állíthatósága is, és kedvezőbb szögben áll a kormány. A háttámlát azonban továbbra sem lehet fokozatmentesen állítani. A szélvédő meglepően kicsi, így még a magas termetűek is feljebb emelik majd az ülést, hogy kilássanak. A hátsó kilátás már nehezebb ügy, a parkolóradar és/vagy tolatókamera beszereltetése erősen javallott.

Magasan húzódik a kettős tagolású, minimalista műszerfal. A pult a végletekig letisztult, csak a legszükségesebb kezelőszerveket, gombokat tartalmazza. Minden azonnal áttekinthető, és könnyen elérhető. Középre érintőképernyőt szereltek, amelyről az audiorendszer, a telefon és a novembertől elérhető navigációs rendszer irányítható. Ha nem akarunk állandóan a képernyőhöz nyúlkálni, a kormányról is vezérelhetjük. Amúgy az elődhöz képest sokkal jobb a felhasznált anyagok minősége, komolyabb autó benyomását kelti.

Adatok: Toyota Corolla 1,4 D-4D Active
  • Méretek (h./sz./m./ttáv): 4620/1775/1465/2700 mm
  • Teljesítmény: 90 LE 3800 ford./percnél
  • Nyomaték: 205 Nm 1800–2800 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 12,5 mp
  • Végsebesség: 180 km/óra
  • Fogyasztás (város/országút/átlag): 4,9/3,6/4,1 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5,1 l/100 km
  • Saját tömeg: 1300 kg
  • Csomagtér: 452 liter
  • Alapár (Corolla 1,4 D-4D Active): 5 665 000 forint
  • Tesztautó ára: 6 155 000 forint
Az új Corolla háromféle – más Toyota modellekből már ismerős – erőforrással érhető el. Rendelkezésre áll az 1,4 literes D-4D turbódízel motor 90 lóerővel, valamint az 1,33 literes, 99 lovas Dual VVT-i és a 132 lóerős, 1,6 literes Valvematic benzinmotor. Aki nagyon sokat megy, válassza a jól bevált, nyolcszelepes, négyhengeres dízelmotort, amely 5 liter körüli fogyasztásával és kulturált személyiségével hamar belopja magát az ember szívébe. Mindig csendes, sima járású, és megfelelő dinamikát ad. Ritkán adódik olyan helyzet, amikor elkelne még néhány lóerő, de a hétköznapi autós igényeit kielégíti a dízel Corolla. A motorhoz illesztett hatfokozatú kézi váltó is korrekt darab. A felfüggesztést alapvetően kényelmesre hangolták, így kiváló utazóautó a Corolla, amelynek minden adottsága megvan ahhoz, hogy tovább öregbítse a típus hírnevét. Tágas, könnyen kezelhető, takarékosan üzemeltethető, s a tesztelt motorral akár a világból is kimegy.

További teszteket talál az autoblog.hu-n!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo