Japán nagyság

A világ egyik legnagyobb darabszámban értékesített autója, a Toyota Corolla már a tizenegyedik generációnál jár. Eddig ez a legtágasabb modell a sorban, olyannyira, hogy házon belüli konkurense lett az Avensisnek. Az 1,4 literes dízelmotorral a D-4D Active remek családi autó.

Kép:autoblog.hu

Az új, európai Toyota Corolla tervezői igyekeztek feltűnő formát kialakítani, amely kirí a kompakt szedán mezőnyből. De a meghökkentő dizájnelemek helyett az áramvonalasságra helyezték a hangsúlyt, így a karosszéria minden eleme, még a lámpaburák is, a kedvezőbb légáramlást hivatottak elősegíteni. A légellenállási együttható itt az egyik legjobb a szegmensben, s mellesleg jól is néz ki.

A modell megkapta a friss Toyota formanyelv szerinti orr-részt, amellyel már messziről felhívja magára a figyelmet. A felső légbeömlőt díszítő, krómozott díszlécek a keskeny fényszóróházakba futnak be, amivel gyakorlatilag egy egységet alkotnak. A négy LED-ből álló nappali menetfény és a tompított világítás egy fedél alatt kapott helyet; a lámpa messze benyúlik a sárvédőkbe. A ködlámpákat teljesen kitolták a lökhárító széleihez. Az első és hátsó lámpatesteket egy ív köti össze, a kerékjáratokat pedig felhizlalták. A Corolla hátulja sem unalmas.

Az autó amúgy nagy: 4620 milliméter hosszú, 1775 milliméter széles, és 1465 milliméter magas, ezzel 80 milliméterrel hosszabb és 15 milliméterrel szélesebb, ugyanakkor öt milliméterrel alacsonyabb elődjénél. A tengelytáv is jelentősen bővült: az utastér legalább Avensis méretűvé vált. Elöl is kényelmes, a második sorban azonban terpeszkedni lehet. A lábtér akkora, mint egy felsőkategóriás limuzinban. Ráadásul kényelmes a pad, hosszú az ülőlap, jó a háttámla meredeksége, és a fejtér is nagyvonalú. A csomagtér pedig immár 452 literes.

A vezető üléspozícióját is átalakították, természetesebb pózban lehet az autót vezetni. Jobb lett az ülés állíthatósága is, és kedvezőbb szögben áll a kormány. A háttámlát azonban továbbra sem lehet fokozatmentesen állítani. A szélvédő meglepően kicsi, így még a magas termetűek is feljebb emelik majd az ülést, hogy kilássanak. A hátsó kilátás már nehezebb ügy, a parkolóradar és/vagy tolatókamera beszereltetése erősen javallott.

Magasan húzódik a kettős tagolású, minimalista műszerfal. A pult a végletekig letisztult, csak a legszükségesebb kezelőszerveket, gombokat tartalmazza. Minden azonnal áttekinthető, és könnyen elérhető. Középre érintőképernyőt szereltek, amelyről az audiorendszer, a telefon és a novembertől elérhető navigációs rendszer irányítható. Ha nem akarunk állandóan a képernyőhöz nyúlkálni, a kormányról is vezérelhetjük. Amúgy az elődhöz képest sokkal jobb a felhasznált anyagok minősége, komolyabb autó benyomását kelti.

Adatok: Toyota Corolla 1,4 D-4D Active
  • Méretek (h./sz./m./ttáv): 4620/1775/1465/2700 mm
  • Teljesítmény: 90 LE 3800 ford./percnél
  • Nyomaték: 205 Nm 1800–2800 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 12,5 mp
  • Végsebesség: 180 km/óra
  • Fogyasztás (város/országút/átlag): 4,9/3,6/4,1 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5,1 l/100 km
  • Saját tömeg: 1300 kg
  • Csomagtér: 452 liter
  • Alapár (Corolla 1,4 D-4D Active): 5 665 000 forint
  • Tesztautó ára: 6 155 000 forint
Az új Corolla háromféle – más Toyota modellekből már ismerős – erőforrással érhető el. Rendelkezésre áll az 1,4 literes D-4D turbódízel motor 90 lóerővel, valamint az 1,33 literes, 99 lovas Dual VVT-i és a 132 lóerős, 1,6 literes Valvematic benzinmotor. Aki nagyon sokat megy, válassza a jól bevált, nyolcszelepes, négyhengeres dízelmotort, amely 5 liter körüli fogyasztásával és kulturált személyiségével hamar belopja magát az ember szívébe. Mindig csendes, sima járású, és megfelelő dinamikát ad. Ritkán adódik olyan helyzet, amikor elkelne még néhány lóerő, de a hétköznapi autós igényeit kielégíti a dízel Corolla. A motorhoz illesztett hatfokozatú kézi váltó is korrekt darab. A felfüggesztést alapvetően kényelmesre hangolták, így kiváló utazóautó a Corolla, amelynek minden adottsága megvan ahhoz, hogy tovább öregbítse a típus hírnevét. Tágas, könnyen kezelhető, takarékosan üzemeltethető, s a tesztelt motorral akár a világból is kimegy.

További teszteket talál az autoblog.hu-n!

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo