A Mokka hossza nem éri el a 4,3 métert, tengelytávja pedig mindössze 2,55 méter, tehát kisautó. Magassága viszont 1,66 méter, így jócskán a többi autó fölé magasodik, és konkurensei többségénél is magasabb. Szobrászainak köszönhetően pedig stílusos, divatos.
Elöl a krómozott hűtőmaszk és ködlámpafészkek, valamint a fekete keretes fényszórók teszik vonzóvá, profilból pedig a hátrafelé emelkedő, sarló motívumban végződő ablakvonal ad neki karaktert. De amitől igazán vagányul fest, az a széles „válla” és a széles nyomtávja. Biztos lábakon áll a talajon, a Cosmo már szériában 18 colos kerekeket kapott, de felárért akár 19-es felnik is rendelhetők hozzá. Szépek a hátsó lámpái, és még a hátsó szélvédő is formatervezett. A divatos kinézetnek csupán egy nagy hátulütője van, a rossz kilátás, így a tolatásérzékelő és/vagy tolatókamera kötelező jelleggel kipipálandó az extralistán.
A Mokka, bár tengelytávja csak 4 centiméterrel nagyobb a Corsáénál, tisztességes férőhelyet kínál négy felnőttnek, a pici kardánalagút miatt pedig rövid távon hátul akár hárman is jól elférnek. A magas üléspozíció miatt kompaktautós a térdhely, a fejtér viszont minden igényt kielégít. A csomagtér kisautós mércével nagynak számít, 356 liter, viszont az ülések előrehajtásával 1372 literig bővíthető. A Mokka rakodóhelyek tekintetében is jól áll, 19 darab van belőle a fedélzeten, minden apró holminak jut hely.
Az Insigniával meghonosított műszerfali gombrengeteg elsőre ijesztőnek tűnik. Van olyan funkció, amit kicsit hosszabb ideig kell keresni, és a kormány küllőire szórt gombokat is időbe telik kiismerni, de végeredményben nem nehéz együtt élni az autóval.
A Mokkához olyan, a kategóriában nem általános vagy hiányzó extrákat is megkaphatunk, mint a ráfutásos ütközésre figyelmeztetés, a sávelhagyás-figyelmeztető rendszer, a KRESZ-tábla-felismerő rendszer, a kormányfűtés vagy a tolatókamera. Remek az Opel adaptív első bi-xenon fényszórója is.
A Mokka jelenleg egy 1,6 literes, 115 lóerős szívó benzinessel, egy 140 lovas 1,4-es turbómotorral és egy 130 lovas, 1,7 literes CDTI dízellel érhető el. A szívó benzines csak elsőkerékhajtással kapható, az 1,4-es turbó viszont csak összkerékhajtással konfigurálható. A dízelhez az utóbbi választható opció. A három erőforrás közül az 1,4-es Turbo tűnik a jó választásnak, mert igen fürgén mozgatja az autót, és a fogyasztása normál használat mellett 8 liter alatt tartható. A dízelmotor 750 ezer forintos felára túl magas.
A Nissan Juke, Škoda Yeti, MINI Countryman ellenfelének szánt Opel Mokka jól néz ki, kiváló futóműve, kormányzása és fékei miatt élvezet vezetni, ráadásul a kategóriában páratlanul gazdagon felszerelhető.