Opel Mokka: kis frissítő

Az Opel kisméretű városi terepjárója már közel egy éve piacon van, de még mindig a legcsinosabb a mezőnyben. Ám nem csak a formája szól mellette; a Mokka történetesen az egyik legjobb Opel a kínálatban. 1,4 literes turbómotorral teszteltük, ami kiválóan illik hozzá.

Opel Mokka - Forrás: PP

A Mokka hossza nem éri el a 4,3 métert, tengelytávja pedig mindössze 2,55 méter, tehát kisautó. Magassága viszont 1,66 méter, így jócskán a többi autó fölé magasodik, és konkurensei többségénél is magasabb. Szobrászainak köszönhetően pedig stílusos, divatos.

Elöl a krómozott hűtőmaszk és ködlámpafészkek, valamint a fekete keretes fényszórók teszik vonzóvá, profilból pedig a hátrafelé emelkedő, sarló motívumban végződő ablakvonal ad neki karaktert. De amitől igazán vagányul fest, az a széles „válla” és a széles nyomtávja. Biztos lábakon áll a talajon, a Cosmo már szériában 18 colos kerekeket kapott, de felárért akár 19-es felnik is rendelhetők hozzá. Szépek a hátsó lámpái, és még a hátsó szélvédő is formatervezett. A divatos kinézetnek csupán egy nagy hátulütője van, a rossz kilátás, így a tolatásérzékelő és/vagy tolatókamera kötelező jelleggel kipipálandó az extralistán.

A Mokka, bár tengelytávja csak 4 centiméterrel nagyobb a Corsáénál, tisztességes férőhelyet kínál négy felnőttnek, a pici kardánalagút miatt pedig rövid távon hátul akár hárman is jól elférnek. A magas üléspozíció miatt kompaktautós a térdhely, a fejtér viszont minden igényt kielégít. A csomagtér kisautós mércével nagynak számít, 356 liter, viszont az ülések előrehajtásával 1372 literig bővíthető. A Mokka rakodóhelyek tekintetében is jól áll, 19 darab van belőle a fedélzeten, minden apró holminak jut hely.

Adatok
Opel Mokka 1,4 Turbo Start/Stop AWD Cosmo
Méretek (h./sz./m./ttáv): 4278/1777/1658/2555 mm Teljesítmény: 140 LE 4900–6000 ford./percnél Nyomaték: 200 Nm 1850–4900 ford./percnél Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,8 mp Végsebesség: 186 km/óra Fogyasztás (város/országút/vegyes): 8/5,5/6,4 l/100 km Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km Saját tömeg: 1450 kg Csomagtér: 356/1372 liter Alapár (1,4 Turbo Start/Stop AWD Cosmo): 6 380 000 forint Tesztautó ára: 7 217 000 forint
A tesztautóban szinte minden rendelhető extra benne volt, így például az Opel különleges, ergonomikus sportülése is, amely ebben az autóban az üleprészen egy kicsit szűkre sikerült, egyébként kiváló tartású, hosszú az ülőlapja. Nagyszerűen kilátni az autóból, és még a langalétáknak is marad elég fejterük. Oldalirányban is nagy a hely, a Mokka ebből a szempontból túltesz a kisautókon. Meglepett, hogy mennyire igényes: jók az anyagok, szép a kidolgozás, az összeszerelési minőség pedig szerintem az Astráénál is jobb. Rossz úton sem nyikkannak meg a kárpitok, a szigetelés is remek.

Az Insigniával meghonosított műszerfali gombrengeteg elsőre ijesztőnek tűnik. Van olyan funkció, amit kicsit hosszabb ideig kell keresni, és a kormány küllőire szórt gombokat is időbe telik kiismerni, de végeredményben nem nehéz együtt élni az autóval.

Opel Mokka - Forrás: PP

A Mokkához olyan, a kategóriában nem általános vagy hiányzó extrákat is megkaphatunk, mint a ráfutásos ütközésre figyelmeztetés, a sávelhagyás-figyelmeztető rendszer, a KRESZ-tábla-felismerő rendszer, a kormányfűtés vagy a tolatókamera. Remek az Opel adaptív első bi-xenon fényszórója is.

A Mokka jelenleg egy 1,6 literes, 115 lóerős szívó benzinessel, egy 140 lovas 1,4-es turbómotorral és egy 130 lovas, 1,7 literes CDTI dízellel érhető el. A szívó benzines csak elsőkerékhajtással kapható, az 1,4-es turbó viszont csak összkerékhajtással konfigurálható. A dízelhez az utóbbi választható opció. A három erőforrás közül az 1,4-es Turbo tűnik a jó választásnak, mert igen fürgén mozgatja az autót, és a fogyasztása normál használat mellett 8 liter alatt tartható. A dízelmotor 750 ezer forintos felára túl magas.

A Nissan Juke, Škoda Yeti, MINI Countryman ellenfelének szánt Opel Mokka jól néz ki, kiváló futóműve, kormányzása és fékei miatt élvezet vezetni, ráadásul a kategóriában páratlanul gazdagon felszerelhető.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo