SEAT Arona: a latin hódító

A városlakók egyre inkább crossoverekkel képzelik el a közlekedést, az autógyártók így minden méretosztályban ontják a magas építésű modelleket. A legújabb jövevény a SEAT Arona, amely az egyik legvagányabb és legfürgébb modell a szubkompakt mezőnyben. És egyliteres motorral a legjobb választás.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A platformstratégiából származó előnyöket ma kétségtelenül a Volkswagen csoport tudja kamatoztatni a legjobban. Azonos műszaki alapokon nyugvó, egyöntetűen kiváló minőségű, de eltérő karakterű autókkal szolgálja ki az igényeket. A márkaidentitásnak megfelelően a Volkswagen márkájú modellek a legjózanabbak és leginkább tökéletesek, a Škoda autói praktikumukkal és hatalmas belső terükkel hódítanak, míg a SEAT modellek kínálják a legtöbb izgalmat. Az Arona is beleillik a sorba, igazi egyéniség, amely boldog perceket szerez a tulajdonosának.

A SEAT Arona a Volkswagen MQB A0 kisautó padlólemezére épül, akárcsak az Ibiza és a Polo is. Ezeknél mindössze néhány centiméterrel hosszabb, azonban ügyes térkihasználása és magasabb felépítése miatt a helykínálata megüti egy kompakt ferde hátú kocsiét. Városi forgalomban ideális: fordulékony és mozgékony, s a szűk parkolóhelyekre is befér.

Az autó a SEAT legfrissebb formanyelvét tükrözi. Stílusos megjelenésű, és kifejezetten dögössé tehető olyan tételekkel, mint a full LED-es fényszórók, a kéttónusú fényezés és a 18 colos FR felnik. Az Xcellence felszereltséget a C oszlopon egy nagyméretű „X” jelzi. Az egyik leglátványosabb konfiguráció mindenképpen a piros fényezés szürke tetővel és a sötét tónusú kerekekkel.

Mercedes E-osztály: a meseautó
Szemrevaló kocsi az új Mercedes E-osztály, a kupé változat pedig egyenesen szívdöglesztő. Lebilincselő külsejéhez csodálatos belső tér és selymesen duruzsoló hathengeres motor párosul, ami azt eredményezi, hogy a luxuskupék mezőnyében ma nem találni vonzóbbat az E-kupénál.
Az utastérben technikai szövettel borított ülésekkel találkozunk, ami illik az Arona személyiségéhez. A székek ráadásul jól formázottak, kellőképpen támasztanak, és nagyméretűek. A letisztult műszerfal, a kormánykerék és a középkonzol tipikusan a Volkswagen csoportos modellek sajátja, itt ráadásul nem is unalmas hangulatú, ugyanis mindent világosszürke dekorbetétekkel dobtak fel rajta, és számos helyen kontrasztos varrással találkozunk.

A spórolás itt-ott tetten érhető a kabinban; a műanyagok különösen az alsó traktusban kemények, de sehol sem barátságtalanok. Nagyon jól összerakott és átgondolt autó ez, felszereltsége pedig minden igényt kielégít. A nagy képernyős, szép grafikájú multimédiás rendszer mellett (Volkswagen-adomány) a tesztautóban a konnektivitási megoldások és a vezetői asszisztensek arzenálja is teljes volt.

Az Arona nemcsak a tudásával, de méreteihez képest nagyvonalú helykínálatával is meggyőző. Négy felnőtt kényelmesen elfér benne, a dupla padlójú csomagtér pedig 400 literes, ami nagyobb a kompakt autók többségénél. Remek vezetési pozíció alakítható ki benne, a váltó és a kezelőszervek jól kézre esnek, az állíthatóság kiváló. Magas sofőr mögött is elegendő a lábtér, s a váll-, illetve fejtérre sem lehet panasz.

A tesztautót egyliteres, háromhengeres TSI turbómotorral kaptuk meg, amely – nem gondoltuk volna, de – az ideális erőforrás hozzá. Az apró blokk fantasztikus, vibrációmentesen és halkan jár, alapjáraton szinte nem hallani, és később sem zajos. Körülbelül 4000-es fordulatszámtól szűrődik be az utastérbe a jellegzetes morgó tónusa, ami nem kellemetlen, inkább lelkesítő.

Gyönyörű, sok kilót leadott, és nagyon tágas
Az ötajtós Insignia Grand Sport a másfél literes alapmotorral érkezett hozzánk, ám így is hozta a kellemes utazólimuzin karaktert. Gyönyörű, sok kilót leadott, és nagyon tágas. Az Insignia Grand Sporton az előd minden kritizálható pontját kijavították.
A 115 lovas motor nagyon élénken mozgatja a könnyű kasztnit; a gyorsulás 10 másodperc alatti, ami minden közlekedési szituációban elegendő tartalékot jelent. A motor nyomatéka 200 newtonméter, amelyet 2000-es fordulatszámon folyósít, de már körülbelül 1700-tól van benne erő. A kis háromhengeres alul is terhelhető, de magasabb fordulaton él igazán: igen pörgős természetű.

A hozzárendelt hatfokozatú kézi váltó is a legjobbak között van, puhán és pontosan jár, gyorsan kapcsolható, fokozatkiosztása pedig tökéletes. Kettesben, kis ívű kanyarodáskor nem fulladozik a motor, autópályán, 130-as tempónál ugyanakkor 2800-at forog a főtengely, ami kedvező. Mi 6,6 literes vegyes fogyasztást mértünk, ami nem rossz, de országúton 6 liter alá lehet szorítani a benzines turbó étvágyát.

A futómű is meglepően jó, a feláras 18 colos kerekek ellenére is jól csillapít, nem dobál, és a messzemenőkig stabil. A kis crossovernek nincs ellenére a kanyarvadászat, tempósan vett fordulókban is alig dől be a karosszéria, a kocsi tartja magát a kijelölt ívhez. A sportos vezetési élményhez a pontos, érzékletes kormányzás is hozzájárul.

A SEAT Arona hazánkban már négymillió forinttól megvásárolható 95 lóerős egyliteres turbómotorral, tehát remek ajánlat. Az Xcellence csúcsverzió ennél 1,7 millióval többe kerül, ám a plusz 20 lóerőhöz 100 ezer forintért hozzájuthatunk. Az ár-érték arány még így is kedvező.

SEAT Arona 1.0 TSI Xcellence
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4138/1780/1552/2566 mm
  • Hengerűrtartalom: 999 cm3
  • Teljesítmény: 85 kW/115 LE 5000–5500 ford./percnél
  • Nyomaték: 200 Nm 2000–3500 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,8 mp
  • Csúcssebesség: 182 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,9/4,3/4,9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
  • Üzemanyag: 40 liter
  • Csomagtér: 400/1280 liter
  • Saját tömeg: 1195 kg
  • Alapár (Arona Xcellence): 5 831 120 forint
  • Tesztautó ára: 6 947 450 forint
 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo