SEAT Ateca: a spanyol hódító

A SEAT mint a Volkswagen Csoport tagja utolsóként dobott piacra szabadidő-autót, amely természetesen szintén részesült a kiforrott, korszerű konszerntechnológiákból. Az Ateca nem okoz csalódást, dinamikus formájával, tágas utasterével és gazdag felszereltségével könnyen meghódítja a szíveket.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szabadidő-autók eladásai világszerte töretlenül emelkednek, egyedül a kompakt osztályban húsz százalékkal nőtt a SUV-jellegű autók részaránya az utóbbi hét évben. A SEAT – a Škodához hasonlóan – későn szállt fel a „SUV-vonatra”, csak mostanában küldte piacra első városi terepjáróját. Az új modellek azonban rögtön pozitív visszhangra leltek, s jelentősen megdobták a márkák eladásait.

De lássuk, milyen autó is az Ateca! Első ránézésre SEAT, de le sem tagadhatná, hogy a Volkswagen konszern terméke. A korszerű MQB padlólemezre épül, szoros rokonság fűzi például testvérmodelljéhez, a Volkswagen Tiguanhoz. Trapéz alakú hűtőrácsa és nappali menetfény-világítási képe tipikus SEAT-os stílusjegyek, miként a sarkos, szögletes formák is. Fara alapján lehetne Škoda vagy akár Audi: a LED-es lámpák és az azok alatti mélyítés emlékeztet más Volkswagen csoportos autókra. Sebaj, remekül mutat, kifejezetten dögös kocsi, pláne élénkpiros fényezéssel.

Kép: Autóblog

Az autó mindössze 4,36 méter hosszú, de utastere nagyon tágas. A trükk a remek beosztású utastér és a magas, kissé teherautós üléshelyzet, aminek köszönhetően nem kell annyira hátratolni az első üléseket. A panoráma napfénytető ellenére a fejtér is fejedelmi, s a lábtér is nagyvonalú. Én 186 centiméteres magasságommal úgy ültem magam mögött, hogy térdem nem érintette az üléstámlát. Ráadásul nem is kényelmetlen a hátsó pad, kellőképpen magas az ülőfelület, és jó szögben állnak a támlák. Újabb meglepetés a szegmensben nagynak számító 510 literes csomagtartó, amely felárért elektromosan, akár láblendítéssel is nyitható.

Az Ateca a német iskolát követi, masszív, példásan összerakott autó, remekül áttekinthető és funkcionális belső térrel. A szép, Alcantara kárpitos ülések kemény tömésűek, és mindenféle testalkathoz megfelelnek, az ergonómia és a kezelhetőség példás. A kezelőszervek csoportokba rendezve állnak kézre, a kijelzők, mint például az akár 8 col képátlójú infotainment képernyő, könnyen leolvashatók. A műszerpult gusztusos és modern, ég és föld a korábbi kopár és kemény SEAT műszerfalakhoz képest. Öröm, hogy valóban minden kezelőszerv karnyújtásnyira van, s mindent ott találunk, ahol lennie kell.

Kép: Autóblog

SEAT Ateca 1,4 Eco TSI Xcellence Wave
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4363/1841/1601/2638 mm Hengerűrtartalom: 1395 cm3 Teljesítmény: 110 kW/150 LE 5000–6000 ford./percnél Nyomaték: 250 Nm 1500–3500 ford./percnél Gyorsulás 0–100 km/órára: 8,5 mp Csúcssebesség: 201 km/óra Fogyasztás (vegyes): 5,3 l/100 km Üzemanyag: 50 liter Száraz tömeg: 1284 kg Csomagtér: 510/1604 liter Alapár: 7 648 170 forint Tesztautó ára: 8 723 511 forint
A tesztautó a legmagasabb felszereltségű volt, még tovább extrázva, benne voltak a legkorszerűbb vezetői asszisztensrendszerek és konnektivitási megoldások. Minden, ami egy prémium Volkswagen-terméknél is elérhető. A Volkswagen konszern új fejlesztésű, hengerlekapcsolásra is képes, 1,4 literes TSI turbómotorja hajtotta, amely tökéletesen megfelel a könnyű Ateca dinamikus és takarékos mozgatására. A négyhengeres rendkívül kulturált, hangját alapjáraton egyáltalán nem érzékelni, de zaja pörgetve is alig jut be az utastérbe. Remekül passzol a hatgangos kézi váltóhoz is. A fokozatok kiosztása ideális, 130-nál, hatodik fokozatban körülbelül 2800-at fordul a főtengely.

Az Ateca sofőrrel körülbelül 1360 kilogrammot nyom, a 150 lóerős benzinmotor így 8,5 másodperc alatt gyorsítja százra. Normál üzemmódban ezt nem hisszük el neki, sport beállításnál azonban fordul a kocka. Táltos módjára viszi az autót! Mi 7,5 literes fogyasztást mértünk, de odafigyelve, illetve javarészt országúton haladva 7 liter alá vihető az étvágya. Két henger azonnal leválasztódik a hajtásból, amint lelépünk a gázpedálról, illetve ha adott sebességgel haladunk, ami drámaian javíthatja az átlagot.

A SEAT Ateca a márka filozófiájának megfelelően élénk, kommunikatív, jól vezethető autó, 1,4-es motorral is élményt nyújt. Felfüggesztése feszes beállítású – rossz útra tévedve meg tudjuk számolni a keresztbordákat és fugákat –, de azért zavaró ütéseket nem kapunk a gerincünkre. Emellett remekül irányítható, pontos és gazdag visszajelzésekkel szolgál a kormánya, s ennek tetejébe még kiválóan fékez is.

A SEAT Ateca ár–érték arányával is vonzó, a megfelelő dinamikát nyújtó 1 literes háromhengeres motorral már 5,5 milliótól megvásárolható. Természetesen összkerékhajtással, DSG-váltóval és erős dízelmotorral is kínálják, de egy fronthajtású, kézi váltós, 1,4-es benzines verzió az átlagos felhasználónak tökéletesen megfelel.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo