Lexus NX: a fullos hibrid

A Lexus legnépszerűbb szabadidőmodellje, az NX tavaly kompletten megújult, így tovább nőtt a vonzereje. Mi egy az eladások derékhadát adó, hibrid változatot teszteltünk, amely a típus összes újdonságát felvonultatta.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Lexus hazai értékesítéseinek mintegy felét kitevő, 97 százalékban hibrid változatban gazdára találó NX az idei évre teljesen megújult, és még látványosabb lett. A modell vásárlói és a Lexus stílussal szimpatizálók biztosan rajongani fognak érte. A dizájnerek megőrizték az előd határozott karakterét, és néhány részlet megváltoztatásával még erőteljesebbé varázsolták a látványát: például az új hűtőráccsal, az átalakított első lökhárítóval és a vékony LED-es fényszórókkal.

Az oldalnézet meghatározó eleme az alacsonyan húzódó tető és az előretolt kabinkialakítás. A hangsúlyos első és hátsó sárvédők egybeolvadnak a karosszériával, amelyen látványosan futnak végig a hűtőrácsból kiinduló karaktervonalak. A jellegzetes orsó formájú hűtőrács erőteljes kiállással ruházza fel az autót, ami így még közelebbi rokonságot mutat a többi Lexus SUV-val. A hűtőrács dizájnja a hátsó részen is felsejlik, ahol az L alakú kombinált lámpatestekben LED technológia működik. Annyi szent, a Lexus NX-nél nem igazán akad látványosabb, figyelemfelkeltőbb SUV a placcon.

Lexus NX300h Kép: PP

A leglátványosabb új elem

A gyöngyházfehér külső színt fekete belső térrel párosították, amely, bár egy kissé komor, nagyon magas nívót közvetít. A csúcsfelszereltségű Luxury autóban a nemes, világos cérnával varrott fekete bőrkárpithoz sötét fabetéteket társítottak, amelyek a műszerfalon és az ajtópaneleken is megjelennek. Itt bizony nemcsak az ülések, hanem az ajtók, a műszerfal és a középkonzol is bőrkötéses, bárhová nyúlunk, finom anyagokkal találkozunk. A középkonzol két oldalát is párnázták, így a térd nem kemény műanyagnak támaszkodik. Az NX a nagyobb méretű kompakt SUV-ok közé tartozik, ennek megfelelően tisztességes hátsó lábteret kínál, viszont hátsó fejtér tekintetében csalódást okoz. A panorámatetővel szerelt modellben 185 centiméter felett már nincs fejtér. A hátsó üléstámlák több fokozatban állíthatók és motorosan síkba dönthetők, elöl a műszerfalon vagy hátul a csomagtér falán elhelyezett gombokkal. A csomagtér akár láblendítéssel is nyitható.

A modell leglátványosabb új eleme a 17,7 helyett 26 centiméter átmérőjű középső multimédiás kijelző, de átalakult, így átláthatóbbá vált a klímapanel is. Újdonság a nagyobb tálcával ellátott, könyöklőbe integrált, vezeték nélküli töltő, a 15,7 centiméteres head-up display, valamint az érintőpados Lexus Remote Touch Interface, ami idén mutatkozott be az LS és LC modellekben. Az érintőpad felülete nagyobb lett, az új formájú tenyértámasz pedig stabilabban tartja a kézfejet. Sajnos ettől még a kezelhetősége nem lett jobb, és nagyon elvonja a figyelmet a vezetéstől. A klasszikus, nyomó/tekerőgombos irányítórendszereknél jobban használhatót még nem találtak ki.

A bal oldali főműszer a hibrid rendszer kijelzője, ami valós időben mutatja a teljesítményleadást és a -visszatöltést, ha pedig a vezető Sport üzemmódba kapcsol, a műszer automatikusan fordulatszámmérővé változik. Minden egyéb fontos adat a műszeregység közepén elhelyezett, 4,2 colos TFT LCD színes kijelzőről olvasható le.

Az NX300h-ban a jól bevált Lexus Hybrid Drive rendszer működik, amelyben egy 2,5 literes Atkinson ciklusú benzinmotor, egy generátor, egy elektromotor és egy akkumulátor található, s ezek működését egy hibrid vezérlőegység hangolja össze. Az NX300h négykerék-hajtással is megrendelhető, ekkor egy kiegészítő elektromotor gondoskodik a hátsó kerekek meghajtásáról, miközben az első kerekeket a benzinmotor, az elektromotor, illetve a kettő kombinációja hajtja. A kifinomult rendszer a pillanatnyi menetdinamika és útviszonyok figyelembevételével szabályozza a hátsó kerekekhez jutó vonóerőt. Az összkerékhajtás csak szükség esetén működik. A regeneratív fékezés közben a hátsó elektromotor generátorként működve áramot termel, így az autó még hatékonyabban képes visszanyerni a mozgási energiát.

Ne sportautót várjunk!

A hibridség előnyei, mint általában, városi forgalomban domborodnak ki, itt a Lexus SUV akár 6 literes fogyasztással is boldogul. Némi odafigyeléssel 50/60 kilométer/óráig tisztán elektromos üzemben gyorsíthatunk, s amíg van szufla a telepben, emissziómentesen közlekedhetünk. Persze csak néhány kilométer erejéig. A belső égésű erőforrás már a legkisebb gázadásra beindul. Nekünk végül 8,2 literes átlag jött ki, aminél mindenképpen kedvezőbbre számítottunk. A hibrid hajtáslánc közel 200 lóerős, intenzív gyorsításra is képes, de az 1,9 tonnás tömeg mellett ne várjunk sportautós menettulajdonságokat. A Lexus NX300h 13 millió forinttól vásárolható meg, de felszereltségtől függően akár 19 milliót is elkérhetnek érte. A listaárakból azonban most lejön egy 2 millió forintos kedvezmény, így 14-15 millióból egy jól felszerelt változatot kaphatunk.

Lexus NX300h
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4640/1869/1645/2660 mm
  • Hengerűrtartalom: 2494 cm3
  • Teljesítmény: 145 kW/197 LE
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,3 mp
  • Csúcssebesség: 180 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,1/7,8/7,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
  • Üzemanyag: 56 liter
  • Csomagtér: 475 liter
  • Tömeg: 1896 kg
  • Listaár (Luxury 4WD): 18 650 000 forint
  • Kedvezményes ár: 16 650 000 forint
 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo