A Lexus hazai értékesítéseinek mintegy felét kitevő, 97 százalékban hibrid változatban gazdára találó NX az idei évre teljesen megújult, és még látványosabb lett. A modell vásárlói és a Lexus stílussal szimpatizálók biztosan rajongani fognak érte. A dizájnerek megőrizték az előd határozott karakterét, és néhány részlet megváltoztatásával még erőteljesebbé varázsolták a látványát: például az új hűtőráccsal, az átalakított első lökhárítóval és a vékony LED-es fényszórókkal.
Az oldalnézet meghatározó eleme az alacsonyan húzódó tető és az előretolt kabinkialakítás. A hangsúlyos első és hátsó sárvédők egybeolvadnak a karosszériával, amelyen látványosan futnak végig a hűtőrácsból kiinduló karaktervonalak. A jellegzetes orsó formájú hűtőrács erőteljes kiállással ruházza fel az autót, ami így még közelebbi rokonságot mutat a többi Lexus SUV-val. A hűtőrács dizájnja a hátsó részen is felsejlik, ahol az L alakú kombinált lámpatestekben LED technológia működik. Annyi szent, a Lexus NX-nél nem igazán akad látványosabb, figyelemfelkeltőbb SUV a placcon.
A leglátványosabb új elem
A gyöngyházfehér külső színt fekete belső térrel párosították, amely, bár egy kissé komor, nagyon magas nívót közvetít. A csúcsfelszereltségű Luxury autóban a nemes, világos cérnával varrott fekete bőrkárpithoz sötét fabetéteket társítottak, amelyek a műszerfalon és az ajtópaneleken is megjelennek. Itt bizony nemcsak az ülések, hanem az ajtók, a műszerfal és a középkonzol is bőrkötéses, bárhová nyúlunk, finom anyagokkal találkozunk. A középkonzol két oldalát is párnázták, így a térd nem kemény műanyagnak támaszkodik. Az NX a nagyobb méretű kompakt SUV-ok közé tartozik, ennek megfelelően tisztességes hátsó lábteret kínál, viszont hátsó fejtér tekintetében csalódást okoz. A panorámatetővel szerelt modellben 185 centiméter felett már nincs fejtér. A hátsó üléstámlák több fokozatban állíthatók és motorosan síkba dönthetők, elöl a műszerfalon vagy hátul a csomagtér falán elhelyezett gombokkal. A csomagtér akár láblendítéssel is nyitható.
A modell leglátványosabb új eleme a 17,7 helyett 26 centiméter átmérőjű középső multimédiás kijelző, de átalakult, így átláthatóbbá vált a klímapanel is. Újdonság a nagyobb tálcával ellátott, könyöklőbe integrált, vezeték nélküli töltő, a 15,7 centiméteres head-up display, valamint az érintőpados Lexus Remote Touch Interface, ami idén mutatkozott be az LS és LC modellekben. Az érintőpad felülete nagyobb lett, az új formájú tenyértámasz pedig stabilabban tartja a kézfejet. Sajnos ettől még a kezelhetősége nem lett jobb, és nagyon elvonja a figyelmet a vezetéstől. A klasszikus, nyomó/tekerőgombos irányítórendszereknél jobban használhatót még nem találtak ki.
A bal oldali főműszer a hibrid rendszer kijelzője, ami valós időben mutatja a teljesítményleadást és a -visszatöltést, ha pedig a vezető Sport üzemmódba kapcsol, a műszer automatikusan fordulatszámmérővé változik. Minden egyéb fontos adat a műszeregység közepén elhelyezett, 4,2 colos TFT LCD színes kijelzőről olvasható le.
Az NX300h-ban a jól bevált Lexus Hybrid Drive rendszer működik, amelyben egy 2,5 literes Atkinson ciklusú benzinmotor, egy generátor, egy elektromotor és egy akkumulátor található, s ezek működését egy hibrid vezérlőegység hangolja össze. Az NX300h négykerék-hajtással is megrendelhető, ekkor egy kiegészítő elektromotor gondoskodik a hátsó kerekek meghajtásáról, miközben az első kerekeket a benzinmotor, az elektromotor, illetve a kettő kombinációja hajtja. A kifinomult rendszer a pillanatnyi menetdinamika és útviszonyok figyelembevételével szabályozza a hátsó kerekekhez jutó vonóerőt. Az összkerékhajtás csak szükség esetén működik. A regeneratív fékezés közben a hátsó elektromotor generátorként működve áramot termel, így az autó még hatékonyabban képes visszanyerni a mozgási energiát.
Ne sportautót várjunk!
A hibridség előnyei, mint általában, városi forgalomban domborodnak ki, itt a Lexus SUV akár 6 literes fogyasztással is boldogul. Némi odafigyeléssel 50/60 kilométer/óráig tisztán elektromos üzemben gyorsíthatunk, s amíg van szufla a telepben, emissziómentesen közlekedhetünk. Persze csak néhány kilométer erejéig. A belső égésű erőforrás már a legkisebb gázadásra beindul. Nekünk végül 8,2 literes átlag jött ki, aminél mindenképpen kedvezőbbre számítottunk. A hibrid hajtáslánc közel 200 lóerős, intenzív gyorsításra is képes, de az 1,9 tonnás tömeg mellett ne várjunk sportautós menettulajdonságokat. A Lexus NX300h 13 millió forinttól vásárolható meg, de felszereltségtől függően akár 19 milliót is elkérhetnek érte. A listaárakból azonban most lejön egy 2 millió forintos kedvezmény, így 14-15 millióból egy jól felszerelt változatot kaphatunk.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4640/1869/1645/2660 mm
- Hengerűrtartalom: 2494 cm3
- Teljesítmény: 145 kW/197 LE
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,3 mp
- Csúcssebesség: 180 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,1/7,8/7,6 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
- Üzemanyag: 56 liter
- Csomagtér: 475 liter
- Tömeg: 1896 kg
- Listaár (Luxury 4WD): 18 650 000 forint
- Kedvezményes ár: 16 650 000 forint