Újhullámos Mercedes

A második Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz a négyajtós CLA kupé. Igazi stílustermék, amely az ember érzelmeit veszi célba, és tulajdonosát örökké az érdeklődés középpontjába helyezi. Kétliteres turbómotorral piszkosul gyors is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:gyártó

A Mercedes-Benz CLA a kompakt négyajtós kupék szegmensének első képviselője, és a 2003-as, kategórialapító CLS-hez hasonlóan avantgárd kupédizájnnal hódít. Sportos arányaival és domború-homorú felületeinek játékával hívja fel magára a figyelmet. Az utóbbi évek egyik leglátványosabb Mercedese. Rengeteg markáns jellemzője van, például a gyémánthatású hűtőmaszk, a fényszórók fáklya alakú nappali fénycsíkja, a nyíl alakú hátsó diódás lámpák, az „erődómos” motorháztető, a keret nélküli ajtók. A tesztautó a normál változatoknál még egy fokkal dinamikusabban festett, köszönhetően az AMG stíluscsomagnak: 18 colos felnikkel és AMG karbontükrökkel is ellátták.

Az utastér is rendkívül magas színvonalat képviselt, de tegyük hozzá, ehhez több millió forintnyi extrát kellett beépíteni. A CLA 250 alapfelszereltsége csak a legszükségesebb biztonsági és kényelmi tételeket tartalmazza, ha igazán jól szeretnénk magunkat érezni az autóban, mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. A tesztautó exkluzív tételekkel gazdagodott: kaptunk kartámaszokat kontraszt díszvarrással, nappabőr borítású váltókart és multifunkciós sportkormányt, bőrhatású műszerfalborítást, ezüst-króm légbeömlőket, alumínium küszöbpaneleket, szálcsiszolt fém sportpedálokat, velúrszőnyegeket, fekete szövet tetőtér-borítást, elektromosan állítható memóriás, fűthető üléseket és valódi alumínium díszítőelemeket, valamint fejlett és intuitív módon kezelhető Comand multimédiás rendszert is. Egy sor vezetői asszisztensrendszerrel is felszerelték, amelyek modern őrangyalként vigyázzák a testi épségünket.

Adatok

Mercedes-Benz CLA 250

Méretek (h./sz./m./ttáv): 4630/1777/1432/2699 mm

Teljesítmény: 155 kW/211 LE 5500 ford./percnél

Nyomaték: 350 Nm 1200–4000 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 6,7 mp

Csúcssebesség: 240 km/óra

Fogyasztás (város/országút/átlag): 8,4/4,9/6,2 l/100 km

Tesztfogyasztás: 8,6 l/100 km

Saját tömeg: 1480 kg

Csomagtér: 470 liter

Alapár (CLA 250): 11 141 710 forint

Tesztautó ára: 16 437 610 forint

Egy Mercedeshez hűen minden finoman, puhán működik. Remek az ergonómia, kiválóak a sportülések, és magas a szolgáltatási színvonal. Mercedes-szokás szerint a bal oldali bajuszkapcsolóval irányítható az ablaktörlő is, a váltókart pedig jobb oldalon találjuk. Megvan a hamisítatlan Mercedes-érzés s a jellegzetes illat. Az autó minden érzékünket kényezteti, egyetlenegy dolog rontja kissé a harmóniát, a multimédiás rendszer „tolakodó” képernyője.

A CLA stílusikon, s mint ilyen, a formát a funkció elé helyezi. Négyszemélyes, azonban hátul nagyon szűk. A lábtér legfeljebb átlagos méretű, a fejtér pedig olyan pici, hogy 175 centiméteres magasság felett már hozzáér a fej a mennyezethez. A csomagtér azonban meglepetéssel szolgál: kifejezetten nagy, 470 literes.

A menettulajdonságaira sem lehet panasz. Tesztautónkat a Mercedes új, Euro 6-os, kétliteres benzines turbómotorja hajtotta, amely 211 lóerőt és 350 newtonméter nyomatékot mozgósít. Az erőforrás kulturáltságával és bődületes erejével tűnik ki; a nulla–százas sprinthez csupán 6,7 másodpercre van szükség, a végsebesség pedig 240 kilométer/óra. A korszerű hajtómű egyenletes nyomatékleadásával is lenyűgöz, turbólyuknak nyoma sincs. Nagyon jól passzol hozzá a hétfokozatú automata váltómű, amely takarékos üzemmódban start/stop rendszert is alkalmaz. A szerkezet normál módban finoman kapcsolgat, a sport módot aktiválva azonban gyorsabb reakciójúvá válik, és kihúzatja az erőforrást. Ekkor a gázreakció is spontánabb, mintha egy csapásra szunnyadó lóerők szabadulnának fel a motorból. Kiváló a CLA direkt kormányzása, amely egyes esetekben ellenkormányzást alkalmaz, és képes a fronthajtás kormányzási befolyásának mérséklésére. Az AMG sportfutóművel nagyon stabilan viselkedett az autó, a magyar utakra azonban egyszerűen soknak bizonyult.

Ez a modell a különlegességre vágyóknak és individualistáknak készült. Családi batárnak nem jó, de a személyiség kifejezésére igen. Talán ezért is, kifejezetten drága

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo