Újhullámos Mercedes

A második Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz a négyajtós CLA kupé. Igazi stílustermék, amely az ember érzelmeit veszi célba, és tulajdonosát örökké az érdeklődés középpontjába helyezi. Kétliteres turbómotorral piszkosul gyors is.

Kép:gyártó

A Mercedes-Benz CLA a kompakt négyajtós kupék szegmensének első képviselője, és a 2003-as, kategórialapító CLS-hez hasonlóan avantgárd kupédizájnnal hódít. Sportos arányaival és domború-homorú felületeinek játékával hívja fel magára a figyelmet. Az utóbbi évek egyik leglátványosabb Mercedese. Rengeteg markáns jellemzője van, például a gyémánthatású hűtőmaszk, a fényszórók fáklya alakú nappali fénycsíkja, a nyíl alakú hátsó diódás lámpák, az „erődómos” motorháztető, a keret nélküli ajtók. A tesztautó a normál változatoknál még egy fokkal dinamikusabban festett, köszönhetően az AMG stíluscsomagnak: 18 colos felnikkel és AMG karbontükrökkel is ellátták.

Az utastér is rendkívül magas színvonalat képviselt, de tegyük hozzá, ehhez több millió forintnyi extrát kellett beépíteni. A CLA 250 alapfelszereltsége csak a legszükségesebb biztonsági és kényelmi tételeket tartalmazza, ha igazán jól szeretnénk magunkat érezni az autóban, mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. A tesztautó exkluzív tételekkel gazdagodott: kaptunk kartámaszokat kontraszt díszvarrással, nappabőr borítású váltókart és multifunkciós sportkormányt, bőrhatású műszerfalborítást, ezüst-króm légbeömlőket, alumínium küszöbpaneleket, szálcsiszolt fém sportpedálokat, velúrszőnyegeket, fekete szövet tetőtér-borítást, elektromosan állítható memóriás, fűthető üléseket és valódi alumínium díszítőelemeket, valamint fejlett és intuitív módon kezelhető Comand multimédiás rendszert is. Egy sor vezetői asszisztensrendszerrel is felszerelték, amelyek modern őrangyalként vigyázzák a testi épségünket.

Adatok

Mercedes-Benz CLA 250

Méretek (h./sz./m./ttáv): 4630/1777/1432/2699 mm

Teljesítmény: 155 kW/211 LE 5500 ford./percnél

Nyomaték: 350 Nm 1200–4000 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 6,7 mp

Csúcssebesség: 240 km/óra

Fogyasztás (város/országút/átlag): 8,4/4,9/6,2 l/100 km

Tesztfogyasztás: 8,6 l/100 km

Saját tömeg: 1480 kg

Csomagtér: 470 liter

Alapár (CLA 250): 11 141 710 forint

Tesztautó ára: 16 437 610 forint

Egy Mercedeshez hűen minden finoman, puhán működik. Remek az ergonómia, kiválóak a sportülések, és magas a szolgáltatási színvonal. Mercedes-szokás szerint a bal oldali bajuszkapcsolóval irányítható az ablaktörlő is, a váltókart pedig jobb oldalon találjuk. Megvan a hamisítatlan Mercedes-érzés s a jellegzetes illat. Az autó minden érzékünket kényezteti, egyetlenegy dolog rontja kissé a harmóniát, a multimédiás rendszer „tolakodó” képernyője.

A CLA stílusikon, s mint ilyen, a formát a funkció elé helyezi. Négyszemélyes, azonban hátul nagyon szűk. A lábtér legfeljebb átlagos méretű, a fejtér pedig olyan pici, hogy 175 centiméteres magasság felett már hozzáér a fej a mennyezethez. A csomagtér azonban meglepetéssel szolgál: kifejezetten nagy, 470 literes.

A menettulajdonságaira sem lehet panasz. Tesztautónkat a Mercedes új, Euro 6-os, kétliteres benzines turbómotorja hajtotta, amely 211 lóerőt és 350 newtonméter nyomatékot mozgósít. Az erőforrás kulturáltságával és bődületes erejével tűnik ki; a nulla–százas sprinthez csupán 6,7 másodpercre van szükség, a végsebesség pedig 240 kilométer/óra. A korszerű hajtómű egyenletes nyomatékleadásával is lenyűgöz, turbólyuknak nyoma sincs. Nagyon jól passzol hozzá a hétfokozatú automata váltómű, amely takarékos üzemmódban start/stop rendszert is alkalmaz. A szerkezet normál módban finoman kapcsolgat, a sport módot aktiválva azonban gyorsabb reakciójúvá válik, és kihúzatja az erőforrást. Ekkor a gázreakció is spontánabb, mintha egy csapásra szunnyadó lóerők szabadulnának fel a motorból. Kiváló a CLA direkt kormányzása, amely egyes esetekben ellenkormányzást alkalmaz, és képes a fronthajtás kormányzási befolyásának mérséklésére. Az AMG sportfutóművel nagyon stabilan viselkedett az autó, a magyar utakra azonban egyszerűen soknak bizonyult.

Ez a modell a különlegességre vágyóknak és individualistáknak készült. Családi batárnak nem jó, de a személyiség kifejezésére igen. Talán ezért is, kifejezetten drága

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo