Flottaparancsnok

A Ford a végére hagyta a legizgalmasabbat: megérkezett a Mondeo ST-Line, a középkategóriás típus sportos hangvételű csúcsmodellje, mely csakis a potensebb erőforrásokkal kapható, mi a 210 lovas biturbó dízellel hajtottuk. Egy eszményi utazóautó, ideális felszereltséggel; a céges flotta ékköve lehet.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új Ford Mondeo ST-Line megrendelhető négy- és ötajtós, valamint kombi karosszériával, amelyek megjelenését a Ford Performance részlege által ihletett stíluselemek dobják fel: feketére fényezett, méhsejt-mintázatú felső és alsó hűtőrács, fényvezető elemként kialakított LED nappali menetfény és szögletes formavilágú ködfényszórók, toldat az első lökhárítón, oldalsó szoknyák a karosszéria színére fényezve, sportos hátsó lökhárító feketére fényezett diffúzor-betéttel, továbbá ezüstszínű kipufogóvég-keretek. Emellett a kombi és az ötajtós modell is nagyméretű hátsó tetőlégterelővel gazdagodott. A feketére fényezett tesztautón mindezek a kiegészítők kevésbé tűntek fel, a könnyűfém felnik 18-as méretükkel sem számítottak kirívónak. A Mondeo ST-Line sokakat megvezetett, akik azt gondolták, hogy van esélyük egy zöld lámpás gyorsulásnál.

Nagy hely utazáshoz is

A Mondeo ST-Line utasterében még kevesebb utalást kapunk arra, hogy éppen a sportos dízel csúcsmodellben ülünk. A részleges bőrborítású ülések vörös díszvarrást viselnek elöl-hátul, a kormánykeréken perforált bőrbetétek láthatók, a küszöbdíszléceken pedig ST-Line felirat látszik. Az alapvetően sötét színek által meghatározott utastér azonban nem különösebben lelkesítő, és nem is elegáns vagy luxuskivitelű. Tipikus Mondeo-belső, korrekt összeszereléssel és nem kirívóan jó anyagokkal. Hely azonban van bőven, elöl és hátul egyaránt. Nagyok és oldalirányban is jól tartanak a motorosan állítható első ülések, s a hátsó pad is nagyvonalúan méretezett. Ezt láthatóan két személyre formázták, itt az ülőlapok is hosszabbak, de a középső helyen utazást is ki lehet bírni. A láb- és a fejtér is bőséges, a csomagtartó óriási és egyszerűen bővíthető, a gumírozott szőnyeg ráadásul ilyenkor végigfektethető a padlón.

Minden elérhető

A sofőr a Ford új, informatív és a messzemenőkig konfigurálható digitális műszerpultját látja maga előtt, gombokkal teleszórt kormánykereket forgathat, melyről a kocsi minden fontos rendszere, valamint a tempomat és a rádió is irányítható. A középkonzolt a javított grafikájú érintőképernyő és a rádió/klíma kezelőpanelje foglalja el, melyen a legfontosabb dolgok szabályozására meghagytak néhány nyomógombot. A sajátos logikájú infotainment rendszer kezelése egyébként senkinek sem okozhat gondot. Nagy előnye például, hogy a főbb menüpontokat a képernyő sarkában mindig megtalálhatjuk. A kezeléséhez viszont minden esetben oda kell nyúlni, ami vezetés közben nem feltétlenül biztonságos.

Adatok
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4867/1852/1501/2850 mm
Hengerűrtartalom: 1997 cm3
Teljesítmény: 154 kW/210 LE 3750 ford./percnél
Nyomaték: 450 Nm 2000–2500 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 8,1 mp
Csúcssebesség: 228 km/óra
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,8/4,5/5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km
Üzemanyag: 62 liter
Csomagtér: 525/1630 liter
Saját tömeg: 1619 kg
Alapár: 11 355 000 forint
Tesztautó ára: 13 825 000 forint
Erőgépet takar a becsapós külső

A testes Mondeo nagyon jól megy a paletta legerősebb, dupla turbós dízelmotorjával, amely 210 lóerőt és 450 newtonméter nyomatékot kínál. Fölényesen, magabiztosan oldja meg a közlekedési szituációkat, nem kell tartani az előzésektől. A gázpedál mélyebb lenyomására a kocsi elemi erővel veti előre magát. Akár sportolni is lehet vele, hiszen 8,1 másodperc alatt gyorsít százra, a végsebessége pedig 228 kilométer/óra, s ebben a normál kombi modellhez képest 10 milliméterrel megültetett futóműve is partner. A gyorsulás csupán egytized másodperccel marad el a 240 lovas csúcsbenzines értékétől, miközben a nyomatéka tetemesebb, és persze ritkábban kényszerülünk vele a benzinkutat is látogatni. Aki tehát abban a helyzetben van, hogy a benzines és a dízel csúcsváltozat közül választhat, nem árt, ha mérlegeli ezeket a dolgokat.

Az aggregáthoz egyedüliként kapcsolt hatfokozatú, dupla kuplungos Powershift automata váltó nem a legsebesebben kapcsoló szerkezet a piacon, de kényelmessé teszi a vezetést, hosszú végső áttétele pedig segít takarékoskodni. 130-as tempónál például csupán 2100-at forog a főtengely. A biturbó dízel Mondeo ST-Line városon kívül, legfőképpen autópályán van elemében. Kulturált, csendes utazóautó, kifinomult futóművel és kormányművel, no és számtalan jól működő vezetői asszisztensrendszerrel, amelyek megkönnyítik a sofőr dolgát. A LED-fényszórók is remekbe szabottak, éjszaka messzire bevilágítják az utat, és automata üzemmódban csak a fénykéve azon részét takarják ki, ahol másik járművet észlelnek.

A Mondeo 620 ezer forinttal drágább ST-Line kivitelben, mint a nagyon népszerű Titanium felszereltséggel, kombi karosszériával így 9,9 millió forinttól szerezhető be. A csúcsdízellel és automata váltóval az érte kért összeg 11,36 millió forintra ugrik fel, melyet még számos extrával lehet megfejelni. Okosan konfigurálva és komolyabb flottakedvezménnyel azonban a csúcs Mondeo 10 millió forint körül elhozható, ami már igazán jó ajánlat érte.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo