Élménnyé teszi az autózást

A Renault Mégane negyedik generációja a kompakt szegmens nagy meglepetése. Nemcsak vonzó formájával, hanem csendes, kulturált és minőségi belső terével, továbbá remek kezelhetőségével és kiváló vezethetőségével is lenyűgöz. Aki stílusos családi kombiban gondolkodik, ne keressen tovább.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vezető formatervezői posztot a Renault-nál 2009-ben vette át Laurens van den Acker. Első munkája, a DeZir tanulmány gyökeresen szakított az addigi Renault-formavilággal, és egy sokkal dinamikusabb, izgalmasabb formanyelvet vetített előre. Megágyazott az új Cliónak, a Capturnek, az Espace-nak és a Talismannak is, ami friss, progresszív vonalvezetésével ámulatba ejtette a szakmát. Majd jött a negyedik generációs Mégane, ami szintén látványosra, egyenesen forradalmira sikerült. Rengeteg ember szemében ismét vonzóvá tette a Renault márkát. Persze a külső még nem minden, de a Mégane más területen sem okoz csalódást.

Renault Mégane - a negyedik generáció - Kép: Renault

Egyedi fényminták

A Mégane Grandtour az egyik legszebb és legdinamikusabb kombi a piacon. Jó ránézni, elölről és hátulról is rendkívül karakteres. A többi közlekedő és a járókelők is értékelik, alaposan megbámulják a Mégane-t, és elismerően biccentenek. A sok pozitív reakciót az autót messziről is felismerhetővé tevő egyedi fényminták váltják ki az emberekből; az első, C alakú nappalifény-karéjok és az autó szinte teljes szélességében végigfutó, nappal is világító hátsó fénycsíkok vonzzák a tekintetet. Oldalról is szép az autó, hosszú és nyúlánk, s elegáns részlete a krómozott ablakkeret. Egyúttal a szegmens legszélesebb és legalacsonyabb modellje is, az integrált alumínium tetősínekkel együtt is.

Renault Mégane Grandtour 1,2 TCe Intens
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4626/1814/1449/2712 mm
  • Hengerűrtartalom: 1197 cm3
  • Teljesítmény: 97 kW/131 LE 5500 ford./percnél
  • Nyomaték: 205 Nm 2000 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 11 mp
  • Csúcssebesség: 197 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,9/4,6/5,5 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km
  • Üzemanyag: 47 liter
  • Csomagtér: 521/1504 liter
  • Saját tömeg: 1400 kg Alapár (Intens TCe 131): 6 049 000 forint
  • Tesztautó ára: 7 674 000 forint
A látványos, dinamikus forma nem csorbította az utastér tágasságát és praktikumát. Elöl és hátul is nagyobb a hely, mint az elődben, ami egyrészt a 4,6 méternél hosszabb karosszériának, másrészt a 28 milliméterrel megnyújtott tengelytávnak köszönhető. Az első ülések rendkívül tág tartományban állíthatók; a sofőr eredendően mélyen ül, s már csak az alacsony szélvédő miatt is feljebb tekeri az ülést. Amúgy remek az üléspozíció, példás az ergonómia, a vezető jól érzi magát a munkahelyén. Az ülésekről is csak pozitívan lehet nyilatkozni: gusztusosak, kellemes tömésűek, jól tartanak, és kényelmesek. A hátsó lábtérrel a középmezőnyben foglal helyet a Mégane, de az a legtöbb esetben elegendő. A hátsó, formázott padon is kellemes a tartózkodás. A csomagtér 520 literes, és szabályos alakú, a padlója pedig teljes értékű pótkereket rejt.

Messzemenőkig testre szabható

A Mégane beltere hangulatos és igényesen összerakott, stílusa pedig egyéni, nem vethető össze az európai tömegmodellekével. Különleges a félig digitális műszerfal, valamint a téglalap alakú középső panel, benne a fekvő vagy álló érintőképernyővel (a csúcsmodellekben). A fedélzeti számítógépet, a telefont és a tempomatot a kormányról kezelhetjük (Renault-szokás szerint a bekapcsoló gomb az ülések közötti konzolon van), minden másra az érintőképernyő szolgál, melynek szintén érintős funkciógombjai alatta kaptak helyet. Az infotainment rendszer meglepően sokoldalú és felhasználóbarát, kezelése logikus. Az autó a messzemenőkig testre szabható és rendesen felextrázható, biztonsági asszisztens rendszerekkel is teletömhető.

Amint elindulunk az autóval, egyértelművé válik, hogy a Mégane milyen sokat lépett előre. Nagyságrendekkel csendesebb és kulturáltabb elődjénél, a kárpitok, belső elemek nem zörögnek, a szigetelés nagyon magas szintű. Motorzajból is alig jut be valami az utastérbe. Megelégedéssel tölti el az embert az is, hogy a felfüggesztés, a kormányzás és a váltómű egyaránt kiváló, nem beszélve az 1,2 literes, négyhengeres erőforrásról. A 131 lovas egység érzésre 10 másodperc alatti sprintet hoz, már 2000-s fordulatról megindul, és intenzíven gyorsít. Remek párost alkot a hatgangos kézi váltóval, ami a Renault egyik legjobb szerkezete.

Franciásan kifinomult

A Mégane kényelmes és valódi, franciásan kifinomult autó, gyenge pontjára nem derült fény. Talán csak az indokoltnál magasabb fogyasztás zavaró; az 1,2-es turbómotor szomjas, különösen városban. Aki sokat megy, válassza inkább a klasszikus 1,5 literes dCi turbódízelt.

Az új Renault Mégane Grandtour a kompakt szegmens egyik legjobb és kétségtelenül legcsinosabb autója. Egyéni stílusa és tágas utastere a két legnagyobb ütőkártyája. Már az alapmodell is jó választás belőle.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo