A vezető formatervezői posztot a Renault-nál 2009-ben vette át Laurens van den Acker. Első munkája, a DeZir tanulmány gyökeresen szakított az addigi Renault-formavilággal, és egy sokkal dinamikusabb, izgalmasabb formanyelvet vetített előre. Megágyazott az új Cliónak, a Capturnek, az Espace-nak és a Talismannak is, ami friss, progresszív vonalvezetésével ámulatba ejtette a szakmát. Majd jött a negyedik generációs Mégane, ami szintén látványosra, egyenesen forradalmira sikerült. Rengeteg ember szemében ismét vonzóvá tette a Renault márkát. Persze a külső még nem minden, de a Mégane más területen sem okoz csalódást.
Egyedi fényminták
A Mégane Grandtour az egyik legszebb és legdinamikusabb kombi a piacon. Jó ránézni, elölről és hátulról is rendkívül karakteres. A többi közlekedő és a járókelők is értékelik, alaposan megbámulják a Mégane-t, és elismerően biccentenek. A sok pozitív reakciót az autót messziről is felismerhetővé tevő egyedi fényminták váltják ki az emberekből; az első, C alakú nappalifény-karéjok és az autó szinte teljes szélességében végigfutó, nappal is világító hátsó fénycsíkok vonzzák a tekintetet. Oldalról is szép az autó, hosszú és nyúlánk, s elegáns részlete a krómozott ablakkeret. Egyúttal a szegmens legszélesebb és legalacsonyabb modellje is, az integrált alumínium tetősínekkel együtt is.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4626/1814/1449/2712 mm
- Hengerűrtartalom: 1197 cm3
- Teljesítmény: 97 kW/131 LE 5500 ford./percnél
- Nyomaték: 205 Nm 2000 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 11 mp
- Csúcssebesség: 197 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,9/4,6/5,5 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km
- Üzemanyag: 47 liter
- Csomagtér: 521/1504 liter
- Saját tömeg: 1400 kg Alapár (Intens TCe 131): 6 049 000 forint
- Tesztautó ára: 7 674 000 forint
Messzemenőkig testre szabható
A Mégane beltere hangulatos és igényesen összerakott, stílusa pedig egyéni, nem vethető össze az európai tömegmodellekével. Különleges a félig digitális műszerfal, valamint a téglalap alakú középső panel, benne a fekvő vagy álló érintőképernyővel (a csúcsmodellekben). A fedélzeti számítógépet, a telefont és a tempomatot a kormányról kezelhetjük (Renault-szokás szerint a bekapcsoló gomb az ülések közötti konzolon van), minden másra az érintőképernyő szolgál, melynek szintén érintős funkciógombjai alatta kaptak helyet. Az infotainment rendszer meglepően sokoldalú és felhasználóbarát, kezelése logikus. Az autó a messzemenőkig testre szabható és rendesen felextrázható, biztonsági asszisztens rendszerekkel is teletömhető.
Amint elindulunk az autóval, egyértelművé válik, hogy a Mégane milyen sokat lépett előre. Nagyságrendekkel csendesebb és kulturáltabb elődjénél, a kárpitok, belső elemek nem zörögnek, a szigetelés nagyon magas szintű. Motorzajból is alig jut be valami az utastérbe. Megelégedéssel tölti el az embert az is, hogy a felfüggesztés, a kormányzás és a váltómű egyaránt kiváló, nem beszélve az 1,2 literes, négyhengeres erőforrásról. A 131 lovas egység érzésre 10 másodperc alatti sprintet hoz, már 2000-s fordulatról megindul, és intenzíven gyorsít. Remek párost alkot a hatgangos kézi váltóval, ami a Renault egyik legjobb szerkezete.
Franciásan kifinomult
A Mégane kényelmes és valódi, franciásan kifinomult autó, gyenge pontjára nem derült fény. Talán csak az indokoltnál magasabb fogyasztás zavaró; az 1,2-es turbómotor szomjas, különösen városban. Aki sokat megy, válassza inkább a klasszikus 1,5 literes dCi turbódízelt.
Az új Renault Mégane Grandtour a kompakt szegmens egyik legjobb és kétségtelenül legcsinosabb autója. Egyéni stílusa és tágas utastere a két legnagyobb ütőkártyája. Már az alapmodell is jó választás belőle.