Ford Tourneo: a szállító

A Ford személyszállító flottájának a feje, a Tourneo Custom kiválóan alkalmas nyolc vagy kilenc ember és csomagjaik stresszmentes fuvarozására akár több ezer kilométeren át. Ha nagy a család vagy széles a baráti kör, egyszerűen nincsen nála jobb választás.

A Tourneo Custom a Ford személyszállító-flotta legméretesebb darabja. Kapható belőle rövid, illetve hosszú tengelytávú, valamint alacsony és magas tetős változat. Mi egy normál tetős, de hosszú tengelytávú, Titanium felszereltségű, nyolcszemélyes csúcskivitelt próbáltunk ki.

A külsejéről nem lehet túl sok mindent elmondani; a trapéz alakú hűtőrács és a nagyméretű fényszórók árulkodó részletek, a modell azonnal Fordként azonosítható. A típus éppen ráncfelvarrás előtt áll, amelynek a hozadéka egy még sportosabb kiállású jármű lesz. A modell kétféle tengelytávval kapható, 5 és 5,34 méteres hosszúsággal; a tesztautónk ez utóbbi volt. Nála még inkább érvényesül a hasábforma. A busz 2 méter széles, és majd’ 2 méter magas.

A beltér hatalmas, mindhárom sorban fejedelmi a helykínálat, ráadásul egyetlen csomagot sem kell otthon hagyni. A székek nem tologathatók sínen, mint például a Volkswagen Multivanben, de nincs is rá szükség, mert a kabin kellően hosszú. A lábtér a két hátsó sorban óriási méretű, ráadásul az üléstámlák több fokozatban reteszelhetők. Beszállni praktikusan, tolóajtókon át, leghátulra pedig – különösebb tornagyakorlat nélkül – a jobb oldalon, a szélső ülés összecsukásával és előrebuktatásával lehet bejutni. Mindkét hátsó sorban egy-egy dupla és egy-egy szimpla ülés található, amelyek némi izommunkával akár ki is emelhetők az autóból.

Fotó: Tóth László Rudolf, HIPStudio.hu

A Tourneo Custom rakodhatósága briliáns. A csomagtér szélessége 1752, magassága 1294, hossza pedig a harmadik sori ülések lábától mérve 1017 milliméter. A hagyományos bőröndöket az üreg elnyeli, de kerékpárok szállítása is megoldható az első kerekek kiszerelése után. Ha pedig síelni menne a társaság, a léceket, deszkákat és más felszereléseket az ülések alá lehet helyezni. Ha valami csoda folytán nem lenne elegendő az 1900 literes csomagtér, a tetőre is pakolhatunk, a zseniális integrált tetőcsomagtartóba, amely használaton kívül a tetővel egy vonalba visszahajtható, így nem fokozza a légellenállást.

Ford Tourneo Custom Titanium 2.0 TDCi
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 5340/1986/1977/3300 mm
  • Teljesítmény: 125 kW/170 LE 3500 ford./percnél
  • Nyomaték: 405 Nm 1750 ford./percnél
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,7/6,5/7,1 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 9,7 l/100 km
  • Üzemanyag: 72 liter
  • Saját tömeg: 2345 kg
  • Csomagtér: 1900 liter
  • Alapár (Titanium): 11 565 000 forint
  • Tesztautó ára: 15 946 500 forint
A nyolcszemélyes Tourneo Customban elöl karfás ülések találhatók, a sofőr oldalán négyirányú elektromos állítással és fűtéssel, jobboldalt kézi vezérléssel és fűtéssel. Az első ülések között és a műszerfalon nincsenek tárolóhelyek vagy rekeszek, a kabátot, táskát és kisebb holmikat jobb híján a padlón tárolhatjuk. Az italospalackoknak megvan a helyük, ám például a mobiltelefont már nem tudjuk hová rakni. A műszerfal még a régi Ford-dizájnt mutatja, számos volánra helyezett kezelőszervvel és középső gomberdővel. Az előbbi hamar kitanulható, az utóbbi viszont kényelmetlenséget okoz, pusztán azért is, mert nyújtózkodni kell, hogy elérjük. A maradi, 9 centiméter átlójú, árnyékoló mögé bújtatott kijelző egy vicc, és sasszem kell hozzá, hogy minden információt leolvassunk róla. A menürendszer kezelése is szokást igényel. A modellfrissítés később mindezt gyökeresen megváltoztatja majd.

A Tourneo Customban a sofőr nagyon magasan ül, és kiválóan tud tájékozódni. A kétrészes tükrök nagyszerűek, mutatják a holtteret, párhuzamos parkoláskor pedig még a járdaszegélyt is látjuk bennük. Az 5,3 méteres autóval manőverezni is megnyugtatóan könnyű. A fordulókör meglepően rövid, 12,8 méter, tolatásnál pedig nagy segítséget nyújt a dinamikus segédvonalakkal dolgozó kamera. A tesztautóban már a Ford új, Euro 6-os normájú, 2 literes, 170 lóerős és 405 newtonméter nyomatékú EcoBlue turbódízel motorja dolgozott (ezt az alsó hűtőrács krómcsíkja is jelzi), ami takarékosabb, csendesebb és tisztább üzemű a korábbi 2,2 literes egységnél, nem beszélve a hosszabb szervizintervallumáról. Az erőforrás kívülről alig, bent érdekes módon jobban hallatja a hangját, de kulturált és nagyon erős. Fürgén mozgatja a 2,4 tonnás járművet, biztonságosan lehet vele előzni, autópályán pedig könnyedén tartja a megengedett sebességet. Egyedül a fogyasztásával nem voltunk kibékülve, ami 130-as tempónál is 10 liter körül alakul, s vegyes üzemben sem igazán megy ez alá.

A Ford kisbusz rendkívül tágas és kényelmes, sokoldalú, praktikus megoldásokkal és fejlett vezetői segédrendszerekkel teli, ami ugyan nem éri el a Volkswagen Multivan vagy a Mercedes-Benz V-osztály színvonalát, de ár–érték arányban az egyik legjobb a piacon.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo