Döbbenetes különbség van egy előző generációs és egy vadonatúj Superb között. Előbbi egy, a tömegbe beleszürkülő puttonyos, az új modell modern, látványos, dinamikus megjelenésű életstílus-kombi. A cseh járműdizájn óriási fejlődését tükrözi: egyéni, sarkos vonalak jellemezte formai nyelvezete ötvözi az eleganciát és a sportosságot. A prémiumság határát súrolja. Egy nyolcadik generációs új Volkswagen Passat mellett sem tűnik idejétmúltnak, sőt éppen ellenkezőleg.
A Superb néhány dolgot az aktuális Volkswagen-formanyelvből vett át, mint például a karosszériát vizuálisan még inkább kiszélesítő lámpa és lökhárító kialakítását. A Passattal összevetve azonban a frontja tagoltabb, fényszórói határozott metszésűek, egyedi formájú nappali világítással, amelyek irányjelzőként is funkcionálnak. A motorháztető is karakteres, a márkaembléma pedig a peremén helyezkedik el. Oldalt a magasan futó tornádóvonal vizuálisan megnyújtja az autót, miközben a további fénytörési élekkel látványos fény-árnyék játékot űz. Nemkülönben kifejező a Superb Combi hátulja. A kétrészes hátsó fényszórók alapkivitelben LED-technikájúak, és kiemelik a kocsit a kombik mezőnyéből. A nagyszerű formába nem lehet belekötni.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4856/1864/1477/2841 mm
- Hengerűrtartalom: 1968 cm3
- Teljesítmény: 140 kW/190 LE 3500–4000 ford./percnél
- Nyomaték: 400 Nm 1750–3250 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,8 mp
- Csúcssebesség: 233 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,4/4,1/4,6 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
- Csomagtér: 660/1950 liter
- Saját tömeg: 1575 kg
- Üzemanyag: 66 liter
- Alapár (Combi Style 2.0 TDI DSG SCR): 10 814 430 forint
- Tesztautó ára: 13 040 740 forint
Ugyancsak a szegmens legjobbja a 660 literes csomagtér, amely 27 literrel múlja felül a Superb Combi előző generációjáét. Az üléstámlák a csomagtér felől, egy mozdulattal lehajthatók, így óriási, közel két köbméteres raktér alakul ki.
A legmagasabb felszereltségű autóban ültünk, amely remek, elektromosan állítható Alcantara/bőr kárpitozású üléseket, multimédiás kormánykereket és mindentudó infotainment rendszert is felvonultat. A tesztautót ellátták a legfrissebb vezetői asszisztens rendszerekkel és egy sor más kényelmi extrával, amelyek kezelése magától értetődő. Nagyon informatív a főműszerek közti kijelző, átlátható és logikus a középső érintőképernyő. Ezzel a járgánnyal élmény együtt autózni!
Tesztautónkban az új generációs Superbhez jelenleg elérhető legkorszerűbb és legerősebb négyhengeres dízelmotor dolgozott, amely 190 lóerőt és 400 newtonméter nyomatékot vonultat fel. Hatfokozatú DSG dupla kuplungos váltóművet kapcsoltak hozzá, amellyel többek között háromtized másodperccel jobban gyorsul 100 kilométer/órára az autó. A vibrációmentesen, kulturáltan járó turbódízel és a DSG váltó meggyőző párost alkot, hat liter körüli vegyes fogyasztással lehet számolni, de javarészt országúton haladva az öt liter körüli értékek sem elképzelhetetlenek. Az autóhoz rendelhető menetdinamikai szabályzórendszerrel kiegészített adaptív lengéscsillapítás-szabályzás, amellyel a normálisnál még kényelmesebbé, takarékosabbá vagy dinamikusabbá tehető. De még a legnagyobb, 18 colos kerekekkel is szuperkényelmes az autó, fölényesen lép át minden útbordán és hibán; rugózása kifejezetten puha, ami örvendetes a mai világban.
Az új Škoda Superb a középkategória egyik legkiemelkedőbb modellje, minden területen a maximumot nyújtja, akárcsak a kategória etalonja, a Volkswagen Passat. Ez azonban immár vételárában is kifejeződik.