Škoda Superb: a cseh bajnok

Színre lépése óta a középkategória legtágasabb autója a Škoda Superb Combi. Cserébe egy nem különösebben izgalmas formát kaptunk, és a minősége is visszafogott volt. Ma azonban már egyikbe sem lehet belekötni.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Döbbenetes különbség van egy előző generációs és egy vadonatúj Superb között. Előbbi egy, a tömegbe beleszürkülő puttonyos, az új modell modern, látványos, dinamikus megjelenésű életstílus-kombi. A cseh járműdizájn óriási fejlődését tükrözi: egyéni, sarkos vonalak jellemezte formai nyelvezete ötvözi az eleganciát és a sportosságot. A prémiumság határát súrolja. Egy nyolcadik generációs új Volkswagen Passat mellett sem tűnik idejétmúltnak, sőt éppen ellenkezőleg.

Kép: PP

A Superb néhány dolgot az aktuális Volkswagen-formanyelvből vett át, mint például a karosszériát vizuálisan még inkább kiszélesítő lámpa és lökhárító kialakítását. A Passattal összevetve azonban a frontja tagoltabb, fényszórói határozott metszésűek, egyedi formájú nappali világítással, amelyek irányjelzőként is funkcionálnak. A motorháztető is karakteres, a márkaembléma pedig a peremén helyezkedik el. Oldalt a magasan futó tornádóvonal vizuálisan megnyújtja az autót, miközben a további fénytörési élekkel látványos fény-árnyék játékot űz. Nemkülönben kifejező a Superb Combi hátulja. A kétrészes hátsó fényszórók alapkivitelben LED-technikájúak, és kiemelik a kocsit a kombik mezőnyéből. A nagyszerű formába nem lehet belekötni.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4856/1864/1477/2841 mm
  • Hengerűrtartalom: 1968 cm3
  • Teljesítmény: 140 kW/190 LE 3500–4000 ford./percnél
  • Nyomaték: 400 Nm 1750–3250 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,8 mp
  • Csúcssebesség: 233 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,4/4,1/4,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
  • Csomagtér: 660/1950 liter
  • Saját tömeg: 1575 kg
  • Üzemanyag: 66 liter
  • Alapár (Combi Style 2.0 TDI DSG SCR): 10 814 430 forint
  • Tesztautó ára: 13 040 740 forint
Belül rendkívül ízlésesen berendezett, kiváló minőségű és otthonos tér fogad. A szellőssége lenyűgöző, köszönhetően a Volkswagen moduláris keresztmotoros platformjának (MQB), amelyre épült. Tengelytávja így hosszabb lett, a nyomtávja szélesedett, az utasok még több hellyel gazdálkodhatnak. A belső szélesség és a fejtér az előző generációhoz képest centimétereket növekedett, a hátsó lábtér pedig olyan hatalmas, hogy keresztbe tett lábbal is kényelmesen utazhatunk.

Ugyancsak a szegmens legjobbja a 660 literes csomagtér, amely 27 literrel múlja felül a Superb Combi előző generációjáét. Az üléstámlák a csomagtér felől, egy mozdulattal lehajthatók, így óriási, közel két köbméteres raktér alakul ki.

A legmagasabb felszereltségű autóban ültünk, amely remek, elektromosan állítható Alcantara/bőr kárpitozású üléseket, multimédiás kormánykereket és mindentudó infotainment rendszert is felvonultat. A tesztautót ellátták a legfrissebb vezetői asszisztens rendszerekkel és egy sor más kényelmi extrával, amelyek kezelése magától értetődő. Nagyon informatív a főműszerek közti kijelző, átlátható és logikus a középső érintőképernyő. Ezzel a járgánnyal élmény együtt autózni!

Tesztautónkban az új generációs Superbhez jelenleg elérhető legkorszerűbb és legerősebb négyhengeres dízelmotor dolgozott, amely 190 lóerőt és 400 newtonméter nyomatékot vonultat fel. Hatfokozatú DSG dupla kuplungos váltóművet kapcsoltak hozzá, amellyel többek között háromtized másodperccel jobban gyorsul 100 kilométer/órára az autó. A vibrációmentesen, kulturáltan járó turbódízel és a DSG váltó meggyőző párost alkot, hat liter körüli vegyes fogyasztással lehet számolni, de javarészt országúton haladva az öt liter körüli értékek sem elképzelhetetlenek. Az autóhoz rendelhető menetdinamikai szabályzórendszerrel kiegészített adaptív lengéscsillapítás-szabályzás, amellyel a normálisnál még kényelmesebbé, takarékosabbá vagy dinamikusabbá tehető. De még a legnagyobb, 18 colos kerekekkel is szuperkényelmes az autó, fölényesen lép át minden útbordán és hibán; rugózása kifejezetten puha, ami örvendetes a mai világban.

Kép: PP

Az új Škoda Superb a középkategória egyik legkiemelkedőbb modellje, minden területen a maximumot nyújtja, akárcsak a kategória etalonja, a Volkswagen Passat. Ez azonban immár vételárában is kifejeződik.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo