Škoda Superb: a cseh bajnok

Színre lépése óta a középkategória legtágasabb autója a Škoda Superb Combi. Cserébe egy nem különösebben izgalmas formát kaptunk, és a minősége is visszafogott volt. Ma azonban már egyikbe sem lehet belekötni.

Döbbenetes különbség van egy előző generációs és egy vadonatúj Superb között. Előbbi egy, a tömegbe beleszürkülő puttonyos, az új modell modern, látványos, dinamikus megjelenésű életstílus-kombi. A cseh járműdizájn óriási fejlődését tükrözi: egyéni, sarkos vonalak jellemezte formai nyelvezete ötvözi az eleganciát és a sportosságot. A prémiumság határát súrolja. Egy nyolcadik generációs új Volkswagen Passat mellett sem tűnik idejétmúltnak, sőt éppen ellenkezőleg.

Kép: PP

A Superb néhány dolgot az aktuális Volkswagen-formanyelvből vett át, mint például a karosszériát vizuálisan még inkább kiszélesítő lámpa és lökhárító kialakítását. A Passattal összevetve azonban a frontja tagoltabb, fényszórói határozott metszésűek, egyedi formájú nappali világítással, amelyek irányjelzőként is funkcionálnak. A motorháztető is karakteres, a márkaembléma pedig a peremén helyezkedik el. Oldalt a magasan futó tornádóvonal vizuálisan megnyújtja az autót, miközben a további fénytörési élekkel látványos fény-árnyék játékot űz. Nemkülönben kifejező a Superb Combi hátulja. A kétrészes hátsó fényszórók alapkivitelben LED-technikájúak, és kiemelik a kocsit a kombik mezőnyéből. A nagyszerű formába nem lehet belekötni.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4856/1864/1477/2841 mm
  • Hengerűrtartalom: 1968 cm3
  • Teljesítmény: 140 kW/190 LE 3500–4000 ford./percnél
  • Nyomaték: 400 Nm 1750–3250 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,8 mp
  • Csúcssebesség: 233 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,4/4,1/4,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
  • Csomagtér: 660/1950 liter
  • Saját tömeg: 1575 kg
  • Üzemanyag: 66 liter
  • Alapár (Combi Style 2.0 TDI DSG SCR): 10 814 430 forint
  • Tesztautó ára: 13 040 740 forint
Belül rendkívül ízlésesen berendezett, kiváló minőségű és otthonos tér fogad. A szellőssége lenyűgöző, köszönhetően a Volkswagen moduláris keresztmotoros platformjának (MQB), amelyre épült. Tengelytávja így hosszabb lett, a nyomtávja szélesedett, az utasok még több hellyel gazdálkodhatnak. A belső szélesség és a fejtér az előző generációhoz képest centimétereket növekedett, a hátsó lábtér pedig olyan hatalmas, hogy keresztbe tett lábbal is kényelmesen utazhatunk.

Ugyancsak a szegmens legjobbja a 660 literes csomagtér, amely 27 literrel múlja felül a Superb Combi előző generációjáét. Az üléstámlák a csomagtér felől, egy mozdulattal lehajthatók, így óriási, közel két köbméteres raktér alakul ki.

A legmagasabb felszereltségű autóban ültünk, amely remek, elektromosan állítható Alcantara/bőr kárpitozású üléseket, multimédiás kormánykereket és mindentudó infotainment rendszert is felvonultat. A tesztautót ellátták a legfrissebb vezetői asszisztens rendszerekkel és egy sor más kényelmi extrával, amelyek kezelése magától értetődő. Nagyon informatív a főműszerek közti kijelző, átlátható és logikus a középső érintőképernyő. Ezzel a járgánnyal élmény együtt autózni!

Tesztautónkban az új generációs Superbhez jelenleg elérhető legkorszerűbb és legerősebb négyhengeres dízelmotor dolgozott, amely 190 lóerőt és 400 newtonméter nyomatékot vonultat fel. Hatfokozatú DSG dupla kuplungos váltóművet kapcsoltak hozzá, amellyel többek között háromtized másodperccel jobban gyorsul 100 kilométer/órára az autó. A vibrációmentesen, kulturáltan járó turbódízel és a DSG váltó meggyőző párost alkot, hat liter körüli vegyes fogyasztással lehet számolni, de javarészt országúton haladva az öt liter körüli értékek sem elképzelhetetlenek. Az autóhoz rendelhető menetdinamikai szabályzórendszerrel kiegészített adaptív lengéscsillapítás-szabályzás, amellyel a normálisnál még kényelmesebbé, takarékosabbá vagy dinamikusabbá tehető. De még a legnagyobb, 18 colos kerekekkel is szuperkényelmes az autó, fölényesen lép át minden útbordán és hibán; rugózása kifejezetten puha, ami örvendetes a mai világban.

Kép: PP

Az új Škoda Superb a középkategória egyik legkiemelkedőbb modellje, minden területen a maximumot nyújtja, akárcsak a kategória etalonja, a Volkswagen Passat. Ez azonban immár vételárában is kifejeződik.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo