A 2-es sorozat második modelljeként tavaly a BMW piacra dobta a 2-es Active Tourert, a márka első egyterűjét, amely ráadásul elsőkerék-hajtást kapott. A kezdeti felzúdulást követően kiderült, a jármű így is agilis, kiválóan vezethető. Nem kellett sokat várni a folytatásra, megépült a hétszemélyes, hosszabb változat, a Gran Tourer. A kocsi hossza 455, tengelytávja pedig 278 centiméter. Hossza alapján még a kompakt kategóriába tartozik, szélessége azonban 1,8, magassága 1,6 méter, így két kategóriával nagyobb belteret kínál.
Az egyterűbe a tervezők némi sportosságot csempésztek: a lapos orr-résznél a széles vesék – ezek kerültek a fókuszba – alacsonyabban helyezkednek el, mint a fényszórók. Ez dinamikus hatású, akárcsak a középen kidomborított motorháztető. A magasan futó tetővonal, a nagyméretű ajtók és a függőleges Hofmeister-ív azonban már árulkodik a tágas beltérről. A precízen megrajzolt kontúrok és a hosszított ablakfelületek optikailag nyújtják a járművet.
Tesztautónk Luxury Line csomagos volt, aminek külső bizonyítéka a számos krómozott elem, az utastérben pedig a minőségi anyaghasználat. Az ajtókat kitárva megcsap a bőr illata; behuppanunk a perforált bőrborítású fotelekbe, és végigfuttatjuk kezünket a lakkozatlan fabetéteken. A műszerfalat elegáns kontrasztos varrás díszíti, a középkonzol színe pedig illeszkedik a kárpitéhoz. A légbeömlő rostélyok gyöngyházfényű krómbetéteket kaptak, az ajtóborításokban LED-es optikai szálak futnak. Döbbenetes luxus.
Méretek (h, sz, m, ttáv): 4556/1800/1641/2780 mm
Lökettérfogat: 1995 cm3
Teljesítmény: 140 kW/190 LE 4000 ford./percnél
Nyomaték: 400 Nm 1750 ford./percnél
Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,6 mp
Csúcssebesség: 218 km/óra
Fogyasztás (város/városon kívül/átlag): 5,7/4,7/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
Saját tömeg: 1640 kg
Üzemanyag: 61 liter
Csomagtér: 645/1905 liter
Alapár (220d xDrive Gran Tourer): 11 270 000 forint
A 2-es Gran Tourer persze arra is tökéletes, amire kitalálták: családi és utazóautónak. Kompakt külső méretei ellenére óriási beltérrel és szintén hatalmas, 645-ről 805, illetve a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1905 literig bővíthető csomagtartóval szolgál. A magas üléspozíció miatt a második sori lábtér bőséges: a 185 centiméter magas sofőr is beülhet maga mögé anélkül, hogy a térde nekinyomódna az üléstámlának. A padlóból kihajtható két leghátsó ülés szintén megfelelő méretű akár felnőttek számára is, lábtérről azonban csak abban az esetben beszélhetünk, ha a második sori üléseket előretoljuk.
Az összkerékhajtással és nyolcfokozatú automataváltóval felvértezett 220d Gran Tourer vezethetőségben is azt nyújtja, amit egy BMW-től elvárunk. 190 lóerős dízelmotorja civilizáltan, takarékosan teszi a dolgát, a gázpedál erélyes lenyomására azonban ellentmondást nem tűrően lódítja meg a karosszériát, sportautós gyorsulási és rugalmassági értékeket produkálva. A fantasztikus váltómű a blokk 400 newtonméteres nyomatékára épít, tehát feleslegesen nem kapcsol vissza, igyekszik az ideális fordulatszám-tartományban tartani a motort. A 220d xDrive Gran Tourer csendben, kényelemben falja a kilométereket, egyenes futása tökéletes, rugózása finom. Igényes modell tehetős fiatal családoknak.