Autóteszt: Luxusutazás

A BMW igyekszik minden piaci rést betölteni. Tavaly mutatta be fronthajtású egyterűjét, idén pedig elkészítette ennek a hétszemélyes változatát. Ez a 2-es Gran Tourer, amely tágas, sokoldalú és a márkára jellemző dinamikus vezetési élményt nyújt.

A 2-es sorozat második modelljeként tavaly a BMW piacra dobta a 2-es Active Tourert, a márka első egyterűjét, amely ráadásul elsőkerék-hajtást kapott. A kezdeti felzúdulást követően kiderült, a jármű így is agilis, kiválóan vezethető. Nem kellett sokat várni a folytatásra, megépült a hétszemélyes, hosszabb változat, a Gran Tourer. A kocsi hossza 455, tengelytávja pedig 278 centiméter. Hossza alapján még a kompakt kategóriába tartozik, szélessége azonban 1,8, magassága 1,6 méter, így két kategóriával nagyobb belteret kínál.

Kép:Demcsák Gergely

Az egyterűbe a tervezők némi sportosságot csempésztek: a lapos orr-résznél a széles vesék – ezek kerültek a fókuszba – alacsonyabban helyezkednek el, mint a fényszórók. Ez dinamikus hatású, akárcsak a középen kidomborított motorháztető. A magasan futó tetővonal, a nagyméretű ajtók és a függőleges Hofmeister-ív azonban már árulkodik a tágas beltérről. A precízen megrajzolt kontúrok és a hosszított ablakfelületek optikailag nyújtják a járművet.

Tesztautónk Luxury Line csomagos volt, aminek külső bizonyítéka a számos krómozott elem, az utastérben pedig a minőségi anyaghasználat. Az ajtókat kitárva megcsap a bőr illata; behuppanunk a perforált bőrborítású fotelekbe, és végigfuttatjuk kezünket a lakkozatlan fabetéteken. A műszerfalat elegáns kontrasztos varrás díszíti, a középkonzol színe pedig illeszkedik a kárpitéhoz. A légbeömlő rostélyok gyöngyházfényű krómbetéteket kaptak, az ajtóborításokban LED-es optikai szálak futnak. Döbbenetes luxus.

Adatok

Méretek (h, sz, m, ttáv): 4556/1800/1641/2780 mm

Lökettérfogat: 1995 cm3

Teljesítmény: 140 kW/190 LE 4000 ford./percnél

Nyomaték: 400 Nm 1750 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,6 mp

Csúcssebesség: 218 km/óra

Fogyasztás (város/városon kívül/átlag): 5,7/4,7/5,1 l/100 km

Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km

Saját tömeg: 1640 kg

Üzemanyag: 61 liter

Csomagtér: 645/1905 liter

Alapár (220d xDrive Gran Tourer): 11 270 000 forint

A tesztautóba csaknem az összes ehhez a típushoz elérhető extrát bezsúfolták. A legfrissebb infotainment technikák és vezetői segédrendszerek egyszerre növelik a biztonságunkat és a kényelmünket. A 2-es Gran Tourer valóban az első prémium kompakt egyterű, amely olyan nívós, mint egy felsőkategóriás modell.

A 2-es Gran Tourer persze arra is tökéletes, amire kitalálták: családi és utazóautónak. Kompakt külső méretei ellenére óriási beltérrel és szintén hatalmas, 645-ről 805, illetve a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1905 literig bővíthető csomagtartóval szolgál. A magas üléspozíció miatt a második sori lábtér bőséges: a 185 centiméter magas sofőr is beülhet maga mögé anélkül, hogy a térde nekinyomódna az üléstámlának. A padlóból kihajtható két leghátsó ülés szintén megfelelő méretű akár felnőttek számára is, lábtérről azonban csak abban az esetben beszélhetünk, ha a második sori üléseket előretoljuk.

Az összkerékhajtással és nyolcfokozatú automataváltóval felvértezett 220d Gran Tourer vezethetőségben is azt nyújtja, amit egy BMW-től elvárunk. 190 lóerős dízelmotorja civilizáltan, takarékosan teszi a dolgát, a gázpedál erélyes lenyomására azonban ellentmondást nem tűrően lódítja meg a karosszériát, sportautós gyorsulási és rugalmassági értékeket produkálva. A fantasztikus váltómű a blokk 400 newtonméteres nyomatékára épít, tehát feleslegesen nem kapcsol vissza, igyekszik az ideális fordulatszám-tartományban tartani a motort. A 220d xDrive Gran Tourer csendben, kényelemben falja a kilométereket, egyenes futása tökéletes, rugózása finom. Igényes modell tehetős fiatal családoknak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo