Igazi városi vagány a MINI első hibridje

A MINI első hibridje, a Cooper S E Countryman ALL4 a legtökéletesebb nagyvárosi MINI, ugyanis a napi ingázási feladatokat megoldja elektromos meghajtással, kompakt méretei révén parkolni is könnyű vele, sőt, ingyenes is. S a legjobb, hogy a márka védjegyének számító gokartos vezetési élmény is megvan benne.

A MINI Countryman a brit prémium márka legnagyobb modellje, persze így is csupán 4,3 méter hosszú, tehát akkora, mint bármelyik kompakt ferdehátú. Ellenben magas és széles, tisztességes helyet kínál egy kisebb család számára. A hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc miatt a csomagtér szűkebb, és így a hátsó üléspad is magasabbra került, az autó beltere a gyakorlatban mégis remekül kihasználható.

Kép: PP Archív

Sármos és stílusos

Ami a megjelenést illeti, a Countryman plug-in hibrid sármos és stílusos autó, és első pillantásra egyértelmű, hogy melyik márka szülötte. A némileg hosszabb és magasabb karosszéria, továbbá a tetőlécek árulkodnak arról, hogy a legtágasabb, legpraktikusabb MINI áll előttünk. A márka összes jellegzetessége és védjegynek számító dizájnmegoldása felfedezhető rajta, elég rápillantani a fényszórókra, a hűtőrácsra, a hátsó lámpákra és a külső tükrökre. Távolabbról szemlélve az ablak- és lemezfelületek aránya, valamint a tető alakja is jellegzetes. A tesztkocsi pedig nem is lehetne angolosabb: brit versenyzöld színben pompázik, amit fehér motorháztető-csíkok, fehér tükörházak és tető egészít ki.

Mercedes-Benz A 200: a kiscsillag
A Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz A osztály a piac egyik legfejlettebb kompakt modellje, a csillagos márkánál az új, high-tech vonalat képviseli. Az autó a fiatalokat szólítja meg, formáját és menettulajdonságait tekintve is dinamikus, már az alapmotorral is rendkívül jól megy.
A hibridségre mindenekelőtt a zöld rendszámból (feltétele, hogy az autó minimum 25 kilométert tegyen meg elektromos üzemben), a karosszérián elhelyezett egyedi jelvényekből és a sárvédőben kialakított töltőnyílásból lehet következtetni. Az autóba a BMW Csoport eDrive hajtáslánc-technológiáját építették, ami egy 1,5 literes háromhengeres benzinmotorból, egy villanymotorból és egy akkumulátorból áll. A motorháztető alatt lakik a turbómotor, az elektromotort hátul, a csomagtér padlólemeze alatt rejtették el, az akkumulátort pedig a hátsó ülések alá építették be. Emiatt a második sorban utazók magasabban ülnek, de ez nem befolyásolja a kényelmüket.

Kép: PP Archív

Jellegzetes utastér

A Countryman hibrid hosszában nagyjából egy kompakt autó tágasságát kínálja, magasságban azonban annál többet nyújt. Négy átlagos testmagasságú személy kényelmesen elfér benne, és a 405 literes, közel 1,3 köbméteresre bővíthető – ami nem rossz (a normál modell értékei 450/1390 liter) – csomagtér is sok holmit elnyel. A több fokozatban állítható ülések németesen kemény tömésűek, és nagyon jól tartanak. Akárcsak a külső megjelenés, az utastér is jellegzetes. A hatalmas körgyűrűbe ágyazott középső kijelző és kezelőszervek, továbbá a lentebb sorakozó billenőkapcsolók tipikusan minis elemek, és sokat hozzátesznek az egyedi hangulathoz. Az összkép elegáns, a fekete bőrrel behúzott kormány, a gyémántmintás barna bőrkárpitozás és a krómozott részletek prémium érzetet adnak. Az autó kezelése is öröm, azonnal átláthatóak a kezelőszervek, a BMW modelljeitől kölcsönvett infotainment rendszernél pedig még mindig nem tudunk jobbat mutatni.

Mazda 6: van még új a nap alatt
Még mindig fiatalos, még mindig lehet rajta csiszolni, de talán az utolsó ráncfelvarrása az aktuális Mazda6 generációnak a 2018-as változat. 2,2 literes dízelmotorral és automata váltóval vettük górcső alá, ráadásul a családbarát kombi kivitelben.
Gokartosan vezethető

No, de induljunk is el az autóval. A MINI Cooper S E Countryman ALL4, ahogy a neve is jelzi, a sorozat legerősebb modellje, hibrid, és összkerékhajtású is. Az elöl dohogó 1,5 literes turbómotor 136 lóerőt és 220 newtonméter nyomatékot állít elő, amelyet a villanymotor 88 lóerővel és 165 newtonméter nyomatékkal támogat meg. Együttesen 224 lóerőt és 385 newtonméter nyomatékot termelnek, sportautós gyorsulást és rugalmasságot nyújtva. Az első kerekeket a belső égésű erőforrás, míg a hátsó tengelyt a villanymotor hajtja, s ha reggel feltöltött akkumulátorral indulunk el, akár 42 kilométeren át zéró emisszióval haladhatunk, maximálisan 125 kilométer/órás sebességgel. A 7,6 kilowattóra kapacitású akkumulátor hagyományos háztartási aljzatról 3 óra 15 perc alatt feltölthető, ami nem ró nagy terhet a tulajdonosra. A városi menetek előtt érdemes mindig tölteni, ugyanis a MINI energia-visszatermelés tekintetében jelentősen elmarad a hagyományos, öntöltő hibridektől. Menet közben, lassítással és fékezéssel alig nő a szufla a telepben; ha alacsony töltöttségű aksival indulunk el, az esetek 90 százalékában a benzinmotor fog hajtani, hét liternél is magasabb átlagfogyasztást eredményezve.

Kép: PP Archív

Remek, hogy e modell esetében is érvényesülnek a klasszikus minis tulajdonságok: a gokartos vezethetőség, az élénk irányíthatóság és az érzékletes kormányzás. Nagyon jó érzés az autót terelgetni, azonnal reagál, szolgai módon követi az íveket, semlegesen fordul, és nagyszerűen tapad. Egyetlen dolog róható csak fel neki: a felfüggesztése túlságosan kemény.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 a rendszeres újratöltés feltétele mellett remek, takarékos kocsi, hibridként használva azonban nem fogyaszt kevesebbet egy benzines modellnél. Emellett kifejezetten drága is.

MINI Cooper S E Countryman ALL4
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4299/1822/1559/2670 mm
  • Hengerűrtartalom: 1499 cm3
  • Benzinmotor-teljesítmény: 100 kW/136 LE 4400 ford./percnél
  • Benzinmotor-nyomaték: 220 Nm 1250–4300 ford./percnél
  • Villanymotor-teljesítmény: 65 kW/88 LE 4000 ford./percnél
  • Villanymotor-nyomaték: 165 Nm 0–3000 ford./percnél
  • Kombinált teljesítmény 224 LE, kombinált nyomaték 385 Nm
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 6,8 mp
  • Végsebesség: 198 km/óra
  • Fogyasztás (város): 2,5 l/100 km
  • Üzemanyag: 36 liter
  • Saját tömeg: 1660 kg
  • Csomagtér: 405/1275 liter
  • Alapár: 11 771 000 forint
  • Tesztautó ára: 16 833 200 forint

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo