A Honda Jazz felépítése nem változott. Maradt az az egyterű, aminek megismertük, markáns vonalakkal megrajzolt karosszériája azonban karakteresebb lett. Igazodik a Honda új arculatához. Leginkább az orr-része jellegzetes, ahol a lámpa–hűtőrács egység szárnyat formáz, de a jármű sziluettje is tartogat meglepetéseket. Az első kerékjáratoktól induló övvonal és azt követő ablakvonal kifejezetten dinamikussá teszi az autót. Hátul a sokszögletű, kombinált lámpatestek és a rácsokkal kirakott lökhárító teremt mozgalmasságot. Az új Jazz jól néz ki, képtelen beleszürkülni a tömegbe, pláne narancsmetál fényezéssel.
A modell a Honda új kompakt autók számára fenntartott padlólemezére épül, így elődjénél nagyobb, könnyebb és merevebb lett. Hossza 95, tengelytávja 30 milliméterrel gyarapodott. Az első ülések alá helyezett üzemanyagtartály és a hátsó mágikus ülések eredményeként hatalmas és rugalmasan alakítható a belső tér. A helykihasználás tekintetében a Honda Jazznek ma sincs párja. Elöl és hátul is bőséges fej-, váll- és lábtér várja az utasokat.
A hátsó ülések támlái 60/40 arányban oszthatók, egy mozdulattal, bármiféle előkészítés nélkül síkba dönthetők, de ha magas tárgyakat, például szobanövényt vinnénk, az ülőlapjaik fel is hajthatók, így padlótól plafonig kihasználhatóvá válik a hely. Emellett valószerűtlenül hosszú tárgyak is szállíthatók az autóban, ugyanis az első utasülés támlája is előredönthető.
Remekül átgondolt autó a Jazz, magas műszerfala áttekinthető és lényegre törő, picit a vezető felé is fordul, vékony váltókonzolja pedig nem nyomja a térdet. A pult modern, a kezelőszervek zömét a kormánykerékre telepítették, a teljes középkonzol pedig érintős rendszerű. A járatlanoknak érdemes indulás előtt egy picit ismerkedniük az irányítással, a kormánykeréken elhelyezett gombokkal ugyanis a fő információs rendszer és a műszerpult fedélzeti számítógépe is vezérelhető. A 7 colos érintőképernyő kezelése az Y generációnak rutinfeladat, tapintással, nagyítással, simítással irányítható, mint egy okostelefon, de másoknak sem jelent fejtörőt. Az Android alapú berendezés mindent tud, egyebek mellett a világháló böngészésére, valósidejű hírek, internetes rádiók lejátszására is alkalmas.
A Jazz harmadik nemzedéke erőforrások terén is újdonságot hoz: 1,3 literes i-VTEC benzinmotor mozgatja, amely 102 lóerős teljesítményt és 123 newtonméteres nyomatékot tud felmutatni. A korábbi ötfokozatú kézi váltó helyett ehhez a motorhoz már hatfokozatú váltó jár alapfelszereltségként, s aki sokat jár városban, rendelhet fokozatmentes CVT egységet is. Tesztautónkban is ilyen dolgozott. CVT váltóval a Jazz egy másodperccel lassabban gyorsul fel 100 kilométer/órára, általában kelletlenül indul meg zöld lámpánál, rugalmassága pedig szerény. Előzésnél elkel a padlógáz. Ennek ellenére a Jazz jól megy, és nagyon keveset fogyaszt, nekünk hajtva adódott 6,2 literes átlag. Az új Jazzt általában vezetni is jobb, rengeteget javítottak a minőségén, csökkentettek a zajszintjén, s futóművét, illetve kormányzását is átdolgozták, bár előbbi kissé sprőd, az úthibákat képtelen finoman kezelni.
Nincs még egy ennyire jól variálható és sokoldalú kisautó a piacon, mint a Honda Jazz. Bátran ajánlható családoknak, első autónak.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 3995/1694/1525/2530 mm
- Hengerűrtartalom: 1318 cm3
- Teljesítmény: 75 kW/102 LE 6000 ford./percnél
- Nyomaték: 123 Nm 5000 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 12,3 mp
- Csúcssebesség: 182 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,5/4,5/4,9 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
- Csomagtér: 354/1314 liter
- Üzemanyag: 40 liter
- Saját tömeg: 1132 kg
- Alapár (Elegance CVT): 4 819 000 forint
- Tesztautó ára: 5 168 000 forint