Honda Jazz: a térzseni

Térkihasználás tekintetében ma sincs jobb a Honda Jazznél: négy méternél rövidebb, mégis beválik családi autóként is. Tizenöt évvel ezelőtt kitalált koncepciója a harmadik generációs modellben végképp kiforrott, vonzóbb a forma, javított a minőség és fokozott a biztonság.

A Honda Jazz felépítése nem változott. Maradt az az egyterű, aminek megismertük, markáns vonalakkal megrajzolt karosszériája azonban karakteresebb lett. Igazodik a Honda új arculatához. Leginkább az orr-része jellegzetes, ahol a lámpa–hűtőrács egység szárnyat formáz, de a jármű sziluettje is tartogat meglepetéseket. Az első kerékjáratoktól induló övvonal és azt követő ablakvonal kifejezetten dinamikussá teszi az autót. Hátul a sokszögletű, kombinált lámpatestek és a rácsokkal kirakott lökhárító teremt mozgalmasságot. Az új Jazz jól néz ki, képtelen beleszürkülni a tömegbe, pláne narancsmetál fényezéssel.

A modell a Honda új kompakt autók számára fenntartott padlólemezére épül, így elődjénél nagyobb, könnyebb és merevebb lett. Hossza 95, tengelytávja 30 milliméterrel gyarapodott. Az első ülések alá helyezett üzemanyagtartály és a hátsó mágikus ülések eredményeként hatalmas és rugalmasan alakítható a belső tér. A helykihasználás tekintetében a Honda Jazznek ma sincs párja. Elöl és hátul is bőséges fej-, váll- és lábtér várja az utasokat.

Honda Jazz 1,3 i-VTEC Elegance CVT

 

A hátsó ülések támlái 60/40 arányban oszthatók, egy mozdulattal, bármiféle előkészítés nélkül síkba dönthetők, de ha magas tárgyakat, például szobanövényt vinnénk, az ülőlapjaik fel is hajthatók, így padlótól plafonig kihasználhatóvá válik a hely. Emellett valószerűtlenül hosszú tárgyak is szállíthatók az autóban, ugyanis az első utasülés támlája is előredönthető.

Kia Soul EV: a lelkes környezetvédő
Villanyautóval járni menő dolog, a Kia Soul EV-vel még inkább. A világ egyetlen, kompakt szabadidő-autóra épülő elektromos személyautója a felhasznált anyagait tekintve is környezetbarát. Kényelmes, gazdagon felszerelt, és jól használható hatótávolságú autó.
A csomagtér szabályos alakú, 354 liter térfogatú, az ülések padlósíkba hajtásával 884 literre bővíthető, ami a szegmens legjobb értéke. Meglepően nagyok és ideális kialakításúak az ülések, testesebbek is kényelmesen elhelyezkedhetnek bennük. A székek ülőlapja hosszú, támlája széles, kiválóan megtámasztják a hát felső részét is, a nagyméretű fejtámla pedig teljesen a fej mögé tolható.

Remekül átgondolt autó a Jazz, magas műszerfala áttekinthető és lényegre törő, picit a vezető felé is fordul, vékony váltókonzolja pedig nem nyomja a térdet. A pult modern, a kezelőszervek zömét a kormánykerékre telepítették, a teljes középkonzol pedig érintős rendszerű. A járatlanoknak érdemes indulás előtt egy picit ismerkedniük az irányítással, a kormánykeréken elhelyezett gombokkal ugyanis a fő információs rendszer és a műszerpult fedélzeti számítógépe is vezérelhető. A 7 colos érintőképernyő kezelése az Y generációnak rutinfeladat, tapintással, nagyítással, simítással irányítható, mint egy okostelefon, de másoknak sem jelent fejtörőt. Az Android alapú berendezés mindent tud, egyebek mellett a világháló böngészésére, valósidejű hírek, internetes rádiók lejátszására is alkalmas.

A Jazz harmadik nemzedéke erőforrások terén is újdonságot hoz: 1,3 literes i-VTEC benzinmotor mozgatja, amely 102 lóerős teljesítményt és 123 newtonméteres nyomatékot tud felmutatni. A korábbi ötfokozatú kézi váltó helyett ehhez a motorhoz már hatfokozatú váltó jár alapfelszereltségként, s aki sokat jár városban, rendelhet fokozatmentes CVT egységet is. Tesztautónkban is ilyen dolgozott. CVT váltóval a Jazz egy másodperccel lassabban gyorsul fel 100 kilométer/órára, általában kelletlenül indul meg zöld lámpánál, rugalmassága pedig szerény. Előzésnél elkel a padlógáz. Ennek ellenére a Jazz jól megy, és nagyon keveset fogyaszt, nekünk hajtva adódott 6,2 literes átlag. Az új Jazzt általában vezetni is jobb, rengeteget javítottak a minőségén, csökkentettek a zajszintjén, s futóművét, illetve kormányzását is átdolgozták, bár előbbi kissé sprőd, az úthibákat képtelen finoman kezelni.

Nincs még egy ennyire jól variálható és sokoldalú kisautó a piacon, mint a Honda Jazz. Bátran ajánlható családoknak, első autónak.

A legfontosabb adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 3995/1694/1525/2530 mm
  • Hengerűrtartalom: 1318 cm3
  • Teljesítmény: 75 kW/102 LE 6000 ford./percnél
  • Nyomaték: 123 Nm 5000 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 12,3 mp
  • Csúcssebesség: 182 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,5/4,5/4,9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
  • Csomagtér: 354/1314 liter
  • Üzemanyag: 40 liter
  • Saját tömeg: 1132 kg
  • Alapár (Elegance CVT): 4 819 000 forint
  • Tesztautó ára: 5 168 000 forint

Véleményvezér

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo