Mazda CX-5: a távol-keleti nagymenő

A Mazda CX-5 második generációjának legerősebb pontja egyértelműen az egyedi, izgalmas formája, ami önmagában eladja. Emellett belül is egy új, igényesebb világ tárul az ember elé. Az új CX-5 a legnívósabb nem prémium kompakt szabadidő-autóvá lépett elő a mezőnyben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A 2012-ben bemutatkozott CX-5 a Mazda legnépszerűbb európai modelljévé vált, és jelenleg a márka összeladásainak a negyedéért felel. A CX-5 volt az első – a könnyűépítésű Skyactiv technológiát és a Kodo dizájnt ötvöző ­– modell a kínálatban, a piac pedig lelkesen fogadta, a szakma számos díjjal jutalmazta. Öt év után adta át a helyét az új nemzedéknek, melynek a forgalmazását idén nyáron kezdték meg, Magyarországon is.

Ha az új mellé állítjuk az eredeti modellt, látszik, hogy a Mazda kifejező formanyelve mennyit változott az évek során. Az alapforma maradt, de a front- és a farrész sarkosabbá vált, a lemezeken a konvex és konkáv felületek váltakoznak, az egyes részletek pedig aprólékosan kidolgozottak. Az autó megjelenését még szebbé teszi a megújult Soul Red Crystal piros szín is, amely még inkább kiemeli a karosszéria mélyebb felületeit.

Kép: PP

Az orr-részen olyan formai játékok figyelhetők meg, amiért a Mazdát külön megilletné egy dizájndíj. A kocsi fénypontja egyértelműen ez; a fényszórók és a hűtőrács mélyebben ülnek, mint a motorháztető és a lökhárító, s utóbbi kettőt egy szárnyra hasonlító krómkeret köti össze, ami dizájnelemként oldalt a lámpákba is becsúszik. A Mazda orrát csúcsossá tevő gépháztetőre ráadásul rímel a kitüremkedő csomagtérajtó. Oldalról szemlélve feltűnik az is, hogy a világítótestek formája elöl és hátul ugyanolyan. Ezek a dolgok kívülről értékesebbé teszik az autót, no és ne feledkezzünk meg a rendkívül szoros illesztésekről, ami a prémiumság egyik alapfeltétele.

A CX-5 második nemzedékének mindegyik modelljén egyébként széria a LED-es fényszóró, és a közepes Attraction felszereltségtől fölfelé minden fényforrás diódás az autón. A kocsi emellett minimum 17-es felniken gördül, de a magasabb felszereltségekhez már 19-es kerekek járnak. Furcsamód utóbbiak sem tűnnek különösképpen nagynak a Mazda alatt, ami szegmensében is robusztus autónak számít. Hosszabb 4,5 méternél, szélessége meghaladja az 1,8 métert, magassága pedig 168 centiméter, így a legtöbb városi terepjáró fölé magasodik.

Utastere viszont lehetne tágasabb, a szegmensben nála kisebb modellek is nagyobb helyet kínálnak, főleg a hátsó sorban. A kimért lábtér okozta helyzetet a hátsó üléstámlák állíthatósága menti, ezeket több fokozatban lehet dönteni a csomagtér befogadóképességének rovására. A poggyásztér egyébként 506 literes, és szabályos alakú. Tesztautónk teljes felszereltségű volt, ráadásul előkelő fehér bőrkárpittal konfigurálták, így még inkább szembetűnő volt az a minőségi ugrás, amit az előddel szemben tett. A perforált, elöl és hátul is fűthető bőrülésekre ránézni is élmény, ráadásul a fehér kárpitot az ajtókarfákra, a könyöklőkre és az ülések közötti konzolra is ráfuttatták. Mindehhez adódik a puha, felül ugyancsak bőrözött műszerfal, a körös-körül minőségi, selyemfényű króm díszítések, no meg a puhán működő kezelőszervek, és végül megkapjuk a jelen kor legszebb és legigényesebb Mazdáját. A japán márkák közül ennél magasabb szintet csak a Lexus képvisel, de más árkategóriában is játszik.

Megjelentek a CX-5-ben a legfrissebb vezetői asszisztens rendszerek is, többek között adaptív tempomatot kapott, melynek kiegészítéseként rövid ideig képes a forgalmi sávban maradni, és magát vezetni, városi fékasszisztense a gyalogosokat is felismeri, este pedig az adaptív távolsági fényszóróját használhatja. Az utastér egyébként nagyságrendekkel csendesebb, mint az első generációban, még gördülési zaj sem hallható. Egyáltalán nem. A dízelmotornak megvan a jellegzetes kerregése, de ez leginkább hidegindításkor hallható. A 2,2 literes erőforrást kissé megfojtja a hozzá kapcsolt hagyományos automata váltó, a nulla-százas gyorsulás fél másodperccel rosszabb, mint a manuális kivitelnél.

A gázolajos aggregát bőséges nyomatékkal bír, rugalmassága is elég jó, ellenben kissé torkos. Mi 7,6 literes átlagot mértünk, ami picit sok, a 160 lovas benzines változat ennél például csak fél literrel kér többet. Ami azonban a vezethetőséget illeti, nem csalódunk. Bármennyire is magas építésű a Mazda, agilis, jól fordul, és nagyon stabil. Pontos és érzékletes a kormányzása, az első kerekek pedig nagyon sokáig megtartják a tapadásukat.

Az új Mazda CX-5 az egyik legvonzóbb kompakt szabadidő-autó a piacon, s azon modellek egyike, amelyeket szívóüzemű benzinmotorral is meg lehet vásárolni. Kisebb teljesítményű motorokkal, kézi váltóval és közepes felszereltséggel remek vétel.

Mazda CX-5 CD175 AWD/AT Revolution Top
Méretek: (h., sz., m., ttáv): 4550/1840/1680/2700 mm
Hengerűrtartalom: 2191 cm3
Teljesítmény: 129 kW/175 LE 4500 ford./percnél
Nyomaték: 420 Nm 2000 ford./percnél
Gyorsulás: 0–100 km/órára: 9,5 mp
Csúcssebesség: 206 km/óra
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,7/5,3/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km
Üzemanyag: 58 liter
Csomagtér: 506/1620 liter
Menetkész tömeg: 1535 kg
Alapár: 11 800 000 forint
Tesztautó ára: 12 178 900 forint

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo