Sportos lelkületű sportkombi

Tizenegy évvel ezelőtt első Zoom-Zoom modelljével, a 6-ossal nagyot robbantott a középkategóriában a Mazda. A japán autó azóta tovább nemesedett, a legfrissebb, harmadik generáció pedig a szegmens titkos favoritjává nőtte ki magát. A Mazda6 Sportkombi CD 175 csúcsváltozatot teszteltük.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az új Mazda6-nak még elődjénél is tökéletesebbnek kellett lennie, holott azt kiválónak tartotta az európai ügyfélkör éppúgy, mint a sajtó. A modell legfontosabb ütőkártyája mindig is a vonzó forma volt, amin a harmadik generációval sikerült még tovább javítani. Az autó továbbra is széles rétegnek imponálhat. A vadállatok mozgása ihlette, „Kodo – a mozgás lelke” dizájnfilozófia szerint megrajzolt autó a középkategória talán leglátványosabb, legizgalmasabb tagja. Elvarázsolja az embert. Mindegy, hogy a négyajtóst vagy a 65 milliméterrel rövidebb kombit nézzük, egy álló helyzetben is száguldani látszó autót látunk magunk előtt.

A Mazda6 elölről különösen marcona kinézetű – azzá teszik a süllyesztett fényszórók és a vaskos kerékívek –, de oldal- és hátulnézetből is izgalmas. Feltűnően hosszú a motorháztető, nagyméretű és erős szögben döntött az első szélvédő, magasan húzott az övvonal és hátrafelé szűkülők az ablakok – az igazi sportkombi ismertetőjegyei. Ügyesen leplezi viszont, hogy milyen nagy autó is valójában. 4,8 méter hosszú és 1,84 méter széles, a tengelytávja pedig 2,75 méteres, így tágas helyet kínál az utasoknak és csomagjaiknak.

A lapos építés ellenére a mérnököknek sikerült megoldani, hogy mindenhol legyen megfelelő fej- és lábtér, széltében pedig egyenesen fejedelmiek a viszonyok. A hátsó lábtér hosszú lábú sofőr mögött is elegendő. Az üléspad két személyre kialakított, mély, de nem támasztja meg kellően a combokat. A csomagtér 522 literes, az üléstámlák lehajtásával pedig 1648 literre nő a térfogata. Praktikus, hogy a csomagroló az ajtóval együtt nyílik fel, nem kell külön kihúzni. Maga a poggyásztér kiválóan pakolható, és a második sori üléstámlák innen is kioldhatók. A középkategóriában vannak a Mazdánál nagyobb belső terű autók, de így is minden igényt kielégít, sőt első osztályú minőségével leveszi az embert a lábáról.

Adatok

Mazda6 Sportkombi CD175 Revolution AT SD

Teljesítmény: 175 LE 4500 ford./percnél

Nyomaték: 420 Nm 2000 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 8,6 másodperc

Végsebesség: 215 km/óra

Fogyasztás: 6,1/4,2/4,9 l/100 km

Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km

Alapár (CD175 Revolution): 9 109 900 forint

Tesztautó ára: 10 408 900 forint

A Mazda6 éppen e téren fejlődött a legnagyobbat elődjéhez képest. Az utastér csendessége, kifinomultsága, a felhasznált anyagok és az összeszerelés színvonala, a kidolgozás minősége és stílusa a német prémium modellekével egy szintre került. Ez különösen a fekete-fehér bőrkárpitos Revolution csúcskivitelen volt tetten érhető, amelyben a finom, perforált felületű bőrüléseket, ajtókárpitokat és könyöklőket kontrasztos színű varrással díszítették, világos ülőlapokkal, ajtóbetétekkel és mennyezettel. Lenyűgözően néz ki, ilyen környezetben az utazás pihentető élmény. Sehol egy kemény, barátságtalan műanyag az utastérben, s még a sötét színű műszerfali fautánzatú betét is jól mutat.

A Mazda CX–5 után a Mazda6 a második, amely megkapta a márka forradalmi Skyactiv technológiáit. Nemcsak a komplett hajtásláncot, hanem a karosszériát is új műszaki alapokra helyezték. A csúcsfelszereltségű, automata váltós tesztautó tömege nem haladta meg az 1430 kilogrammot, ami valóságos mérnöki bravúr annak fényében, hogy az autó mennyire biztonságos. A motor–váltó kettős is fantasztikus! A tesztelt modellben a 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor 175 lóerős kivitele és hatfokozatú automata váltó dolgozott. A kiváló hatásfokú, kulturált és halk járású erőforrás 420 nanométer nyomatékot bocsát a sofőr rendelkezésére. A motor húzóereje hihetetlen! Kézi váltóval 8, automatával 8,6 másodperc alatt gyorsul százra a dízel Mazda6, ami remek eredmény. A váltó finoman, rántások nélkül kapcsol, és minden más is remekül működik. A Mazda6-ot nagyon jó vezetni; pontos és kellő visszajelzésekkel szolgál a kormánya, stabil a futóműve, és kiválóak a fékei. Boldogsággal tölti el tulajdonosát azért is, mert képességeihez mérten nagyon keveset fogyaszt, 6 liter körül el lehet járni vele.

Az új Mazda6 ma az egyik legjobb a középkategóriás autók sorában. A szegmens magasan árazott modelljei közé tartozik, de ezt gazdag alapfelszereltségével kompenzálja.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo