Sportos lelkületű sportkombi

Tizenegy évvel ezelőtt első Zoom-Zoom modelljével, a 6-ossal nagyot robbantott a középkategóriában a Mazda. A japán autó azóta tovább nemesedett, a legfrissebb, harmadik generáció pedig a szegmens titkos favoritjává nőtte ki magát. A Mazda6 Sportkombi CD 175 csúcsváltozatot teszteltük.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új Mazda6-nak még elődjénél is tökéletesebbnek kellett lennie, holott azt kiválónak tartotta az európai ügyfélkör éppúgy, mint a sajtó. A modell legfontosabb ütőkártyája mindig is a vonzó forma volt, amin a harmadik generációval sikerült még tovább javítani. Az autó továbbra is széles rétegnek imponálhat. A vadállatok mozgása ihlette, „Kodo – a mozgás lelke” dizájnfilozófia szerint megrajzolt autó a középkategória talán leglátványosabb, legizgalmasabb tagja. Elvarázsolja az embert. Mindegy, hogy a négyajtóst vagy a 65 milliméterrel rövidebb kombit nézzük, egy álló helyzetben is száguldani látszó autót látunk magunk előtt.

A Mazda6 elölről különösen marcona kinézetű – azzá teszik a süllyesztett fényszórók és a vaskos kerékívek –, de oldal- és hátulnézetből is izgalmas. Feltűnően hosszú a motorháztető, nagyméretű és erős szögben döntött az első szélvédő, magasan húzott az övvonal és hátrafelé szűkülők az ablakok – az igazi sportkombi ismertetőjegyei. Ügyesen leplezi viszont, hogy milyen nagy autó is valójában. 4,8 méter hosszú és 1,84 méter széles, a tengelytávja pedig 2,75 méteres, így tágas helyet kínál az utasoknak és csomagjaiknak.

A lapos építés ellenére a mérnököknek sikerült megoldani, hogy mindenhol legyen megfelelő fej- és lábtér, széltében pedig egyenesen fejedelmiek a viszonyok. A hátsó lábtér hosszú lábú sofőr mögött is elegendő. Az üléspad két személyre kialakított, mély, de nem támasztja meg kellően a combokat. A csomagtér 522 literes, az üléstámlák lehajtásával pedig 1648 literre nő a térfogata. Praktikus, hogy a csomagroló az ajtóval együtt nyílik fel, nem kell külön kihúzni. Maga a poggyásztér kiválóan pakolható, és a második sori üléstámlák innen is kioldhatók. A középkategóriában vannak a Mazdánál nagyobb belső terű autók, de így is minden igényt kielégít, sőt első osztályú minőségével leveszi az embert a lábáról.

Adatok

Mazda6 Sportkombi CD175 Revolution AT SD

Teljesítmény: 175 LE 4500 ford./percnél

Nyomaték: 420 Nm 2000 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 8,6 másodperc

Végsebesség: 215 km/óra

Fogyasztás: 6,1/4,2/4,9 l/100 km

Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km

Alapár (CD175 Revolution): 9 109 900 forint

Tesztautó ára: 10 408 900 forint

A Mazda6 éppen e téren fejlődött a legnagyobbat elődjéhez képest. Az utastér csendessége, kifinomultsága, a felhasznált anyagok és az összeszerelés színvonala, a kidolgozás minősége és stílusa a német prémium modellekével egy szintre került. Ez különösen a fekete-fehér bőrkárpitos Revolution csúcskivitelen volt tetten érhető, amelyben a finom, perforált felületű bőrüléseket, ajtókárpitokat és könyöklőket kontrasztos színű varrással díszítették, világos ülőlapokkal, ajtóbetétekkel és mennyezettel. Lenyűgözően néz ki, ilyen környezetben az utazás pihentető élmény. Sehol egy kemény, barátságtalan műanyag az utastérben, s még a sötét színű műszerfali fautánzatú betét is jól mutat.

A Mazda CX–5 után a Mazda6 a második, amely megkapta a márka forradalmi Skyactiv technológiáit. Nemcsak a komplett hajtásláncot, hanem a karosszériát is új műszaki alapokra helyezték. A csúcsfelszereltségű, automata váltós tesztautó tömege nem haladta meg az 1430 kilogrammot, ami valóságos mérnöki bravúr annak fényében, hogy az autó mennyire biztonságos. A motor–váltó kettős is fantasztikus! A tesztelt modellben a 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor 175 lóerős kivitele és hatfokozatú automata váltó dolgozott. A kiváló hatásfokú, kulturált és halk járású erőforrás 420 nanométer nyomatékot bocsát a sofőr rendelkezésére. A motor húzóereje hihetetlen! Kézi váltóval 8, automatával 8,6 másodperc alatt gyorsul százra a dízel Mazda6, ami remek eredmény. A váltó finoman, rántások nélkül kapcsol, és minden más is remekül működik. A Mazda6-ot nagyon jó vezetni; pontos és kellő visszajelzésekkel szolgál a kormánya, stabil a futóműve, és kiválóak a fékei. Boldogsággal tölti el tulajdonosát azért is, mert képességeihez mérten nagyon keveset fogyaszt, 6 liter körül el lehet járni vele.

Az új Mazda6 ma az egyik legjobb a középkategóriás autók sorában. A szegmens magasan árazott modelljei közé tartozik, de ezt gazdag alapfelszereltségével kompenzálja.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo