Csak akkor egyértelmű, hogy az 5-ös limuzin új generációját látjuk, ha mellé állítunk egy példányt az előző nemzedékből. Teljesen új a frontrész, jóval kifejezőbbek a fényszórók, és más rajzolatú a lökhárító. Szakítottak a fénygyűrűkkel, immár ötszögletűek a nappali fényt adó csíkok, s ez új tekintettel ruházza fel az autót. Az autó sziluettje is markánsabb, hátul pedig nagyméretű, trapéz alakú, krómozott kipufogóvégek merednek ki. Igaz, a tesztautó egy M Sport csomaggal megbolondított példány volt, 19 colos fekete keréktárcsákkal, sport fékrendszerrel, M aerodinamikai csomaggal és a BMW-sek által jól ismert, Individual magasfényű Shadow Line csomaggal, amely a krómokat feketére cseréli a karosszérián. A különleges Sophisto szürke fényezés gyönyörűen mutatott, a fényes fekete felnikkel azonban talán kicsit túllőttek a célon a konfigurátorok. Persze mindez ízlés kérdése.
Az ajtókat feltárva modern BMW-belső fogad, ismerős, enyhén a vezető felé forduló középkonzollal, jellegzetes elrendezésű klímapanellel, iDrive vezérlővel és váltókarral, no és az M csomag részeként vaskos karimás sportkormánnyal. Az 1,8 milliós forintos készlet részei a zavarba ejtően pazar, fekete bőrkárpitozású, kék szegélyvarrású sportülések, amelyek sémáját a könyöklőkön és az ajtóbelsőkön is továbbvitték, valamint – fokozva az exkluzív hangulatot – a BMW Individual antracit tetőkárpit. A műszerfal tetején az iDrive rendszer minden korábbinál nagyobb képernyője trónol.
Minden infotainment rendszer anyja, az iDrive továbbra is remekül, magától értetődően használható, változást csak a friss koncepció jelent: a fő menüpontokat immár „csempés” elrendezésben látjuk. A rendszer reagál a kézmozdulatokra, olyan funkciók is megjelennek, mint például az ujjak körző mozdulatával szabályozható hangerő, azonban ezeknek nem sok értelmét láttam, a kormányról tekerőgombbal sokkal könnyebben intézhető a dolog. A 25 centiméter átlójú kijelző képe gyönyörű, grafikája ragyogó, sohasem láttam még ennyire szép kameraképet autóban. Az új 5-ösben páratlan, 360 fokos kamerarendszer működik, amely minden irányból képes mutatni az autót és környezetét, a legkisebb parkolóhelyekre is be lehet manőverezni az autót. A tesztautó egyébként digitális kulccsal érkezett, és tudta a távvezérelt parkolást is. Nagyot lehet villantani azzal, hogy autónk magától kiáll a parkolóhelyről, és elénk gördül, igaz, kanyarodni még nem tud.
Az utazási komfortot a nagyobb lábtér, a masszázsfunkcióval ellátott komfortülések és az ionizátorral és kellemes illatosítóval kiegészített négyzónás légkondicionáló is magasabb szintre emeli. Az autó elöl és hátul is nagyon kényelmes, prímák az ülések, az ergonómia szokás szerint tökéletes, a 3 literes turbódízel motor pedig csendesen, kulturáltan teszi a dolgát.
Nem kérdés, az 5-ös BMW-hez a 268 lóerős és 620 newtonméter nyomatékú, selymes hangú, soros hathengeres dízel passzol a legjobban. Fölényes menetteljesítményekre képes, ha kell, móresre taníthatunk vele bárkit, s az előzések pillanatok alatt nyomatékból végrehajthatók, ugyanakkor takarékos is: nemegyszer 7 liter alatti átlagot mértünk vele. A nyolcfokozatú automata váltó remek partnere ebben.
Az új 5-ös BMW a kényelmet és a bravúros, valóban lélegzetelállító műszaki megoldásokat helyezi előtérbe. Mindentudó, reprezentatív limuzin, amely elbűvöli utasait, és amelyet a kilométerek fölényes, gyors leküzdésére terveztek. Ma ez a legfejlettebb nagyautó, amihez 14 millió forint jelenti a belépőt.