Személygépjármű cikkek
Itthon jól mennek az új autók
Jókora bővülést ért el 2017-ben az magyar újautópiac: 116 265 személyautó kelt el, ez 2012-höz képest 119 százalékos növekedésnek felel meg, 2016-hoz viszonyítva pedig 20 százalékos emelkedést jelent - közölte a Magyar Lízingszövetség. A növekedésben lévő lízingpiac számára az autófinanszírozás kulcsfontosságú, az autópiac bővülése pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy korszerűbbé váljon a magyarországi autóállomány és az autók átlagéletkora mérséklődjön.
Nem veszik komolyan a telet a magyar autóvezetők
Kevesen foglalkoznak autójuk téli felkészítésével – derült ki a Bárdi Autó megbízásából, ezer fő megkérdezése alapján, a Trend International által készült kutatásból. A válaszadók alig 22 százaléka nyilatkozott úgy, hogy foglalkozik autója téli felkészítésével, míg 19 százalékuk a leggyakrabban tavasszal szervizeli gépjárművét. A többség azonban azt állította, hogy nem teszi időponttól függővé, mikor keresi fel a szervizt, csak akkor fordul szerelőhöz, ha meghibásodott az autója.
Ellenőrzik a járművek téli felkészítését a hatóságok
Összehangolt akcióban ellenőrzik a közlekedési hatóságok szakemberei a személyautók és az autóbuszok megfelelő felkészítettségét a téli időjárási körülményekre 2017 november 8. és 10. között - tájékoztatta közleményben az MTI-t a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Óvatosan! Ősszel a legtöbb a baleset
A Genertel adatai alapján évek óta több közúti- és töréskárral járó baleset történik az őszi hónapokban: az éves átlaghoz képest szeptember-október-novemberben öt-kilenc százalékkal több, mint az év többi hónapjaiban. Tavaly, ebben az időszakban összesen 4483 személysérüléses közúti közlekedési balesetet regisztrált a KSH. Ezek döntő többségét a járművezetők okozzák, és ez egybecseng a Genertel által megkérdezett gépjárművezetők legnagyobb félelmével: a megkérdezettek közel 40 százaléka más autóvezetők szabálytalanságától tart leginkább.
Egyre csendesebb kgfb-kampány
Évről évre csendesebb az őszi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány: ma már csupán az összes, a segédmotoros-kerékpárok nélkül számított, 4,7 millió gépjármű 32 százaléka rendelkezik év végi évfordulós szerződéssel. A személygépkocsik esetében még alacsonyabb az arány: kevesebb, mint 967 ezer jármű szerződése fordul az év végén – tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az adatokat pénteken.
A magyarok féltik autóikat a hackerektől
A magyar autótulajdonosok 90 százaléka lehetségesnek tart egy autós hackertámadást, derül ki az NRC Kft. és az NNG Kft. közös kutatásából. A 18–59 éves lakosság több mint fele (55 százalék) szerint ráadásul a hackerek a jövőben még komolyabb veszélyt jelentenek majd az autósokra nézve.
Megy az üzlet
A BMW 5-ös sorozat minden idők legsikeresebb üzleti limuzinja. Kifinomult hajtásláncai, fejlett technikái és kényelme olyan elegyet alkotnak, ami miatt emberek milliói esküsznek rá. Most kipróbáltunk egy példányt a friss G30 szériából a legvonzóbb hajtáslánccal és az összes létező, lenyűgöző extrával.
Már csak az inflációt követi a casco drágulása
A Netrisk.hu adatai szerint 2017 első félévében a személyautók átlagos cascódíja 77 600 forint volt, ami mindössze 2,1 százalékkal magasabb a 2016 hasonló időszakában mért 76 000 forintos szintnél. Két év alatt jelentősen, 20-ról 30 százalékra emelkedett azoknak az autósoknak az aránya, akik a casco mellé valamilyen kiegészítő biztosítást, elsősorban üvegkár önrészét kiváltó vagy autósegély biztosítást is kötöttek. További pozitív fejlemény, hogy egy év alatt 42-ről 51 százalékra nőtt a legkedvezőbb (10 százalék vagy 50 ezer forintos) önrészt választók aránya.
Idén tízből hét autós már év közben válthat kötelezőt
A Netrisk.hu adatai szerint 2017 első félévében a személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak (kgfb) átlagdíja 34 500 forint volt, ami 8,5 százalékkal magasabb a 2016 hasonló időszakában mért 31 800 forintos szintnél. Az év eleje óta ugyanakkor érdemi változás már nem tapasztalható a díjak mértékében. Az összes kgfb-kötésnek immár mintegy 66 százalékát teszik ki az évközi szerződések, melyek négyötödén öt biztosító: az Allianz, a K&H, az Union, az Aegon és a Wáberer osztozik.
Nem futja új autóra a magyarnak
Az átlag magyar háztartás 10 évesnél öregebb, eleve használtan vásárolt autóval közlekedik. Az autók többsége 5 és 15 ezer kilométer közötti távot fut évente, a háztartások zöme elsősorban bevásárlásra, belföldi utazásra és munkába járásra használja az autóját.
Kitalálja, hol importálják és hol exportálják a legtöbb autót?
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat nemrég közölt, 2016-ra vonatkozó adataiból érdekes megállapítások derülnek ki.
A válság előtti szintek közelében az új személygépkocsik száma
A válság előtti szintek közelébe emelkedett a forgalomba állított új személygépkocsik száma májusban Európában, szinte minden autógyártó rekordmértékben növelte eladásait - írja az MTI.
Ennyin is múlhat egy baleset
A statisztikák szerint a közlekedési balesetek kockázata 27 °C körüli hőmérsékleten átlagosan 6 százalékkal, 32 °C-tól 13 százalékkal, míg 37 °C felett 33 százalékkal nő az ideális 22-24 °C-hoz képest. Ezt a rizikót akár teljesen kiiktathatják a gépkocsi-tulajdonosok egy jól működő autóklíma-berendezéssel – figyelmeztet a napokban beköszöntött hőség kapcsán a Bárdi Autó Zrt. alkatrészkereskedő vállalkozás. Persze csak akkor, ha az otthoni légkondicionáló berendezésekhez hasonlóan az autóklímán is rendszeresen, 10-15 ezer kilométerenként elvégeztetjük a szükséges karbantartásokat, kicseréltetjük a pollenszűrőt, illetve megtisztíttatjuk a klímarendszert. Ezzel azt is megelőzhetjük, hogy a kórokozók elszaporodjanak és a megtelepedett vírusok és gombák megbetegedést okozzanak.
Nem csak új korszak, de új kihívások elé is néz a magyar autópiac
Tartósan bővül a magyarországi jármű- és autópiac, tavaly a személyautóknál 25 százalékos volt a bővülés, az idei év első négy hónapjában pedig 19 százalékos emelkedés következett - derül ki a Magyar Lízingszövetség és a fennállásának 15. évfordulóját idén ünneplő GÉMOSZ közleményéből. A szervezetek szerint tartósan emelkedő pályára állt az új autók piaca, ezzel egy új korszak indult. Ugyanakkor új kihívások is vannak, az újautó-eladások bővülése ellenére az autópark öregszik.
Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak?
Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.
Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói
Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A digitalizáció az egyik legerősebben befolyásoló tényező ebben a szektorban. A technológiai változások mellett a fogyasztók miatt is jelentős a ráhatás: sokan már önvezető taxiban utaznának vagy elektromos autót vezetnének - derül ki a Roland Berger Automotive Disruption Radar című tanulmányából.
A GVH csökkentené az autók forgalomba állításával járó költségeket
A Gazdasági Versenyhivatal az új gépjárművek forgalomba helyezésével és üzemben tartásával összefüggő költségek (például: regisztrációs adó, illeték) csökkentését javasolja az új autók, ezen belül a környezetkímélőbb típusok vásárlásának ösztönzése érdekében, mindez ugyanis egyebek mellett kedvező hatást gyakorolna a gazdaság fehéredésére - derül ki a GVH piacelemzési tanulmányából, amelyet szerdán juttatott el a hivatal az MTI-hez.
Baleset lehet a vége, ha rossz helyen szervizelünk
Több mint fél millió autó közlekedik olyan engedély nélküli átalakításokkal a hazai utakon, amelyek súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek, mivel a szakszerűtlenül átalakított világítási berendezések, a minősítetlen keréktárcsák és a szaktudást nélkülöző tuningolások életveszélyesek is lehetnek, hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).
Jobban megy a traktor, mint az autó
Bár az újautó-eladások az idén is növekedést mutatnak, a traktoroknál kiugró, 88 százalékos volt a piacbővülés az év elején - közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet elemzése szerint a lízingpiacon belül ez elmúlt tíz évben egyre nagyobb szerepet kaptak a mezőgazdasági gépek, amelyek aránya az új kihelyezéseknél 15 százalék körüli. A Lízingszövetség előrejelzése szerint a mezőgép- és agrárfinanszírozásban pedig egyre fontosabb szerepet kapnak a lízingkonstrukciók.
Magyar acélból hazai autót
A gépjárműiparral való szoros együttműködés révén az hazai acélipar további fejlődésére számítanak a piaci szereplők. A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) szimpóziumán elhangzott, hogy acélgyártók fejlesztéseinek köszönhetően a gépjárművek korszerűbb technológiával készülő alkatrészeit is hazai gyártóktól lehet majd beszerezni.