Nem veszik komolyan a telet a magyar autóvezetők

Kevesen foglalkoznak autójuk téli felkészítésével – derült ki a Bárdi Autó megbízásából, ezer fő megkérdezése alapján, a Trend International által készült kutatásból. A válaszadók alig 22 százaléka nyilatkozott úgy, hogy foglalkozik autója téli felkészítésével, míg 19 százalékuk a leggyakrabban tavasszal szervizeli gépjárművét. A többség azonban azt állította, hogy nem teszi időponttól függővé, mikor keresi fel a szervizt, csak akkor fordul szerelőhöz, ha meghibásodott az autója.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Azért szükséges a folyamatos karbantartás, mert előfordulhat, hogy egy meghibásodás miatt az autó más alkatrészét is cserélni kell – figyelmeztetnek a Bárdi Autó szakértői. Márpedig az elromlott kocsi nemcsak a család költségvetését terheli meg, de más kellemetlenségekkel is járhat. Előfordulhat, hogy több napon keresztül sem használható az autó, így jelentősen megnő például a tulajdonos munkába bejutásának az ideje.

Érdemes átvizsgáltatni a többéves akkumulátorokat

A szakértők ezért azt javasolják, hogy a hideg idő érkezésével ne csak a téli gumi felszerelésére figyeljünk. A 0 fok körüli hőmérséklet ugyanis igénybe veszi a gépjárműveket, különösen az akkumulátort. Ezért minden esetben érdemes figyelni az alkatrészre, hiszen már egy 3 éves akkumulátornál is mutatkozhatnak az elhasználódás jelei.

Különösen érintettek azok az autótulajdonosok, akik gyakran használják autójukat rövid utakon. A gyakori indítás nagy terhet jelent az akkumulátornak, a néhány kilométeres utak pedig nem minden esetben elegendőek az áram visszatöltéséhez. A kutatás szerint Magyarországon rengetegen érintettek, hiszen az itthoni autók 45 százaléka 10 ezer kilométert sem tesz meg egy évben. A megkérdezettek 30 százaléka mondta azt, hogy az ő autója 10-15 ezer kilométert megy évente, és csak 23 százalékuk állította azt, hogy ennél is többet.

Hat dolog, amit biztosan nem tudtál a kötelezőről
1991-ben még csak 7500 Ft volt a kötelező átlagdíj, és mindössze 19 milliárd forintot fizettünk a mostani 140 milliárddal szemben. Ennek ellenére a kötelező biztosítás nálunk a legolcsóbb Európában, mégis több százezer autó fut az utakon enélkül.
Bár a legtöbb modern akkumulátort már nem kell gondozni, ez nem jelenti azt, hogy ne ellenőrizhetnénk az állapotát. Az ugyanis, ha az önindító reggel már nem vagy csak nehezen forgatja a motort, vagy problémás az elindulás, azt jelzi, hogy az akkumulátor töltöttsége már nem megfelelő. Télen ezért nem tanácsos hosszabb ideig gyújtáson hagyni a kocsit, ahogyan a megállás után a rádiót és a lámpákat is le kell kapcsolni.

Csak megbízható kereskedőtől szabad alkatrészt vásárolni

A Bárdi Autó szakértői hangsúlyozzák, hogy a folyamatos szervizeléssel időt és pénzt is spórolhatunk, ezért a tél előtt a szokásosnál is fontosabb az autónk téli felkészítése. Az akkumulátor mellett jó minőségű olajra, gyújtó- és izzítógyertyára, fagyállóra, ablaktörlő lapátokra, illetve izzókra is érdemes költeni, így még a téli fagyokban is megbízhatóan működhet a jármű, és biztonságosan közlekedhetünk.

A helyes akkumulátor beszerzésével kapcsolatban a Bárdi Autó szakértői azt ajánlják, hogy minden esetben megbízható kereskedőtől vásároljunk, ahol garanciával, számlával juthatunk hozzá az új alkatrészhez. Emellett minden esetben figyelni kell arra, hogy az autónak megfelelő akkumulátort építsünk be. Érdemes áldozni a fejlett technológiájú, nagyobb kapacitású, illetve nagyobb indítóárammal bíró, drágább darabokra, mivel ezek jelentősen megkönnyíthetik az autó indítását. Különösen figyelni kell a modern, start-stop rendszerrel ellátott gépkocsiknál, mivel ezek speciális, EFB vagy AGM felirattal ellátott akkumulátort igényelnek.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo