Magyar acélból hazai autót

A gépjárműiparral való szoros együttműködés révén az hazai acélipar további fejlődésére számítanak a piaci szereplők. A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) szimpóziumán elhangzott, hogy acélgyártók fejlesztéseinek köszönhetően a gépjárművek korszerűbb technológiával készülő alkatrészeit is hazai gyártóktól lehet majd beszerezni.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) célja, hogy támogassa a hazai acélipar fejlődését, elősegítse a tagvállalatok kutatás-fejlesztési tevékenységét és tovább erősítse a nemzetközi iparági kapcsolatokat. Az egyesülés megújulását követő első szimpóziumán a gépjárműipar és az acélipar kapcsolatát elemezték a szakemberek. A rendezvényen az MVAE 15 tagvállalata, a hazai gépjárműipar meghatározó szereplői, a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint több felsőoktatási intézmény képviselői vettek részt.

Kép:PP archív

Modern helyi megoldások

A gépjárműiparral történő együttműködésnek köszönhetően az MVAE az acélgyártás további minőségi és mennyiségi fejlődésére számít a következő időszakban.  A magyarországi acélgyártók jelentős járműipari beszállítónak számítanak és kiváló minőségű termékeket biztosítanak a külföldi és belföldi megrendelők számára egyaránt. Fejlesztéseiknek köszönhetően hamarosan a gépjárművek azon alkatrészei is itthoni alapanyagokból készülhetnek majd, amelyeknél elvárás a korszerű technológia alkalmazása és a magasabb minőség. Így az import acélipari termékeket felválthatják a modern helyi megoldások. A gépjárműipar számára ez költségmegtakarítással jár az egyszerűbb, belföldi logisztika miatt, míg az acélgyártók biztos partnerekre számíthatnak.

Fókuszban a környezetvédelem

Az MVAE elkötelezett, hogy a két egymásra utalt ágazat kooperációját támogassa és a jogszabályalkotók bevonását elősegítse. A szimpóziumon elhangzott, hogy a gépjárműipari felhasználók és a tagvállalatok együttműködéséhez elengedhetetlen, hogy a hazai acélgyártók megfeleljenek a gépjárműipar kereskedelmi és minőségi igényeinek, valamint az Európai Unió folyamatosan szigorodó környezetvédelmi követelményeinek.

Dr. Móger Róbert, az MVAE igazgatója kiemelte, hogy a jövőben aktív véleményformáló és kezdeményező szerepre törekszenek a tagvállalataikat érintő kereskedelmi, energetikai és környezetvédelmi kérdésekben. Az MVAE hosszú távú célja az acéliparban a fejlődés további ösztönzése, a szegmens megismertetése és elfogadtatása a hazai iparági szereplőkkel, a közvéleménnyel, a döntéshozókkal, aminek konkrét gazdasági előnyei is lehetnek az egyesülés tagvállalatai számára - olvasható a MVAE közleményében.

A jog a gátja az önvezető autózásnak, nem a technika
2020-ra technikailag megvalósulhat a nagyrészt automatizált vezetés, ami leginkább hiányzik ehhez, az a megfelelő jogi szabályozás. Enélkül nem lépet a következő szintre az önvezető autók fejlesztése a Continental szakértői szerint.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo