Magyar acélból hazai autót

A gépjárműiparral való szoros együttműködés révén az hazai acélipar további fejlődésére számítanak a piaci szereplők. A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) szimpóziumán elhangzott, hogy acélgyártók fejlesztéseinek köszönhetően a gépjárművek korszerűbb technológiával készülő alkatrészeit is hazai gyártóktól lehet majd beszerezni.

A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) célja, hogy támogassa a hazai acélipar fejlődését, elősegítse a tagvállalatok kutatás-fejlesztési tevékenységét és tovább erősítse a nemzetközi iparági kapcsolatokat. Az egyesülés megújulását követő első szimpóziumán a gépjárműipar és az acélipar kapcsolatát elemezték a szakemberek. A rendezvényen az MVAE 15 tagvállalata, a hazai gépjárműipar meghatározó szereplői, a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint több felsőoktatási intézmény képviselői vettek részt.

Kép:PP archív

Modern helyi megoldások

A gépjárműiparral történő együttműködésnek köszönhetően az MVAE az acélgyártás további minőségi és mennyiségi fejlődésére számít a következő időszakban.  A magyarországi acélgyártók jelentős járműipari beszállítónak számítanak és kiváló minőségű termékeket biztosítanak a külföldi és belföldi megrendelők számára egyaránt. Fejlesztéseiknek köszönhetően hamarosan a gépjárművek azon alkatrészei is itthoni alapanyagokból készülhetnek majd, amelyeknél elvárás a korszerű technológia alkalmazása és a magasabb minőség. Így az import acélipari termékeket felválthatják a modern helyi megoldások. A gépjárműipar számára ez költségmegtakarítással jár az egyszerűbb, belföldi logisztika miatt, míg az acélgyártók biztos partnerekre számíthatnak.

Fókuszban a környezetvédelem

Az MVAE elkötelezett, hogy a két egymásra utalt ágazat kooperációját támogassa és a jogszabályalkotók bevonását elősegítse. A szimpóziumon elhangzott, hogy a gépjárműipari felhasználók és a tagvállalatok együttműködéséhez elengedhetetlen, hogy a hazai acélgyártók megfeleljenek a gépjárműipar kereskedelmi és minőségi igényeinek, valamint az Európai Unió folyamatosan szigorodó környezetvédelmi követelményeinek.

Dr. Móger Róbert, az MVAE igazgatója kiemelte, hogy a jövőben aktív véleményformáló és kezdeményező szerepre törekszenek a tagvállalataikat érintő kereskedelmi, energetikai és környezetvédelmi kérdésekben. Az MVAE hosszú távú célja az acéliparban a fejlődés további ösztönzése, a szegmens megismertetése és elfogadtatása a hazai iparági szereplőkkel, a közvéleménnyel, a döntéshozókkal, aminek konkrét gazdasági előnyei is lehetnek az egyesülés tagvállalatai számára - olvasható a MVAE közleményében.

A jog a gátja az önvezető autózásnak, nem a technika
2020-ra technikailag megvalósulhat a nagyrészt automatizált vezetés, ami leginkább hiányzik ehhez, az a megfelelő jogi szabályozás. Enélkül nem lépet a következő szintre az önvezető autók fejlesztése a Continental szakértői szerint.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo