Ennyin is múlhat egy baleset

A statisztikák szerint a közlekedési balesetek kockázata 27 °C körüli hőmérsékleten átlagosan 6 százalékkal, 32 °C-tól 13 százalékkal, míg 37 °C felett 33 százalékkal nő az ideális 22-24 °C-hoz képest. Ezt a rizikót akár teljesen kiiktathatják a gépkocsi-tulajdonosok egy jól működő autóklíma-berendezéssel – figyelmeztet a napokban beköszöntött hőség kapcsán a Bárdi Autó Zrt. alkatrészkereskedő vállalkozás. Persze csak akkor, ha az otthoni légkondicionáló berendezésekhez hasonlóan az autóklímán is rendszeresen, 10-15 ezer kilométerenként elvégeztetjük a szükséges karbantartásokat, kicseréltetjük a pollenszűrőt, illetve megtisztíttatjuk a klímarendszert. Ezzel azt is megelőzhetjük, hogy a kórokozók elszaporodjanak és a megtelepedett vírusok és gombák megbetegedést okozzanak.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A klíma karbantartását akár otthon, saját kezűleg is el lehet végezni az autóalkatrész-kereskedőknél kapható klímatisztító spray és fertőtlenítő használatával. De lehet választani az erre szakosodott szervizekben elérhető ózonos klíma fertőtlenítést is.

Kép: SXC

A Bárdi Autó Zrt. szakértői emellett a kétévenkénti diagnosztika fontosságára is felhívják a figyelmet. Egy ilyen vizsgálat során a nyomásértékek és a hűtési teljesítmény ellenőrzése mellett a kondenzátor tisztítására és a rendszer teljes átvizsgálására is érdemes sort keríteni. Négyévenként pedig ajánlott a maradék klímagáz lefejtése és a klímarendszer tömítettségének ellenőrzése, majd a megfelelő mennyiség visszatöltése is. Ekkor van lehetőség új kompresszor olajat betölteni a rendszerbe, illetve a szárító szűrő cseréje is javasolt.

Hogyan lesz hideg az utastérben?

Arra csak kevesen gondolnak, hogy mi történik az A/C gomb megnyomása után. Pedig egy hosszú évekig tökéletesített folyamatnak köszönhető, hogy még a nyári forróságban is kellemes környezetben utazhatunk. Akárcsak az otthoni légkondicionáló, úgy az autóba épített rendszer is a hűtőközeg nyomás- illetve halmazállapot-változására épül.

Ez a folyamat természetesen energiát igényel. A légkondicionáló bekapcsolása általában 5-10 lóerőt elvesz az autó erejéből, emiatt a régebbi, gyengébb teljesítményű modelleknél az ember könnyen érezheti úgy, hogy még valaki beült mellé. Szintén jellemző tünet, hogy az alapjárati fordulatszám kissé megemelkedik, hiszen a kompresszor meghajtásáról is gondoskodnia kell a motornak. Az is teljesen természetes, hogy a hűs levegő nem azonnal, hanem fél, illetve egy perccel később érkezik meg az utastérbe, hiszen ennyi időre van szüksége a klímának ahhoz, hogy a folyamat megtörténjen.

Baleset lehet a vége, ha rossz helyen szervizelünk
Több mint fél millió autó közlekedik olyan engedély nélküli átalakításokkal a hazai utakon, amelyek súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek, mivel a szakszerűtlenül átalakított világítási berendezések, a minősítetlen keréktárcsák és a szaktudást nélkülöző tuningolások életveszélyesek is lehetnek, hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).
Mik a jelei annak, hogy probléma van a klímával?

Minden autóra igaz – legyen az régi vagy új –, hogy a hűtőközeg elszökik. Azt gondolnánk, hogy a régi autóknál ez gyakori jelenség, de mivel az új, hatékonyabb berendezéssel felszerelt autókban kevesebb a gáz, ezért éppen az új járműveket sokkal súlyosabban érinti ez a probléma.

Azt, hogy elszökik a klímagáz, az autósok kocsijuk egyre gyengülő teljesítménye alapján következtethetnek – vélik a Bárdi Autó Zrt. szakértői. A hűtőközeg csökkenése miatt ugyanis az autó már nem tudja tartani a korábbi nyomás és hőmérsékleti értékeket. A klímarendszer alkatrészei közül igen gyakran a kompresszor hibásodik meg. Ennek elhasználódását szinte minden esetben az egyre hangosabb működési zaj jelzi, egészen addig, amíg az alkatrész el nem romlik.

Nyár elején sokan szembesülnek azzal, hogy a légkondicionáló bekapcsolásakor kellemetlen szag jön a szellőzőrácsok közül. Mindez a folyamatos páralecsapódás számlájára írható, a gyakori ki- és bekapcsolás (azaz a rövid utakon való közlekedés) miatt ugyanis rengeteg baktérium megtelepszik a rendszerben. A gombák és baktériumok idővel akár súlyos megbetegedést is okozhatnak annak, aki hosszú ideig használja a szennyezett klímát. A baktériumok megtelepedése azzal is megelőzhető, ha egy hosszabb út után, röviddel a megérkezés előtt kikapcsoljuk a légkondicionálót, hogy kiszáradjon a rendszer – tanácsolják a Bárdi Autó Zrt. szakértői.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo